Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 11:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2010, 01:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
dvs. du ikke kører returen direkte i tanken?
MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2010, 07:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
lqs skrev:
dvs. du ikke kører returen direkte i tanken?
MVH søren


tryk fra den nye pumpe går til dysebro, retur fra dysebro render i den nye 1,8L catstank

catstanken bliver fodret af den pumpe som sidder i bilens benzintank , og retur fra catstanken går til bilens benzintank.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2010, 11:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
der problemet er at du måske for varmet dit benzin op når du ikke køre direkt tilbage til den originale tank fra dyse bro. men om der er noget ved jeg ikke


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2010, 12:36 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Lars PH skrev:
der problemet er at du måske for varmet dit benzin op når du ikke køre direkt tilbage til den originale tank fra dyse bro. men om der er noget ved jeg ikke


hvis retur fra dysebro går direkte tilbage til den originale tank så vil catstanken jo sansynligvis blive tømt.

men problemet pt er jo ikke varm benzin.

løsning bliver nok en større regulator, da den originale toyota age regulator har meget små kanaler.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2010, 14:02 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Du leder jo benzinen tilbage til en tank der er under tryk, tror du ikke det er der problemet ligger?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2010, 14:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Alex_Reedtz skrev:
Du leder jo benzinen tilbage til en tank der er under tryk, tror du ikke det er der problemet ligger?


den tanke har jeg også haft, men nu er der jo mange der kører med den opsætning, så det burde jo fungere.

men det er jo ret nemt at finde ud af, for det er jo bare at køre uden om regulatoren, så skal trykket jo gerne blive reduseret hvis det er den der er problemet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2010, 15:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
tryk kan kun stige på den måde.... prøv med retur til tanken. evt som "overløb" fra din 1.8liters tryk... tank.
som det er beskrevet, har regulator ingen chance for at virke.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2010, 15:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
lqs skrev:
tryk kan kun stige på den måde.... prøv med retur til tanken. evt som "overløb" fra din 1.8liters tryk... tank.
som det er beskrevet, har regulator ingen chance for at virke.
MVH søren


ikke forstået :(

der er 4 studser som sidder i den nye catstank 2 x retur og 2 x fremløb som sidder i forskellige højder

de sidder som følgende oppe fra og ned

1 : fremløb fra original tank ( øverste del af tank )
2 : retur til original tank ( øverste del af tank )
3 : retur fra dysebro ( øverste del af tank )
4 : fremløb til dysebro ( nederst i tank )

så der er jo retur til original tank, så det er jo ikke nogen TRYK tank


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2010, 15:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Prøv at måle trykket i returslangen, lige efter regulatoren.
Det vil give et svar om hvor fejlen ligger.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 maj 2010, 16:40 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Sorry, havde ikke læst at der var en retur fra catch tanken... Men ja, så kan det jo kun være regulatoren eller for tynde slanger/rør.Prøv at hive retur slangen af lige efter regulatoren og lade benzinen rende ned i en spand, så kan du hurtigt se om trykket falder...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team