Olie skift på citröen?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#11 Indlæg af Slavteren »

ok, jeg var ikke sikker på om de gik så langt bagud.. ingen tvivl om at det er enj klar fordel, men så er der service.. og lige i forbindelse med forbremser blir det nok lige spændende nok hvis en aksle pludselig skrider midt i en hård opbremsning... :wow:
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#12 Indlæg af Westmus »

Slavteren skrev: men så er der service..
På en sud af de senere udgaver med 2x dobbelkarburator fungerede skift af bremseklodser egenligt bedst hvis man havde knuste knogler i armene, uanset om man prøvede oppe eller nedefra. Ikk' ligefrem super service venligt. :grr:
MLSommer
Indlæg: 3
Tilmeldt: 29 nov 2009, 04:49
Geografisk sted: Århus

#13 Indlæg af MLSommer »

Jeg har selv en Alfa GTV fra 82 og den har også indenbords bremser bagpå. Det giver nogen fantastiske køreegenskaber for den tid! Det hænger dog nok også sammen med resten af undervognen, med torsionstænger på forakslen, Dedion-bagaksel med watt-link og transaksel gearkasse.
Men jeg kan sige at det at skifte bremser bagpå med de indenbords bremser, det er ikke for sjov. For en ting er at bremserne sidder inde på gearkassen, og man derfor skal helt ind under bilen og ligge. Men samtidig så er kaliberne vendt opad, så de sidder mod vognbunden.
Et andet problem med de indenbordsbremser er manglende køling. Man har mange gange set at når man går til stålet på en bane, smuldrer klodserne bagpå, som var de småkager. Det har man dog senere løst på den fantastiske Alfa RZ/SZ model, hvor man satte ventilerede skiver på, og disse kan nu konverteres til alle transaksel-Alfaer.
Men jeg har hørt andre alternative løsninger, bl.a. om en Alfa 75, der kører på Nürburgring med 2 tørretumblerslanger ud af vinduerne, som går ned igennem bunden af bilen over bremserne.
/Michael Sommer
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#14 Indlæg af Slavteren »

lidt luft udefra gennem en tørretumler-slange skal man ikke kimse af.. var metoden til at få bremserne til at holde en hel prøve ad gangen da jeg kørte starlet til klubrally.. "scoopet" i nissan-forkofangeren der gjorde det ud for frontspoiler var et sæt basporte fra biltema :lusket:

man ku altid lugte i den bil når man havde kørt stærkt nok hehe.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

#15 Indlæg af needspeed »

wukshady skrev:Ved du hvad det er for en Citroën? Sådan en måtte der sgu gerne stå hjemme hos mig...
Kender godt til bilen, og det ændre ikke mit synspunkt.

Den siger mig ikke noget positivt.
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
Besvar