Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 dec 2024, 14:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2009, 20:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
ok, jeg var ikke sikker på om de gik så langt bagud.. ingen tvivl om at det er enj klar fordel, men så er der service.. og lige i forbindelse med forbremser blir det nok lige spændende nok hvis en aksle pludselig skrider midt i en hård opbremsning... :wow:

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 dec 2009, 21:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
Slavteren skrev:
men så er der service..

På en sud af de senere udgaver med 2x dobbelkarburator fungerede skift af bremseklodser egenligt bedst hvis man havde knuste knogler i armene, uanset om man prøvede oppe eller nedefra. Ikk' ligefrem super service venligt. :grr:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2009, 09:36 
Offline

Tilmeldt: 29 nov 2009, 04:49
Indlæg: 3
Geografisk sted: Århus
Jeg har selv en Alfa GTV fra 82 og den har også indenbords bremser bagpå. Det giver nogen fantastiske køreegenskaber for den tid! Det hænger dog nok også sammen med resten af undervognen, med torsionstænger på forakslen, Dedion-bagaksel med watt-link og transaksel gearkasse.
Men jeg kan sige at det at skifte bremser bagpå med de indenbords bremser, det er ikke for sjov. For en ting er at bremserne sidder inde på gearkassen, og man derfor skal helt ind under bilen og ligge. Men samtidig så er kaliberne vendt opad, så de sidder mod vognbunden.
Et andet problem med de indenbordsbremser er manglende køling. Man har mange gange set at når man går til stålet på en bane, smuldrer klodserne bagpå, som var de småkager. Det har man dog senere løst på den fantastiske Alfa RZ/SZ model, hvor man satte ventilerede skiver på, og disse kan nu konverteres til alle transaksel-Alfaer.
Men jeg har hørt andre alternative løsninger, bl.a. om en Alfa 75, der kører på Nürburgring med 2 tørretumblerslanger ud af vinduerne, som går ned igennem bunden af bilen over bremserne.

_________________
/Michael Sommer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 dec 2009, 22:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
lidt luft udefra gennem en tørretumler-slange skal man ikke kimse af.. var metoden til at få bremserne til at holde en hel prøve ad gangen da jeg kørte starlet til klubrally.. "scoopet" i nissan-forkofangeren der gjorde det ud for frontspoiler var et sæt basporte fra biltema :lusket:

man ku altid lugte i den bil når man havde kørt stærkt nok hehe.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 dec 2009, 17:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
wukshady skrev:
Ved du hvad det er for en Citroën? Sådan en måtte der sgu gerne stå hjemme hos mig...


Kender godt til bilen, og det ændre ikke mit synspunkt.

Den siger mig ikke noget positivt.

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team