Turbo på 2.0 DOHC ford motor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#11 Indlæg af bølle1 »

hmm.. nej det havde jeg ikke, men nu du siger det så er det da oplagt

jeg skal jo bare have opvejet det som 4x4 delen æder op... 120 hk er NÆSTEN det dobbelte som jeg har i puggen idag

Men findes der så et færdig kompressorsæt til den motor jeg har kig på?
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

kompressor

#12 Indlæg af uno »

effekt mæssigt er det vel den store toyota kompressor du skal have.. de er da ihvertfald også til at få for menneske penge.
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#13 Indlæg af bølle1 »

har du et link til den? bare så man kan se tek. data og mål mm
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#14 Indlæg af bølle1 »

google er hvert fald ikke for god.. har set kompressoren men så at finde kits der passer på den motor jeg har kig på... ja det er ved at gøre mig tosset :damn:
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#15 Indlæg af lqs »

du er forkert på den mht de 20% extra effekttab ved 4wd du skriver om.
du er forkert på den mht ideen om at lave en (samle) en kitcar selv og få den på plader lovligt i DK. den skal være samlet på fabrikken.
MHT til lige nøjagtig den ford motor, så har bla danske KOLSTRUP lavet turbokits til SIERRA. vel at mærke noen der på det tidspunkt kunne synes i DK.
MVH søren
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#16 Indlæg af bølle1 »

lqs skrev:du er forkert på den mht de 20% extra effekttab ved 4wd du skriver om.


så er fabrikken der laver selve kittet og som står og renovere dele også forkert på den.. og jeg skrev ikke 20% i tab men 25%

lqs skrev:du er forkert på den mht ideen om at lave en (samle) en kitcar selv og få den på plader lovligt i DK. den skal være samlet på fabrikken.


http://www.fstyr.dk/sw23151.asp

Kan jeg få godkendt en kit car fra udlandet?
Kit cars (hjemmebyggede biler) og lignende kan i praksis ikke godkendes i Danmark, da de danske regler om sikkerhed og miljø er de samme, uanset om bilen er masseproduceret eller fremstillet i få eller et enkelt eksemplar.

Kit cars vil i praksis dumpe på, at der ikke er udført de nødvendige kollisionstests, og oftest ej heller de nødvendige emissionsmålinger.



men får man en dataerklæring på den så står de jo også selv inde for det, det gode ved den jeg har gang i er at chassis er færdigt, det er kun dele man selv skruer på

og så har jeg spurgt paverne hvordan man kan få synet en gokart som på ingen måde kan overholde kravene til kollisionstest selvom de bliver reg. som bil

lqs skrev:MHT til lige nøjagtig den ford motor, så har bla danske KOLSTRUP lavet turbokits til SIERRA. vel at mærke noen der på det tidspunkt kunne synes i DK.
MVH søren


Det jo kanon da motoren netop kommer fra en tidligere synet bil.. og det er ikke turbo jeg går efter, mindre kan gøre det
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#17 Indlæg af bølle1 »

som et lille ps kan jeg sige at de også er ret strenge i england hvad krav til sikkerhed angår... en enkelt clips til benzinslange der sidder forkert og det er en ommer

det samme med min cityel som står til salg, den har ikke nogen typegodkendelse af nogen art... men den er på plader herhjemme.. netop fordi der følger en erklæring med om at den overholder kravene

men nok om det... det var 20% mere effekt jeg var ude efter, hvorvidt det med syn osv kan lade sig gøre er ikke så interessant lige nu.. den tager jeg selv med fstyr senere
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#18 Indlæg af bølle1 »

kiggede så på google efter KOLSTRUP.. ikke en enste hjemmeside eller mail adresse.. er der andre der har lavet noget til motoren?
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
Brugeravatar
bølle1
Junior Medlem
Indlæg: 46
Tilmeldt: 22 dec 2007, 14:14

#19 Indlæg af bølle1 »

så lige denne tråd, men er det måden at gøre det på ?

http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=22329

alternativ finde en turbo og skifte den org ecu helt ud med en megasquirt? eller giver det for mange problemer i forhold til at holde forureningen?
mvh bo

pug 106 xs 1,4 '94
måske en dax rush hvis paverne ved fstyr.dk kan gå med til det
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

hvis du vil reg. kit car som en ny bil (2010?) så er det emisions krav fra det år der gælder. ikke dem på en gl 1990 sierra.
ang syn/reg. så er reglerne lettet. men det er stadig et krav at bilen er lavet færdig ab fabrik. har du fået andet at vide... er du blevet bundet noget på ærmet!
hvorfor et det overhovedet du vil satse på sådan en gl 8v motor?
sådan en bil vejer ca 750kg med 4wd. det er ikke voldsomt med 120-150hk så...MVH søren
Besvar