Kloge mennekser søges... wastegate klapre

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#11 Indlæg af JPP »

ad2 skrev:
JakobM skrev:Umiddelbart reagerer den jo for voldsomt (størrelsen). Lukker for meget ud, bygger tryk igen, lukker for meget ud osv.
Det kunne være sjovt at prøve en restriktor i vakuumudtaget som f.eks. ved ladetryksurer. Blot en strøgtanke...

Hvad skulle det gøre?


Som sagt blot en strøgtanke. Restriktoren udjævner "impulserne" i slangen. Det er blot en form for dyse med meget lille hul så der ikke kommer så meget igennem. På et ladetryksur sørger den for at nålen ikke hopper ulæseligt men i stedet står jænvt med en form for middelværdi. Jeg tvivler på det virker her, men som sagt kunne det være sjovt lige at prøve.
ad2
Senior Medlem
Indlæg: 399
Tilmeldt: 09 aug 2004, 23:35

#12 Indlæg af ad2 »

Skal den sidde til mapsensorene til boost controlleren eller hvor?
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#13 Indlæg af duckstar »

ad2 skrev:Skal den sidde til mapsensorene til boost controlleren eller hvor?


Nej, jeg tror han mener til wg.
Vh. Anders
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

#14 Indlæg af johan o r »

det kan være begge dele..

For enten så læser den signalet for "godt" og reagere meget hurtigt på små udsving.

Ellers

så er det den hastighed solenoiden svinger ved, hvis den er for lav og du har en go stiv slange som overføre pulserne uden tab eller filter effekt, samtidig med din wg også kan reagerer hurtigt. så vil den stå og klapre i takt med frekvensen på solenoiden.


Her må du så prøve at ligge et "lavpas filter" ind i den ene eller anden ende.

Dit filter, kan være en restriktor som jakob skriver, eller en tyndere, længere eller blødere slange, eller det være et ressouar eks. de gamle gennemsigtige knallert benzin filtre.
eller andet som, blokere de hurtige pulser, og laver dem om til en "langsom" trykændring.

er der forresten en hysterese indstilling, på den??
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Besvar