Megasquirt af BMW 730i M30, hvordan ser det ud?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

JDJ skrev:
DCA skrev:
Tomgang er ok når den lige bliver varm, står dog ved en 900-1000, hvilket gerne måtte være lavere...


På de bmw´er jeg har rodet med ms på (godt nok kun m20 motor, men de ligner jo hinanden meget i måden de er lavet på) Har det hjulpet godt på tomgangen hvis den er fedet godt op i bunden, min egen står på AFR 11-12 i tomgang (700 rpm), hvis jeg mager den længere ud begynder den at svinge op og ned i omdrejninger og så er jeg nød til at skure den op på 900-1000 rpm for at den går stabilt.


Så må der være noget galt med dem.
Selv gamle karburator udgaver af denne motor, kunne justeres ind til at gå jævnt. med en afr på 14, svarende til en co% på 1,3.
Det samme gælder for m30 motoren.

En log hvor man kan se hvilket blandingsforhold den kører med vil hælpe.
Og tændingen ser lidt mystisk ud i de 3 første kolonner, den skal falde når kpa bliver større.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#12 Indlæg af JDJ »

Morten VJ skrev:Så må der være noget galt med dem.
Selv gamle karburator udgaver af denne motor, kunne justeres ind til at gå jævnt. med en afr på 14, svarende til en co% på 1,3.
Det samme gælder for m30 motoren.

En log hvor man kan se hvilket blandingsforhold den kører med vil hælpe.
Og tændingen ser lidt mystisk ud i de 3 første kolonner, den skal falde når kpa bliver større.

MVH

Morten


Det kan jeg heller ikke afvise at der ikke er :lol: , synes ellers at jeg har rodet en del med det på min egen, både med tændig frem og tilbage osv.
Ved ikke at det kan være noget med at dyserne er så store i min at de ikke forstøver ordenligt hvis de kommer for langt ned i tomgang, eller om det er fordi at flowet igennem trykrør og ic bliver dårligt og uens når den går i tomgang.

Men mon ikke DCA kører med std dyser så det burde jo ikke være problemet.
DCA
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36

#13 Indlæg af DCA »

JDJ skrev:
Morten VJ skrev:Så må der være noget galt med dem.
Selv gamle karburator udgaver af denne motor, kunne justeres ind til at gå jævnt. med en afr på 14, svarende til en co% på 1,3.
Det samme gælder for m30 motoren.

En log hvor man kan se hvilket blandingsforhold den kører med vil hælpe.
Og tændingen ser lidt mystisk ud i de 3 første kolonner, den skal falde når kpa bliver større.

MVH

Morten


Det kan jeg heller ikke afvise at der ikke er :lol: , synes ellers at jeg har rodet en del med det på min egen, både med tændig frem og tilbage osv.
Ved ikke at det kan være noget med at dyserne er så store i min at de ikke forstøver ordenligt hvis de kommer for langt ned i tomgang, eller om det er fordi at flowet igennem trykrør og ic bliver dårligt og uens når den går i tomgang.

Men mon ikke DCA kører med std dyser så det burde jo ikke være problemet.


Kører med Lucas dyser, som burde passe lige over, ift. Bosch dyserne.
Besvar