Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:39

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
JDJ skrev:
DCA skrev:

Tomgang er ok når den lige bliver varm, står dog ved en 900-1000, hvilket gerne måtte være lavere...

På de bmw´er jeg har rodet med ms på (godt nok kun m20 motor, men de ligner jo hinanden meget i måden de er lavet på) Har det hjulpet godt på tomgangen hvis den er fedet godt op i bunden, min egen står på AFR 11-12 i tomgang (700 rpm), hvis jeg mager den længere ud begynder den at svinge op og ned i omdrejninger og så er jeg nød til at skure den op på 900-1000 rpm for at den går stabilt.

Så må der være noget galt med dem.
Selv gamle karburator udgaver af denne motor, kunne justeres ind til at gå jævnt. med en afr på 14, svarende til en co% på 1,3.
Det samme gælder for m30 motoren.

En log hvor man kan se hvilket blandingsforhold den kører med vil hælpe.
Og tændingen ser lidt mystisk ud i de 3 første kolonner, den skal falde når kpa bliver større.

MVH

Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Morten VJ skrev:
Selv gamle karburator udgaver af denne motor, kunne justeres ind til at gå jævnt. med en afr på 14, svarende til en co% på 1,3.

Og tændingen ser lidt mystisk ud i de 3 første kolonner, den skal falde når kpa bliver større.

MVH

Morten

Det kan jeg heller ikke afvise at der ikke er :lol: , synes ellers at jeg har rodet en del med det på min egen, både med tændig frem og tilbage osv.
Ved ikke at det kan være noget med at dyserne er så store i min at de ikke forstøver ordenligt hvis de kommer for langt ned i tomgang, eller om det er fordi at flowet igennem trykrør og ic bliver dårligt og uens når den går i tomgang.

Men mon ikke DCA kører med std dyser så det burde jo ikke være problemet.

Titel:
Nyt Medlem

JDJ skrev:
Morten VJ skrev:

MVH

Morten

Det kan jeg heller ikke afvise at der ikke er :lol: , synes ellers at jeg har rodet en del med det på min egen, både med tændig frem og tilbage osv.
Ved ikke at det kan være noget med at dyserne er så store i min at de ikke forstøver ordenligt hvis de kommer for langt ned i tomgang, eller om det er fordi at flowet igennem trykrør og ic bliver dårligt og uens når den går i tomgang.

Men mon ikke DCA kører med std dyser så det burde jo ikke være problemet.

Kører med Lucas dyser, som burde passe lige over, ift. Bosch dyserne.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time