Megasquirt af BMW 730i M30, hvordan ser det ud?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
DCA
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36

Megasquirt af BMW 730i M30, hvordan ser det ud?

#1 Indlæg af DCA »

Hej

Er i gang med sådan et projekt. Bilen kører som sådan fint, men man er jo altid interesseret i at lære.

Hvordan synes I disse ser ud:


Billede



Billede


Billede


Bilen står ved. ca 900-1000 i tomgang.
DCA
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36

#2 Indlæg af DCA »

Ved ikke, hvorfor emnet kom på 3 gange. Slet venligst de to. Tak.
Kaas
Medlem
Indlæg: 184
Tilmeldt: 01 maj 2007, 22:02
Kontakt:

#3 Indlæg af Kaas »

det er ikke nemt at se så meget ud fra det. Du er nød til at komme med lidt date på bilen, altså tændingssystem osv samt en msq og evt en log. Har den turbo ved hvilket ladetryk. Hvilken lambdasonde osv.
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
DCA
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36

#4 Indlæg af DCA »

Kaas skrev:det er ikke nemt at se så meget ud fra det. Du er nød til at komme med lidt date på bilen, altså tændingssystem osv samt en msq og evt en log. Har den turbo ved hvilket ladetryk. Hvilken lambdasonde osv.


Det er MS2 Extra med Wasted Spark. Tændspolen er fra en Opel Omega MV6.

Der er wideband lambdasonde monteret, MS vil ikke rigtig "se" den, så instillinger er lavet udfra widebandens display. Der er ikke turbo.
DCA
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36

#5 Indlæg af DCA »

Prøver at vedhæfte.

Får så den her: The Extension msq is not allowed
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#6 Indlæg af JDJ »

Pak den til en Zip eller rar fil så virker det nok bedre :wink:

Hvordan går den i tomgang? Det VE map, ser lidt sjovt ud i bunden i forhold til hvad jeg er vandt til, men det er måske bare mig der et galt på den :wink:
DCA
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36

#7 Indlæg af DCA »

Prøver med en rar-fil.
Vedhæftede filer
megasquirt200904202244.rar
(6.97 KiB) Downloadet 450 gange
DCA
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36

#8 Indlæg af DCA »

JDJ skrev:Pak den til en Zip eller rar fil så virker det nok bedre :wink:

Hvordan går den i tomgang? Det VE map, ser lidt sjovt ud i bunden i forhold til hvad jeg er vandt til, men det er måske bare mig der et galt på den :wink:


Tomgang er ok når den lige bliver varm, står dog ved en 900-1000, hvilket gerne måtte være lavere...
JDJ
Medlem
Indlæg: 234
Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Geografisk sted: Brædstrup
Kontakt:

#9 Indlæg af JDJ »

DCA skrev:
Tomgang er ok når den lige bliver varm, står dog ved en 900-1000, hvilket gerne måtte være lavere...


På de bmw´er jeg har rodet med ms på (godt nok kun m20 motor, men de ligner jo hinanden meget i måden de er lavet på) Har det hjulpet godt på tomgangen hvis den er fedet godt op i bunden, min egen står på AFR 11-12 i tomgang (700 rpm), hvis jeg mager den længere ud begynder den at svinge op og ned i omdrejninger og så er jeg nød til at skure den op på 900-1000 rpm for at den går stabilt.
DCA
Nyt Medlem
Indlæg: 28
Tilmeldt: 18 mar 2009, 12:36

#10 Indlæg af DCA »

Vi fedede den lidt mere op. Det gav en væsentligt roligere gang. Den blev dog ikke lavere.

Havde bilen på rullefelt i dag, den blev målt til 190HK/259nm.

Da bilen for 21 år siden skulle yde 188HK/260nm, må det da siges at være fornuftigt for en første rulning, efter at vi blot har justeret, ved at køre lidt rundt.
Besvar