det er ikke nemt at se så meget ud fra det. Du er nød til at komme med lidt date på bilen, altså tændingssystem osv samt en msq og evt en log. Har den turbo ved hvilket ladetryk. Hvilken lambdasonde osv.
SAAB 900 turbo MY90.
Megasquirt MSnS extra, benzin + ladetryksstyrring + knock system + COP med en sort T7 DI tænd kassette fra en SAAB 9000 + nyere.
Kaas skrev:det er ikke nemt at se så meget ud fra det. Du er nød til at komme med lidt date på bilen, altså tændingssystem osv samt en msq og evt en log. Har den turbo ved hvilket ladetryk. Hvilken lambdasonde osv.
Det er MS2 Extra med Wasted Spark. Tændspolen er fra en Opel Omega MV6.
Der er wideband lambdasonde monteret, MS vil ikke rigtig "se" den, så instillinger er lavet udfra widebandens display. Der er ikke turbo.
DCA skrev: Tomgang er ok når den lige bliver varm, står dog ved en 900-1000, hvilket gerne måtte være lavere...
På de bmw´er jeg har rodet med ms på (godt nok kun m20 motor, men de ligner jo hinanden meget i måden de er lavet på) Har det hjulpet godt på tomgangen hvis den er fedet godt op i bunden, min egen står på AFR 11-12 i tomgang (700 rpm), hvis jeg mager den længere ud begynder den at svinge op og ned i omdrejninger og så er jeg nød til at skure den op på 900-1000 rpm for at den går stabilt.
Vi fedede den lidt mere op. Det gav en væsentligt roligere gang. Den blev dog ikke lavere.
Havde bilen på rullefelt i dag, den blev målt til 190HK/259nm.
Da bilen for 21 år siden skulle yde 188HK/260nm, må det da siges at være fornuftigt for en første rulning, efter at vi blot har justeret, ved at køre lidt rundt.