dinmor skrev:Der er tilbud ude ved hr. hansen med simota filtere. De er så billige man bare smider dem ud i stedet for at rense
Til gengæld filtrerer de ikke ordentligt, da det ikke er lavet ordentligt ude i enden ved chrom-ringen rundt. Der er hul ind.
Jeg tror hverken at HSK skum filter filtere ret meget fra (ikke hvad jeg har kunne læse i div test), og de simota filter du hentyder til, kn jeg stadig ikke se hvad de kan flowe.
grydesvamp skrev:Vi prøvede for sjov at fjerne luftfilteret helt på en af gutternes golf 2.
Fra turboen gik der en 45graders 4" bøjning og ud i ca en halv meter 4" rør hvorpå luftfilter var monteret. filteret var et hks 4" (paddehatte filter med tragt)
uden luftfilter viste den ca 480hk.
med luftfilter uden skum 515hk ca.! sådan set bare en tragt!
Kan ikke huske effekten med skum, mener den var lidt lavere men ikke betydeligt.
Luften kan ikke passere over rørenden.
Det kan den når tragten i filteret kommer på.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
grydesvamp skrev:Vi prøvede for sjov at fjerne luftfilteret helt på en af gutternes golf 2.
Fra turboen gik der en 45graders 4" bøjning og ud i ca en halv meter 4" rør hvorpå luftfilter var monteret. filteret var et hks 4" (paddehatte filter med tragt)
uden luftfilter viste den ca 480hk.
med luftfilter uden skum 515hk ca.! sådan set bare en tragt!
Kan ikke huske effekten med skum, mener den var lidt lavere men ikke betydeligt.
Luften kan ikke passere over rørenden.
Det kan den når tragten i filteret kommer på.
som vi også kom frem til dengang
hvad angår filtrerings evnerne i filtrene kontra luft gennemstrømning så søg på google jeg ved at der er lavet en test med 4-5 af de største mærker der går i detaljer...