volvo 850 turbotryk falder meget ved omdr.
Redaktør: Moderatorer
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
Hvilken turbo er der tale om? Er det en TD04 18t?
For så døjer den med en elendig wastegate-actuator som de andre Mitsu TD04'er der er på Volvo'er og Saab'er også...!
Så derfor, tjek dit wastegate-styrede grundladetryk HELT til begrænser... Kan det ikke holde 0.45-0.5 bar helt ud (og helst ikke stige heller;)), så tror jeg dit problem ligger der...
Har døjet med problemet på 3 TD04 15t'ere og 2 TD04 18t'ere...
Mvh,
Daniel.
For så døjer den med en elendig wastegate-actuator som de andre Mitsu TD04'er der er på Volvo'er og Saab'er også...!
Så derfor, tjek dit wastegate-styrede grundladetryk HELT til begrænser... Kan det ikke holde 0.45-0.5 bar helt ud (og helst ikke stige heller;)), så tror jeg dit problem ligger der...
Har døjet med problemet på 3 TD04 15t'ere og 2 TD04 18t'ere...
Mvh,
Daniel.
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
har du prøvet at trykprøve HELE anlægget? har du styr på hvad overlap dine knaster har nu? ved du hvad komp. forhold motoren har nu? motoren kører ikke i en eller anden form for nødprogram vel? hele den her superflowmotor .... hvad sidder der egentlig af rør og luftfilter ude foran? der er vel ikke der festbremsen er?? MVH søren
-
ejnarmc
- Medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
..
Hele systemet er ikke trykprøvet, men har kun 4 samlinger som er nemme at se. Og er spændt hvad de kan. Kompresionen er standart. Knasterne er stillet med noget speciel værktøj fra volvo og kan kun sidee på en måde.
Indsugningsrøret er 3"
Intercooerrørene er 2" fra turbo til intercooler, og 2,5" fra intercooler til gasspjæld.
Kunne godt vare jeg skulle tage en kort tur uden luftfilter
Bilen er kørt ind ved rh, og kunne ikke lave mere end. De 1.1 bar
Indsugningsrøret er 3"
Intercooerrørene er 2" fra turbo til intercooler, og 2,5" fra intercooler til gasspjæld.
Kunne godt vare jeg skulle tage en kort tur uden luftfilter
Bilen er kørt ind ved rh, og kunne ikke lave mere end. De 1.1 bar
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Man kan blive forbavset over hvor mange stæder at luften kan fise ud, i et indsugnings system.
Og blive meget posetivt overasket, når man har lavet et tæt system.
Og kører den første tur.
MVH
Morten
Og blive meget posetivt overasket, når man har lavet et tæt system.
Og kører den første tur.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Man laver en prop med en studs der passer på insugningen på turboen.
Studsen forbindes med en trykregulator, der forbindes med en luft kompressor.
Slangen imellem studs og regulator skal være lang nok til at man ikke får noget i hovedet, når man skruer op for trykket.
Start med lavt tryk, og skru lige så stille op til maks lade tryk.
Alt imen du lytter, efter utætheder, en forstøverflaske med sæbevand er en god ting.
En mere udførlig forklaring med billeder findes her!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=361
MVH
Morten
Studsen forbindes med en trykregulator, der forbindes med en luft kompressor.
Slangen imellem studs og regulator skal være lang nok til at man ikke får noget i hovedet, når man skruer op for trykket.
Start med lavt tryk, og skru lige så stille op til maks lade tryk.
Alt imen du lytter, efter utætheder, en forstøverflaske med sæbevand er en god ting.
En mere udførlig forklaring med billeder findes her!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=361
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html