Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 feb 2025, 17:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 jan 2009, 22:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hvilken turbo er der tale om? Er det en TD04 18t?
For så døjer den med en elendig wastegate-actuator som de andre Mitsu TD04'er der er på Volvo'er og Saab'er også...!

Så derfor, tjek dit wastegate-styrede grundladetryk HELT til begrænser... Kan det ikke holde 0.45-0.5 bar helt ud (og helst ikke stige heller;)), så tror jeg dit problem ligger der...
Har døjet med problemet på 3 TD04 15t'ere og 2 TD04 18t'ere...

Mvh,
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2009, 08:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
turbolader for lille, til at levere den luftmængde, der skal til at få tryk derop hvor du ønsker! fortæl lidt om HVORFOR der er en helt ny turbo på? fortæl hvad det er for en turbo der er på nu, og hvad den gamle var for en? MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 jan 2009, 11:54 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hvis det er en af ovenstående turboer som jeg har listet, så kan de normalt fint levere 1.3bar på en 2.3L motor, hvilket resulterer i ca.(!) 310hk på 18T'eren...
Men mere turbo-info ville være at foretrække!
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel: Turbo
Indlæg: 20 jan 2009, 17:44 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
Det er en t3/t4 turbo, og compressor huset er lavet om til et td04 hus af Turbomotor.dk med 360 graders lejre.


Top
 Profil  
 
 Titel: .
Indlæg: 20 jan 2009, 21:28 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
den gamle turbo var en 18t og lavede 282 ved 1.1 bar....


derefter er motoren blevet bygget om ..


plejelstænger nye stempler større intercooler, glt knaster, ny rørføring
3" lmm 3"udst.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2009, 06:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
har du prøvet at trykprøve HELE anlægget? har du styr på hvad overlap dine knaster har nu? ved du hvad komp. forhold motoren har nu? motoren kører ikke i en eller anden form for nødprogram vel? hele den her superflowmotor .... hvad sidder der egentlig af rør og luftfilter ude foran? der er vel ikke der festbremsen er?? MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 21 jan 2009, 08:40 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
Hele systemet er ikke trykprøvet, men har kun 4 samlinger som er nemme at se. Og er spændt hvad de kan. Kompresionen er standart. Knasterne er stillet med noget speciel værktøj fra volvo og kan kun sidee på en måde.
Indsugningsrøret er 3"
Intercooerrørene er 2" fra turbo til intercooler, og 2,5" fra intercooler til gasspjæld.
Kunne godt vare jeg skulle tage en kort tur uden luftfilter

Bilen er kørt ind ved rh, og kunne ikke lave mere end. De 1.1 bar


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2009, 10:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Man kan blive forbavset over hvor mange stæder at luften kan fise ud, i et indsugnings system.

Og blive meget posetivt overasket, når man har lavet et tæt system.
Og kører den første tur.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 21 jan 2009, 11:06 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
Indlæg: 170
Hvor trykprøver man henne??
piller man røret fra ved turbo og gaspjæld eller hvor???

Nogle fif til hvordan man gør og hvad der skal bruges


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 jan 2009, 11:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Man laver en prop med en studs der passer på insugningen på turboen.
Studsen forbindes med en trykregulator, der forbindes med en luft kompressor.
Slangen imellem studs og regulator skal være lang nok til at man ikke får noget i hovedet, når man skruer op for trykket.

Start med lavt tryk, og skru lige så stille op til maks lade tryk.
Alt imen du lytter, efter utætheder, en forstøverflaske med sæbevand er en god ting.

En mere udførlig forklaring med billeder findes her!
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=361


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team