volvo 850 turbotryk falder meget ved omdr.
Redaktør: Moderatorer
-
ejnarmc
- Medlem
- Indlæg: 170
- Tilmeldt: 22 dec 2006, 18:02
volvo 850 turbotryk falder meget ved omdr.
hejsa
nu har jeg efterhånden prøvet alt!.
jeg kan ikke få turboen til at lade med mere en 1.1-1.2 bar. jeg har sat et ur til at måle tryk med, mellem turbo og wastegate og et ur på selve manifolden, og de måler præcist det samme. (så rør og intercooler må være tæt)
som en del af fejlfindingen har jeg sat wastegaten fast med med spændebånd, og blændet blowoff ventilen af, og den vil ikke lade mere af den grund.
turboen lader med 1.1-1.2 ved 4200 omdr. og ved 6500 omdr. er der et tryk på ca 0.8...
har du nogle idéer?
kunne det være den interne wastegate der driller?
nu har jeg efterhånden prøvet alt!.
jeg kan ikke få turboen til at lade med mere en 1.1-1.2 bar. jeg har sat et ur til at måle tryk med, mellem turbo og wastegate og et ur på selve manifolden, og de måler præcist det samme. (så rør og intercooler må være tæt)
som en del af fejlfindingen har jeg sat wastegaten fast med med spændebånd, og blændet blowoff ventilen af, og den vil ikke lade mere af den grund.
turboen lader med 1.1-1.2 ved 4200 omdr. og ved 6500 omdr. er der et tryk på ca 0.8...
har du nogle idéer?
kunne det være den interne wastegate der driller?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Vinger brændt af pga høj EGT?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Spirillen
- Senior Medlem
- Indlæg: 365
- Tilmeldt: 24 maj 2005, 10:16
- Geografisk sted: Horsens
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Re: volvo 850 turbotryk falder meget ved omdr.
ejnarmc skrev:hejsa
nu har jeg efterhånden prøvet alt!.
jeg kan ikke få turboen til at lade med mere en 1.1-1.2 bar. jeg har sat et ur til at måle tryk med, mellem turbo og wastegate og et ur på selve manifolden, og de måler præcist det samme. (så rør og intercooler må være tæt)
som en del af fejlfindingen har jeg sat wastegaten fast med med spændebånd, og blændet blowoff ventilen af, og den vil ikke lade mere af den grund.
turboen lader med 1.1-1.2 ved 4200 omdr. og ved 6500 omdr. er der et tryk på ca 0.8...
har du nogle idéer?
kunne det være den interne wastegate der driller?
Rør og ic behøver ikke at være tætte, med denne målemetode.
Den eneste riktige er at tryksætte systemet og lytte og sprøjte sæbevand på systemet.
Jeg fandt 0,2 bar mere ved høje omdrejninger ved at tryksætte systemet.
Selvom det så tæt ud
Men det kan være mange ting, der giver fejlen.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html