MAP styring af vandindsprøjtning.
Redaktør: Moderatorer
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
Det var faktisk noget i den her stil jeg var på kig efter:
http://www.alcohol-injection.com/water- ... er-14.html
Men er der nogen som kan slå fast, om denne controller styrer den indsprøjtede mængde, ved at variere spændingen til pumpen?
Men kan ex. MS gøre det samme?
http://www.alcohol-injection.com/water- ... er-14.html
Men er der nogen som kan slå fast, om denne controller styrer den indsprøjtede mængde, ved at variere spændingen til pumpen?
Men kan ex. MS gøre det samme?
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Lindahl skrev:Det var faktisk noget i den her stil jeg var på kig efter:
http://www.alcohol-injection.com/water- ... er-14.html
Men er der nogen som kan slå fast, om denne controller styrer den indsprøjtede mængde, ved at variere spændingen til pumpen?
Men kan ex. MS gøre det samme?
Tror den bruger PulsWidthModulation (PWM) aka puls bredde modulation
se her angående MS og vandindsprøjtning - http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra_Hardware_Manual.htm#waterinj
Den bruger nogle set points for hvornår den skal aktiveres og bruger så de almindelige benzindysers sprøjtemønster til at styre mængden af vand der indsprøjtes... og da de er afhængig af ladetryk etc så er det styret der i gennem .. læg mærke til at o2 close loop deaktiveres når vandindsprøjtning er aktiv
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
Okay, min pumpe er ikke så avanceret. Den er kun lavet til enten at være on ell. off. Men så må det bare forblive sådan, at pumpen går i gang ved et specifikt ladetryk. Ville bare være langt at foretrække, hvis indsprøjtningen skete progressivt
Tidligere var det planen, at pumpen skulle gå i gang over 1,3 bar, hvor motoren ganske svagt begynder at banke. E-boosten har så 2 programmer, hvor trin 1 er 1 bar, og trin 2 er 1,8 bar. Vil det umiddelbart give problemer, hvis motoren er mappet ind til 1,8 bar med vandindsprøjtning, og man så til hverdag kører trin 1?
Tidligere var det planen, at pumpen skulle gå i gang over 1,3 bar, hvor motoren ganske svagt begynder at banke. E-boosten har så 2 programmer, hvor trin 1 er 1 bar, og trin 2 er 1,8 bar. Vil det umiddelbart give problemer, hvis motoren er mappet ind til 1,8 bar med vandindsprøjtning, og man så til hverdag kører trin 1?
- ae86
- Mester Medlem
- Indlæg: 1316
- Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Prøv at kontakt Fartstrup angående din styring og vandindsprøjtning...
AEM og Spearco systemer:
http://www.racetep.com/wik.html
http://www.turbomirage.com/water3.html
http://www.rjcracing.com/SMC_Alcohol_In ... ction.html
http://members.cox.net/stevemonroe/AlcoholInjMod.html
http://www.ovlov.net/waterinjection.html
AEM og Spearco systemer:
http://www.racetep.com/wik.html
http://www.turbomirage.com/water3.html
http://www.rjcracing.com/SMC_Alcohol_In ... ction.html
http://members.cox.net/stevemonroe/AlcoholInjMod.html
http://www.ovlov.net/waterinjection.html