MAP styring af vandindsprøjtning.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#11 Indlæg af ae86 »

Måske er der noget her der kan bruges ..
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#12 Indlæg af VRT »

Det var faktisk noget i den her stil jeg var på kig efter:
http://www.alcohol-injection.com/water- ... er-14.html
Men er der nogen som kan slå fast, om denne controller styrer den indsprøjtede mængde, ved at variere spændingen til pumpen?
Men kan ex. MS gøre det samme?
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#13 Indlæg af ae86 »

Lindahl skrev:Det var faktisk noget i den her stil jeg var på kig efter:
http://www.alcohol-injection.com/water- ... er-14.html
Men er der nogen som kan slå fast, om denne controller styrer den indsprøjtede mængde, ved at variere spændingen til pumpen?
Men kan ex. MS gøre det samme?


Tror den bruger PulsWidthModulation (PWM) aka puls bredde modulation

se her angående MS og vandindsprøjtning - http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra_Hardware_Manual.htm#waterinj
Den bruger nogle set points for hvornår den skal aktiveres og bruger så de almindelige benzindysers sprøjtemønster til at styre mængden af vand der indsprøjtes... og da de er afhængig af ladetryk etc så er det styret der i gennem .. læg mærke til at o2 close loop deaktiveres når vandindsprøjtning er aktiv
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

#14 Indlæg af VRT »

Okay, min pumpe er ikke så avanceret. Den er kun lavet til enten at være on ell. off. Men så må det bare forblive sådan, at pumpen går i gang ved et specifikt ladetryk. Ville bare være langt at foretrække, hvis indsprøjtningen skete progressivt :?
Tidligere var det planen, at pumpen skulle gå i gang over 1,3 bar, hvor motoren ganske svagt begynder at banke. E-boosten har så 2 programmer, hvor trin 1 er 1 bar, og trin 2 er 1,8 bar. Vil det umiddelbart give problemer, hvis motoren er mappet ind til 1,8 bar med vandindsprøjtning, og man så til hverdag kører trin 1?
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#15 Indlæg af ae86 »

Besvar