Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 23 feb 2025, 13:04

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2009, 15:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Måske er der noget her der kan bruges ..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2009, 21:45 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Det var faktisk noget i den her stil jeg var på kig efter:
http://www.alcohol-injection.com/water- ... er-14.html
Men er der nogen som kan slå fast, om denne controller styrer den indsprøjtede mængde, ved at variere spændingen til pumpen?
Men kan ex. MS gøre det samme?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2009, 22:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Lindahl skrev:
Det var faktisk noget i den her stil jeg var på kig efter:
http://www.alcohol-injection.com/water- ... er-14.html
Men er der nogen som kan slå fast, om denne controller styrer den indsprøjtede mængde, ved at variere spændingen til pumpen?
Men kan ex. MS gøre det samme?


Tror den bruger PulsWidthModulation (PWM) aka puls bredde modulation

se her angående MS og vandindsprøjtning - http://www.msextra.com/manuals/MS_Extra_Hardware_Manual.htm#waterinj
Den bruger nogle set points for hvornår den skal aktiveres og bruger så de almindelige benzindysers sprøjtemønster til at styre mængden af vand der indsprøjtes... og da de er afhængig af ladetryk etc så er det styret der i gennem .. læg mærke til at o2 close loop deaktiveres når vandindsprøjtning er aktiv


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2009, 22:25 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Okay, min pumpe er ikke så avanceret. Den er kun lavet til enten at være on ell. off. Men så må det bare forblive sådan, at pumpen går i gang ved et specifikt ladetryk. Ville bare være langt at foretrække, hvis indsprøjtningen skete progressivt :?
Tidligere var det planen, at pumpen skulle gå i gang over 1,3 bar, hvor motoren ganske svagt begynder at banke. E-boosten har så 2 programmer, hvor trin 1 er 1 bar, og trin 2 er 1,8 bar. Vil det umiddelbart give problemer, hvis motoren er mappet ind til 1,8 bar med vandindsprøjtning, og man så til hverdag kører trin 1?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 jan 2009, 22:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Prøv at kontakt Fartstrup angående din styring og vandindsprøjtning...




AEM og Spearco systemer:
http://www.racetep.com/wik.html

http://www.turbomirage.com/water3.html
http://www.rjcracing.com/SMC_Alcohol_In ... ction.html
http://members.cox.net/stevemonroe/AlcoholInjMod.html
http://www.ovlov.net/waterinjection.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team