MAP styring af vandindsprøjtning.
Redaktør: Moderatorer
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
MAP styring af vandindsprøjtning.
Jeg har sådan en omgang vandindsprøjtning, som pt. styres via en boost-switch. Ved et givent tryk slår vandindsprøjtningen til, dvs. enten eller.
Da man sagtens kunne forestille sig, at kravet til den indsprøjtede mængde vand ændrer sig gradvist i takt med ladetrykket, kunne det være rart med mulighed for en progressiv styring via ex. map-signalet.
Men nu er jeg ikke selv den vilde elektriker, så jeg er i tvivl om, man kan variere trykket (og dermed den indsprøjtede mængde) ved ex. at ændre spændingen til pumpen?
Da man sagtens kunne forestille sig, at kravet til den indsprøjtede mængde vand ændrer sig gradvist i takt med ladetrykket, kunne det være rart med mulighed for en progressiv styring via ex. map-signalet.
Men nu er jeg ikke selv den vilde elektriker, så jeg er i tvivl om, man kan variere trykket (og dermed den indsprøjtede mængde) ved ex. at ændre spændingen til pumpen?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Har du ikke en motorstyring der kunne hjælpe dig med opgaven iforvejen?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- VRT
- Senior Medlem
- Indlæg: 327
- Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
- Geografisk sted: Gun City
Jo, jeg har en Fartstrup FFJ105-2, men det jeg gerne vil frem til er, om pumpen skal være justérbar, eller om man kan styre mængden, ved at styre spændingen. Som den kører nu, er det jo enten on ell. off. Enten er den slukket, eller også sprøjter den med fuld knald. Hvis boksen skal styre det, så skal den jo kunne justere spændingen på pumpen udfra en ikke liniær algoritme (eller hva man nu kalder det), da den indsprøjtede mængde jo ikke er ligefrem proportional med trykket. Hvordan ville man få ex. MS til at styre sådan en pumpe, hvis ønsket er, at den indsprøjtede mængde skal stige i takt med ladetrykket?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Lindahl skrev:Jo, jeg har en Fartstrup FFJ105-2, men det jeg gerne vil frem til er, om pumpen skal være justérbar, eller om man kan styre mængden, ved at styre spændingen. Som den kører nu, er det jo enten on ell. off. Enten er den slukket, eller også sprøjter den med fuld knald. Hvis boksen skal styre det, så skal den jo kunne justere spændingen på pumpen udfra en ikke liniær algoritme (eller hva man nu kalder det), da den indsprøjtede mængde jo ikke er ligefrem proportional med trykket. Hvordan ville man få ex. MS til at styre sådan en pumpe, hvis ønsket er, at den indsprøjtede mængde skal stige i takt med ladetrykket?
Først bruger man vand til at slukke ild med.
Hvis man har for meget ild, så sætter man en moduleret ventil til at styre vandmængden, meget lig den måde brændstof styres på.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Her er et bud.
http://www.aquamist.co.uk/sl/plist/frm-4.html
Men den er dyr 154£ + moms
Og i følge dette firma er det ikke livsnødvendigt, med en såddan ventil.
http://www.rbracing-rsr.com/waterinjection.html
MVH
Morten
http://www.aquamist.co.uk/sl/plist/frm-4.html
Men den er dyr 154£ + moms
Og i følge dette firma er det ikke livsnødvendigt, med en såddan ventil.
http://www.rbracing-rsr.com/waterinjection.html
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
En almindelig benzindyse kan ikke tåle vand, og takker af efter ganske kort tid.
Dyser beregnet til Etanol har en lidt længere levetid, men den er ikke imponerende.
Ifølge de oplysninger jeg har fundet.
MVH
Morten
Dyser beregnet til Etanol har en lidt længere levetid, men den er ikke imponerende.
Ifølge de oplysninger jeg har fundet.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
P/N 806 244
Og det er kun 146£ + moms
MVH
Morten
Og det er kun 146£ + moms
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html