HenrikGM skrev:Prøv at tage et billede helt tæt på. Super-makrofunktion i kameraet.
Så tæt på som kameraet kan stille skarpt til, så skal jeg give dig et bud på fejlårsagen.
Håber det her er godt nok..
Skal siges at bilen har gået omkring 175000 km hvor de sidste 8000 har været med tryk..
Skaden er et sprødt brud. Normalt ikke forårsaget af overlast men nærmere stødbelastning. Skaden ser interkrystallinsk ud på billedet. Umiddelbart ingen tegn på udmattelse.
Jeg ville gå endnu tættere på med kameraet
Ting der kan forårsage sådan et brud kan være stødbelastning, ventil der flyder, eller lign. Findes der intet problem med en slap fjeder, eller en ventil der går lidt dumt, så peger det mod en for sprød knastaksel(iså fald bør det være et kendt problem) eller en lokal skørhed i akslen, feks hærdefejl. Umiddelbart ser det ikke ud til at der er deciderede materialefejl, men så skal man meget tætterepå.
Ok kan godt prøve at allierede mig med en med et bedre kamera, for mit 1000 kr's kan nok ikke gøre det meget bedre... Vedr det med slappe fjedre kan man tjekke det nemt på en måde?
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
zetec motoren har en tendens til at knække knasten hvis den ikke bliver spændt rigtig ned.
Næ, har aldrig selv haft den åben.. Der er ikke overfald som på en zetec, knasten bliver skubbet ind igennem siden af topstykket og holdt fast i den ene ende med en låseplade som går ned i en rille i knasten..
korrekt. det havde jeg lige glemt. mon ikke det så er et "hændeligt" uheld. syntes ikke jeg har hørt at det er en tendens de har. kun slid på knaster.
Ok det var da altid noget at høre..
Nu hvor du læser/ved så meget om ford tror du så det kunne lade sig gøre at hæve trykket til de der 0,8 til 1 bar hvis man får sendt topstykket til slibning af ventiler/trykprøvning og det hele og så en toppakning på de der 1,5 mm så den ender på 8,2:1 i komp? Evt også give den et par nye ringe på de org stempler.. Har dyser fra en Golf 4 turbo og megasquirt til styring af det hele.. Har bare ikke fået sat det på endnu..
tror der er folk med mere viden inden for cvh end det jeg har. prøv evt www.ford-cosworth.dk
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
HenrikGM skrev: Skaden er et sprødt brud. Normalt ikke forårsaget af overlast men nærmere stødbelastning. Skaden ser interkrystallinsk ud på billedet. Umiddelbart ingen tegn på udmattelse.
Jeg ville gå endnu tættere på med kameraet
Ting der kan forårsage sådan et brud kan være stødbelastning, ventil der flyder, eller lign. Findes der intet problem med en slap fjeder, eller en ventil der går lidt dumt, så peger det mod en for sprød knastaksel(iså fald bør det være et kendt problem) eller en lokal skørhed i akslen, feks hærdefejl. Umiddelbart ser det ikke ud til at der er deciderede materialefejl, men så skal man meget tætterepå.
Stødbelastning fra hvad? Ventil?
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
HenrikGM skrev: Skaden er et sprødt brud. Normalt ikke forårsaget af overlast men nærmere stødbelastning. Skaden ser interkrystallinsk ud på billedet. Umiddelbart ingen tegn på udmattelse.
Jeg ville gå endnu tættere på med kameraet
Ting der kan forårsage sådan et brud kan være stødbelastning, ventil der flyder, eller lign. Findes der intet problem med en slap fjeder, eller en ventil der går lidt dumt, så peger det mod en for sprød knastaksel(iså fald bør det være et kendt problem) eller en lokal skørhed i akslen, feks hærdefejl. Umiddelbart ser det ikke ud til at der er deciderede materialefejl, men så skal man meget tætterepå.
Stødbelastning fra hvad? Ventil?
Feks ja. Eller en omdrejningsbegrænser.
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Du skullle ha' købt min cvh RST motor.....alle de problemer før der er tryk på...
p.s, den koster ikke meget mere end den ståltoppakning du er ved at sætte i.....
har noget tuningshåndbog og værkstedsmanual til en rst mk4 hvis det har interesse?
bla hvordan man forstærker gearkassen (en BC med IB5 lejer) og hvad der passer på hvad (bla...zvh ombygningen)
Har du kontrolleret størrelsen på de dyser? For en alm. Golf IV 1,8t kører kun med 210 ml dyser @ 3 bar, hvis det er fra en AEB, AWT, AGU, AMB, AVJ, AWM, BFB. Og så rækker de vist som en skrædder i helvede, hvis den skal kører 1 bar
Shelby 500 skrev:Du skullle ha' købt min cvh RST motor.....alle de problemer før der er tryk på...
p.s, den koster ikke meget mere end den ståltoppakning du er ved at sætte i.....
har noget tuningshåndbog og værkstedsmanual til en rst mk4 hvis det har interesse? bla hvordan man forstærker gearkassen (en BC med IB5 lejer) og hvad der passer på hvad (bla...zvh ombygningen)
Ja men problemet med din er jo bare at der ikke er lavet hul til krumtapssensoren... Men du må godt prøve at sende et link til den guide til gearkassen og den der tuningsmanual..
Men piller nok stemplerne ud og får drejet dem lidt ned og så bare org pakning..
Shelby 500 skrev:Har du kontrolleret størrelsen på de dyser? For en alm. Golf IV 1,8t kører kun med 210 ml dyser @ 3 bar, hvis det er fra en AEB, AWT, AGU, AMB, AVJ, AWM, BFB. Og så rækker de vist som en skrædder i helvede, hvis den skal kører 1 bar
Så vidt jeg målte med et benzintryk ur så kører min med 5 bars tryk.. Nok derfor mine originale stadig kan være med til 0,4 bars tryk..
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..