Hjemmelavede bøsninger - ka man det?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
BMWcab
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19 nov 2007, 22:05
Geografisk sted: Nordjylland, 9900

#11 Indlæg af BMWcab »

Slavteren skrev:jeg har lavet det, gamle tandremme er perfekte at fylde op med hvis det skal være lidt hårdere...

en puck til ishockey er også perfekt, men lidt hårdere end bare at lime dem.

de bagerste bøsninger på bærearmene til starletten er lavet af pucker, da det ellers hed en hel bærearm til omkring en plov pr side, virker upåklageligt med ca 1 1/2 klubrally sæson og hverdagskørsel ind imellem...

hov glemte lige en ting.. selv om de virker for hårde til at starte med, så giv det lidt tid. det er som om det lige skal ha lov til at arbejde lidt, og så blir det lidt blødere.


Hehe, må indrømme jeg ikk ku lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste dit indlæg :D Men det er sku altid godt at høre fra folk der har prøvet sig frem, for ellers lære man heller aldrig noget.

møffe skrev:har drejet en bøsning i nylon til en focus. den er lavet i 3stykker som en fra powerflex. virker fint skal bare have lidt WD40 til tider for ikke at larme.. lol.


Jeg har nok set den med nylon før, men det kan kun blive endnu hårdere end powerflex. Og når jeg køre i bilen til daglig, og i øvrigt ikke ejer et nyrebælte, så må jeg vist hellere holde mig til SÅ hårde nogen bøsninger.
Men det er altid godt med lidt input, når man en dag skal til at lave en bane racer :wink:


ATT: John Sahl
Hvor længe plejer i at lade bøsningerne tørre med sikalflex'en i ?
Har nemlig kigget (og kigget lidt med fingrene) her til morgen, og de er stadig ikke tørre endnu :coffee:
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#12 Indlæg af John Sahl »

BMWcab skrev:Hvor længe plejer i at lade bøsningerne tørre med sikalflex'en i ?
Har nemlig kigget (og kigget lidt med fingrene) her til morgen, og de er stadig ikke tørre endnu :coffee:


Jeg må indrømme at det er et stykke tid siden jeg har gjort det sidst, de holder nemlig ret godt bag efter. Sidst snød jeg og smed dem i ovnen ved 50 grader og der var de klar dagen efter.. Men ellers har jeg haft dem liggende nogen dage og egentligt glemt alt om dem inden jeg skulle montere dem ;-)

.
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#13 Indlæg af møffe »

BMWcab skrev:
Slavteren skrev:jeg har lavet det, gamle tandremme er perfekte at fylde op med hvis det skal være lidt hårdere...

en puck til ishockey er også perfekt, men lidt hårdere end bare at lime dem.

de bagerste bøsninger på bærearmene til starletten er lavet af pucker, da det ellers hed en hel bærearm til omkring en plov pr side, virker upåklageligt med ca 1 1/2 klubrally sæson og hverdagskørsel ind imellem...

hov glemte lige en ting.. selv om de virker for hårde til at starte med, så giv det lidt tid. det er som om det lige skal ha lov til at arbejde lidt, og så blir det lidt blødere.


Hehe, må indrømme jeg ikk ku lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste dit indlæg :D Men det er sku altid godt at høre fra folk der har prøvet sig frem, for ellers lære man heller aldrig noget.

møffe skrev:har drejet en bøsning i nylon til en focus. den er lavet i 3stykker som en fra powerflex. virker fint skal bare have lidt WD40 til tider for ikke at larme.. lol.


Jeg har nok set den med nylon før, men det kan kun blive endnu hårdere end powerflex. Og når jeg køre i bilen til daglig, og i øvrigt ikke ejer et nyrebælte, så må jeg vist hellere holde mig til SÅ hårde nogen bøsninger.
Men det er altid godt med lidt input, når man en dag skal til at lave en bane racer :wink:


ATT: John Sahl
Hvor længe plejer i at lade bøsningerne tørre med sikalflex'en i ?
Har nemlig kigget (og kigget lidt med fingrene) her til morgen, og de er stadig ikke tørre endnu :coffee:
vi var så heldige tilsidat at finde nylon på min kammis arbejde. vi startede med at stå med en klump messing. heldigvis fandt vi nylon. men ja. de er hårde som bare fanden. men hardu tjekket www.deflex.co.uk kan ikke huske om de har til bmw, det er et billigt alternetiv til powerflex hvis du skal prøve engang.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
BMWcab
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19 nov 2007, 22:05
Geografisk sted: Nordjylland, 9900

#14 Indlæg af BMWcab »

John Sahl skrev:Jeg må indrømme at det er et stykke tid siden jeg har gjort det sidst, de holder nemlig ret godt bag efter. Sidst snød jeg og smed dem i ovnen ved 50 grader og der var de klar dagen efter.. Men ellers har jeg haft dem liggende nogen dage og egentligt glemt alt om dem inden jeg skulle montere dem


Jeg prøver lige den med ovnen, så må vi se om det dur :wink:


møffe skrev:vi var så heldige tilsidat at finde nylon på min kammis arbejde. vi startede med at stå med en klump messing. heldigvis fandt vi nylon. men ja. de er hårde som bare fanden. men hardu tjekket www.deflex.co.uk kan ikke huske om de har til bmw, det er et billigt alternetiv til powerflex hvis du skal prøve engang.


Det er nu ikke prisen der skræmmer mig på powerflex'en, det er blot for at få en bøsning hvis hårdhed/holdbarhed ligger mellem OEM bøsninger og så powerflex.
Har kigget forbi deflex, og har os haft dem engang i en escort rs2000 jeg havde, men deres side er noget kedelig for tiden :(
Billede
| 325i cab | BBS LM 18" | Rotrex C30-94 Kompressor - evt. til salg |
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#15 Indlæg af Slavteren »

bare rolig, du er ikke den første til at grine af mig :wink:

men nød lærer nøgen kvinde at sidde pænt.. eller flad overvægtig mand at være opfindsom... :lusket:

mener jeg plejer at lade det ligge i 48timer. vær opmærksom på at man kan få rude lim der tører hurtigt og noget der tører langsommere (eller kunne i hvert fald før i tiden)
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
BMWcab
Nyt Medlem
Indlæg: 30
Tilmeldt: 19 nov 2007, 22:05
Geografisk sted: Nordjylland, 9900

#16 Indlæg af BMWcab »

Slavteren skrev:bare rolig, du er ikke den første til at grine af mig :wink:

men nød lærer nøgen kvinde at sidde pænt.. eller flad overvægtig mand at være opfindsom... :lusket:

mener jeg plejer at lade det ligge i 48timer. vær opmærksom på at man kan få rude lim der tører hurtigt og noget der tører langsommere (eller kunne i hvert fald før i tiden)


Tror jeg har fanget den version der tørre langsomt. Men nu fik de en tur i ovnen tidligere idag, for at sætte hærde processen lidt igang, så må vi se om ikke de er tørre til næste uge når de skal i.
Billede
| 325i cab | BBS LM 18" | Rotrex C30-94 Kompressor - evt. til salg |
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#17 Indlæg af uno »

kan huske da jeg var en del inde på Pegeot/Citroen siden at der også var nogen der lavede det på især motorophæng- altså rudelimen
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#18 Indlæg af Staalanden »

uno skrev:kan huske da jeg var en del inde på Pegeot/Citroen siden at der også var nogen der lavede det på især motorophæng- altså rudelimen


Er det noget der holder så?
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#19 Indlæg af Wildert »

Staalanden skrev:
uno skrev:kan huske da jeg var en del inde på Pegeot/Citroen siden at der også var nogen der lavede det på især motorophæng- altså rudelimen


Er det noget der holder så?


Peter som har peugeotforum.dk har haft gjort det på sin 106 GTi og vise nok også sin 106 Rallye.

Ghetto-tricket har jeg første gang set på Honda-fora i USA for mange år siden.

Der er med andre ord masser der har gjort det før - så no sweat.

Man kan i øvrigt også bruge polyuretan - men rudelim er bare nemmere at komme til.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#20 Indlæg af Slavteren »

kan også garantere at det holder. men en detalje jeg glemte (tror jeg :roll: ) er at man skal søre for at rengøre grundigt. der er jo masser af olie osv i et motorrum..
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Besvar