Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 17:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 10:07 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2007, 22:05
Indlæg: 30
Geografisk sted: Nordjylland, 9900
Slavteren skrev:
jeg har lavet det, gamle tandremme er perfekte at fylde op med hvis det skal være lidt hårdere...

en puck til ishockey er også perfekt, men lidt hårdere end bare at lime dem.

de bagerste bøsninger på bærearmene til starletten er lavet af pucker, da det ellers hed en hel bærearm til omkring en plov pr side, virker upåklageligt med ca 1 1/2 klubrally sæson og hverdagskørsel ind imellem...

hov glemte lige en ting.. selv om de virker for hårde til at starte med, så giv det lidt tid. det er som om det lige skal ha lov til at arbejde lidt, og så blir det lidt blødere.


Hehe, må indrømme jeg ikk ku lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste dit indlæg :D Men det er sku altid godt at høre fra folk der har prøvet sig frem, for ellers lære man heller aldrig noget.

møffe skrev:
har drejet en bøsning i nylon til en focus. den er lavet i 3stykker som en fra powerflex. virker fint skal bare have lidt WD40 til tider for ikke at larme.. lol.


Jeg har nok set den med nylon før, men det kan kun blive endnu hårdere end powerflex. Og når jeg køre i bilen til daglig, og i øvrigt ikke ejer et nyrebælte, så må jeg vist hellere holde mig til SÅ hårde nogen bøsninger.
Men det er altid godt med lidt input, når man en dag skal til at lave en bane racer :wink:


ATT: John Sahl
Hvor længe plejer i at lade bøsningerne tørre med sikalflex'en i ?
Har nemlig kigget (og kigget lidt med fingrene) her til morgen, og de er stadig ikke tørre endnu :coffee:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 10:20 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
BMWcab skrev:
Hvor længe plejer i at lade bøsningerne tørre med sikalflex'en i ?
Har nemlig kigget (og kigget lidt med fingrene) her til morgen, og de er stadig ikke tørre endnu :coffee:


Jeg må indrømme at det er et stykke tid siden jeg har gjort det sidst, de holder nemlig ret godt bag efter. Sidst snød jeg og smed dem i ovnen ved 50 grader og der var de klar dagen efter.. Men ellers har jeg haft dem liggende nogen dage og egentligt glemt alt om dem inden jeg skulle montere dem ;-)

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 10:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
BMWcab skrev:
Slavteren skrev:
jeg har lavet det, gamle tandremme er perfekte at fylde op med hvis det skal være lidt hårdere...

en puck til ishockey er også perfekt, men lidt hårdere end bare at lime dem.

de bagerste bøsninger på bærearmene til starletten er lavet af pucker, da det ellers hed en hel bærearm til omkring en plov pr side, virker upåklageligt med ca 1 1/2 klubrally sæson og hverdagskørsel ind imellem...

hov glemte lige en ting.. selv om de virker for hårde til at starte med, så giv det lidt tid. det er som om det lige skal ha lov til at arbejde lidt, og så blir det lidt blødere.


Hehe, må indrømme jeg ikk ku lade være med at trække på smilebåndet da jeg læste dit indlæg :D Men det er sku altid godt at høre fra folk der har prøvet sig frem, for ellers lære man heller aldrig noget.

møffe skrev:
har drejet en bøsning i nylon til en focus. den er lavet i 3stykker som en fra powerflex. virker fint skal bare have lidt WD40 til tider for ikke at larme.. lol.


Jeg har nok set den med nylon før, men det kan kun blive endnu hårdere end powerflex. Og når jeg køre i bilen til daglig, og i øvrigt ikke ejer et nyrebælte, så må jeg vist hellere holde mig til SÅ hårde nogen bøsninger.
Men det er altid godt med lidt input, når man en dag skal til at lave en bane racer :wink:


ATT: John Sahl
Hvor længe plejer i at lade bøsningerne tørre med sikalflex'en i ?
Har nemlig kigget (og kigget lidt med fingrene) her til morgen, og de er stadig ikke tørre endnu :coffee:
vi var så heldige tilsidat at finde nylon på min kammis arbejde. vi startede med at stå med en klump messing. heldigvis fandt vi nylon. men ja. de er hårde som bare fanden. men hardu tjekket www.deflex.co.uk kan ikke huske om de har til bmw, det er et billigt alternetiv til powerflex hvis du skal prøve engang.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 11:09 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2007, 22:05
Indlæg: 30
Geografisk sted: Nordjylland, 9900
John Sahl skrev:
Jeg må indrømme at det er et stykke tid siden jeg har gjort det sidst, de holder nemlig ret godt bag efter. Sidst snød jeg og smed dem i ovnen ved 50 grader og der var de klar dagen efter.. Men ellers har jeg haft dem liggende nogen dage og egentligt glemt alt om dem inden jeg skulle montere dem


Jeg prøver lige den med ovnen, så må vi se om det dur :wink:


møffe skrev:
vi var så heldige tilsidat at finde nylon på min kammis arbejde. vi startede med at stå med en klump messing. heldigvis fandt vi nylon. men ja. de er hårde som bare fanden. men hardu tjekket www.deflex.co.uk kan ikke huske om de har til bmw, det er et billigt alternetiv til powerflex hvis du skal prøve engang.


Det er nu ikke prisen der skræmmer mig på powerflex'en, det er blot for at få en bøsning hvis hårdhed/holdbarhed ligger mellem OEM bøsninger og så powerflex.
Har kigget forbi deflex, og har os haft dem engang i en escort rs2000 jeg havde, men deres side er noget kedelig for tiden :(

_________________
Billede
| 325i cab | BBS LM 18" | Rotrex C30-94 Kompressor - evt. til salg |


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 18:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
bare rolig, du er ikke den første til at grine af mig :wink:

men nød lærer nøgen kvinde at sidde pænt.. eller flad overvægtig mand at være opfindsom... :lusket:

mener jeg plejer at lade det ligge i 48timer. vær opmærksom på at man kan få rude lim der tører hurtigt og noget der tører langsommere (eller kunne i hvert fald før i tiden)

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 jun 2008, 19:15 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2007, 22:05
Indlæg: 30
Geografisk sted: Nordjylland, 9900
Slavteren skrev:
bare rolig, du er ikke den første til at grine af mig :wink:

men nød lærer nøgen kvinde at sidde pænt.. eller flad overvægtig mand at være opfindsom... :lusket:

mener jeg plejer at lade det ligge i 48timer. vær opmærksom på at man kan få rude lim der tører hurtigt og noget der tører langsommere (eller kunne i hvert fald før i tiden)


Tror jeg har fanget den version der tørre langsomt. Men nu fik de en tur i ovnen tidligere idag, for at sætte hærde processen lidt igang, så må vi se om ikke de er tørre til næste uge når de skal i.

_________________
Billede
| 325i cab | BBS LM 18" | Rotrex C30-94 Kompressor - evt. til salg |


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2008, 21:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
kan huske da jeg var en del inde på Pegeot/Citroen siden at der også var nogen der lavede det på især motorophæng- altså rudelimen

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jun 2008, 23:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
uno skrev:
kan huske da jeg var en del inde på Pegeot/Citroen siden at der også var nogen der lavede det på især motorophæng- altså rudelimen


Er det noget der holder så?

_________________
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jun 2008, 06:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Staalanden skrev:
uno skrev:
kan huske da jeg var en del inde på Pegeot/Citroen siden at der også var nogen der lavede det på især motorophæng- altså rudelimen


Er det noget der holder så?


Peter som har peugeotforum.dk har haft gjort det på sin 106 GTi og vise nok også sin 106 Rallye.

Ghetto-tricket har jeg første gang set på Honda-fora i USA for mange år siden.

Der er med andre ord masser der har gjort det før - så no sweat.

Man kan i øvrigt også bruge polyuretan - men rudelim er bare nemmere at komme til.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 jun 2008, 08:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
kan også garantere at det holder. men en detalje jeg glemte (tror jeg :roll: ) er at man skal søre for at rengøre grundigt. der er jo masser af olie osv i et motorrum..

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team