hold ladetryk længere ?
Redaktør: Moderatorer
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt:
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
Runesm skrev:Ud til en hugger og nappe en gammelt APC system fra de ældre saaber og bankesensor, monter det og voila. Så har du elektronisk styret boost hele vejen op, og sænkning af tryk ved bank, plus der kan loddes en diode på der indikerer bank (Spørg Saab-daniel, han kan det skidt)
det er en diesel...
kan det også holde wastegaten lukket længere?
ja hvor kan man evt finde de der fra artiklen?
Diesel!
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
Ja standard har det en ladetryksreduktion ved høje omdrejninger, men den kan loddes ud/om så den holder op. Kaas ved vidst nok også en del om det. Og så sidder der 2 potmetre i, et til at justere hvor hurtigt trykket skal komme, og et til at justere max tryk.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Runesm skrev:Ud til en hugger og nappe en gammelt APC system fra de ældre saaber og bankesensor, monter det og voila. Så har du elektronisk styret boost hele vejen op, og sænkning af tryk ved bank, plus der kan loddes en diode på der indikerer bank (Spørg Saab-daniel, han kan det skidt)
Lyder jo smart, men er det ikke rimeligt vigtigt hvor at bankesensoren bliver monteret henne?
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
Brisse
- Mester Medlem
- Indlæg: 504
- Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
- Geografisk sted: Stevns
- Kontakt:
Zorak skrev:Runesm skrev:Ud til en hugger og nappe en gammelt APC system fra de ældre saaber og bankesensor, monter det og voila. Så har du elektronisk styret boost hele vejen op, og sænkning af tryk ved bank, plus der kan loddes en diode på der indikerer bank (Spørg Saab-daniel, han kan det skidt)
Lyder jo smart, men er det ikke rimeligt vigtigt hvor at bankesensoren bliver monteret henne?
Det er vist det ikke lige er plug and play. Mener det er tunet til netop den motortype det sidder på mht. frekvens og lign der bruges til at trigge på bankelyde.
-
Runesm
- Mester Medlem
- Indlæg: 1664
- Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Den kan jo bare ikke bruges på en diesel, da den banker konstant.
Helt personligt tror jeg ikke på at en MBC vil afhjælpe problemet.
Turboen er ganske simpelt for lille, og lagt ud efter maks tryk ved lave omdrejninger.
Modtrykket i udstødnings manifolden bør give en ret god ide om dette.
MVH
Helt personligt tror jeg ikke på at en MBC vil afhjælpe problemet.
Turboen er ganske simpelt for lille, og lagt ud efter maks tryk ved lave omdrejninger.
Modtrykket i udstødnings manifolden bør give en ret god ide om dette.
MVH
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- fraguzz
- Mester Medlem
- Indlæg: 562
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 16:01
- Geografisk sted: kbh
ja ok dette understøtter vel entelig også det som jeg havde fundet ud af... jeg ville på den nye manifold montere noget trykur på manifolden samt EGT ur... så kan jeg få en god mellemvej mellem temps/tryk/ydelse..
turboen er også meget lille.. i perspektiv vil jeg opgradere til en GT1544 fra en 105hk turbo diesel... denne har en andelse større udstødningshus og self større all around.
lige nu har jeg et rigtig kick ved 2500rpm.. men tror faktisk at det udelukkende er diesel tilførslens skyld da turboen allerede laver tryk ved 1500rpm så vidt jeg husker.. og det er boxen der skyder ekstre diesel ved de 2500rpm. og der kommer trykket kortvarig op på 1,4bar men tror det er wastegaten der er for langtid om at regulere.
tror faktisk jeg vil få fat på noget wideband haløj.. jeg får sommetider en motorfejl ved konstante hastigheder over 150km/t (self på de tyske motorveje)
turboen er også meget lille.. i perspektiv vil jeg opgradere til en GT1544 fra en 105hk turbo diesel... denne har en andelse større udstødningshus og self større all around.
lige nu har jeg et rigtig kick ved 2500rpm.. men tror faktisk at det udelukkende er diesel tilførslens skyld da turboen allerede laver tryk ved 1500rpm så vidt jeg husker.. og det er boxen der skyder ekstre diesel ved de 2500rpm. og der kommer trykket kortvarig op på 1,4bar men tror det er wastegaten der er for langtid om at regulere.
tror faktisk jeg vil få fat på noget wideband haløj.. jeg får sommetider en motorfejl ved konstante hastigheder over 150km/t (self på de tyske motorveje)
Diesel!
