Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2008, 18:32 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Det ser snedigt ud det system i den artikkel, nogen der har en ide om hvor man skal lede efter sådan et par regulatore?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2008, 19:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
Runesm skrev:
Ud til en hugger og nappe en gammelt APC system fra de ældre saaber og bankesensor, monter det og voila. Så har du elektronisk styret boost hele vejen op, og sænkning af tryk ved bank, plus der kan loddes en diode på der indikerer bank (Spørg Saab-daniel, han kan det skidt)


det er en diesel...
kan det også holde wastegaten lukket længere?


ja hvor kan man evt finde de der fra artiklen?

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2008, 20:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Ja standard har det en ladetryksreduktion ved høje omdrejninger, men den kan loddes ud/om så den holder op. Kaas ved vidst nok også en del om det. Og så sidder der 2 potmetre i, et til at justere hvor hurtigt trykket skal komme, og et til at justere max tryk.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2008, 20:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Runesm skrev:
Ud til en hugger og nappe en gammelt APC system fra de ældre saaber og bankesensor, monter det og voila. Så har du elektronisk styret boost hele vejen op, og sænkning af tryk ved bank, plus der kan loddes en diode på der indikerer bank (Spørg Saab-daniel, han kan det skidt)


Lyder jo smart, men er det ikke rimeligt vigtigt hvor at bankesensoren bliver monteret henne?

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2008, 12:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 15 jul 2003, 11:34
Indlæg: 504
Geografisk sted: Stevns
Zorak skrev:
Runesm skrev:
Ud til en hugger og nappe en gammelt APC system fra de ældre saaber og bankesensor, monter det og voila. Så har du elektronisk styret boost hele vejen op, og sænkning af tryk ved bank, plus der kan loddes en diode på der indikerer bank (Spørg Saab-daniel, han kan det skidt)


Lyder jo smart, men er det ikke rimeligt vigtigt hvor at bankesensoren bliver monteret henne?


Det er vist det ikke lige er plug and play. Mener det er tunet til netop den motortype det sidder på mht. frekvens og lign der bruges til at trigge på bankelyde.

_________________
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2008, 15:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Hvis man nu bare ligger bankesensoren ved siden af har du jo et ladetrykssystem ;)
Men så vidt jeg husker (Det er muligvis forkert), så har tændingsbank i motoren en ret ens frekvens

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2008, 17:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Den kan jo bare ikke bruges på en diesel, da den banker konstant. :reading:

Helt personligt tror jeg ikke på at en MBC vil afhjælpe problemet.
Turboen er ganske simpelt for lille, og lagt ud efter maks tryk ved lave omdrejninger.
Modtrykket i udstødnings manifolden bør give en ret god ide om dette.

MVH

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2008, 17:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
giver MORTEN ret i at turbo sikkert er for lille til at holde tryk oppe i rpm. et evt højt modtryk i udstødningsmanifold, kan sagtens bevirke at ladetrykket holdes, men ydelsen klinger af. MVH søren
PS bankesensor ikke bare lige....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 maj 2008, 18:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 sep 2003, 15:01
Indlæg: 562
Geografisk sted: kbh
ja ok dette understøtter vel entelig også det som jeg havde fundet ud af... jeg ville på den nye manifold montere noget trykur på manifolden samt EGT ur... så kan jeg få en god mellemvej mellem temps/tryk/ydelse..

turboen er også meget lille.. i perspektiv vil jeg opgradere til en GT1544 fra en 105hk turbo diesel... denne har en andelse større udstødningshus og self større all around.

lige nu har jeg et rigtig kick ved 2500rpm.. men tror faktisk at det udelukkende er diesel tilførslens skyld da turboen allerede laver tryk ved 1500rpm så vidt jeg husker.. og det er boxen der skyder ekstre diesel ved de 2500rpm. og der kommer trykket kortvarig op på 1,4bar men tror det er wastegaten der er for langtid om at regulere.

tror faktisk jeg vil få fat på noget wideband haløj.. jeg får sommetider en motorfejl ved konstante hastigheder over 150km/t (self på de tyske motorveje)

_________________
Diesel!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team