størrelse på benzinrør

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#11 Indlæg af Ravnen »

Nemlig... den er vi flere der bruger :gnaek:
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#12 Indlæg af lqs »

husk at din retur skal have min. samme dia. som din frem! ellers er det pludselig ikke din regulator der bestemmer dysetryk i tomgang...(når vi taler om extreme pumper). bestem dig samtidig for om det er ren benzin du vil bruge som brændstof? ellers stiger kravene til pumper og rør.
MVH søren
mikkel
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 20 sep 2005, 10:53
Geografisk sted: Ringkøbing Vestjylland.
Kontakt:

#13 Indlæg af mikkel »

Mange mange tak for svarene ! - jeg vil bruge 1 stk stor pumpe, som kan klare hele skidtet.


Svarer lidt langsomt, pga jeg giver den fuld gas i værkstedet. :)

nogen der har en stor Aeromotive pumpe til at ligge ? -
Det samme med benz-tryk regulator! .

eller kender et biligt sted hvor det kan købes.

Mht rør, ville det så være helt forkert at bruge ganske normale kobberrør som normalt bruges til vand-installation i huse ?

Mht til udtag i min tank, hvor langt fra tankens bund, burde jeg svejse et frem-udtag til pumpen i ? - og hvor bør retur placeres.

Mange tak for svarene !
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#14 Indlæg af grydesvamp »

mikkel skrev:
Mht til udtag i min tank, hvor langt fra tankens bund, burde jeg svejse et frem-udtag til pumpen i ? - og hvor bør retur placeres.

Mange tak for svarene !


var det ikke bedre med en anden tank end std når bilen nu alligevel får den store tur?
Fri bane fuld hane! :-)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#15 Indlæg af Morten VJ »

Kobber rør kan bruges hvis det kan holde til trykket.
Og er ordentligt monteret, det kan ikke tåle for lange træk uden at være spændt fast i karossen.
Men ofte er lysningen mindre i et kobberrøe end et tilsvarende i stål.

Glem alt om at bruge standart tanken.
Denne fine racer pumpe kan ikke tåle at køre i over en halv time kontinuert, så bliver den for varm.
Og standart tanken er ikke beregnet til at føde 1000 hk ned af de 402 m.

Hvis du skal køre i længere tid, så hedder det 2 store basch pumper paralelt. en swirlpor og et par fødepumper, og så begynder det at blive dyrt.
Men standart tanken kan bruges, med modefikationer på tank armaturet.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
mikkel
Nyt Medlem
Indlæg: 35
Tilmeldt: 20 sep 2005, 10:53
Geografisk sted: Ringkøbing Vestjylland.
Kontakt:

#16 Indlæg af mikkel »

Morten VJ,

Hvordan vil du foreslå at jeg laver original tanken om ?
er det ved at suge fra udlignings-røret, midt på tanken ?

- eller hvordan vil du foreslå ?

Da i påstår at en stor aeromotive vil blive varm efter ½ times kørsel, er jeg jo nødsaget til at bruge 2 store bosch, da bilen jo skal bruges til hverdagskørsel.
Besvar