2fat2fly skrev:Hmm Blev jeg egentlig meget klogere af hvad jeg skulle gøre !
Hvad kan gøre for at holde den lidt kold og undgå for meget tændings banken, Skal jeg så lave noget vand sprøjt i stedet ?
Var målet ikke at slå den ihjel?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Så kunne jeg da bare tappe olien af Den skal da få lov at vise hvad den kan holde til med turbo på
Ok, så hedder det jo stor turbo, stor IC, bedre knaster, sandsynligvist skifte af plejlstænger, god udstødningsmanifold med en ordentligt gennemtænkt rørføring og dimension, rigeligt dimensioneret brændstofsystem i rustfri for at tåle methanolen og håndtere mængden, meget kraftigt tændingsanlæg da methanolen ikke er så let at tænde, fuld programerbart motorstyringssystem, tænding og sprøjt som abs. minimum.
Er du sikker på du vil gennemføre det på den bil?
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Henrik nu må du lige Spænde hjelmen lidt Det bliver standart motor og styring og en gammel turbo (sat til 0,5bar) og trykregulator og en større pumpe som jeg har til at liggende.
Det jeg spørg om er hvordan den kan blive kølet på en nem måde ved at sprøjte noget i indsugningen, Methanol, vand eller hvad man nu kan bruge.
Hvad pumpe, hvad tryk, hvad størrelse dyse osv. så bare et simpelt svar jeg kan bruge i praksis tak
2fat2fly skrev:Henrik nu må du lige Spænde hjelmen lidt Det bliver standart motor og styring og en gammel turbo (sat til 0,5bar) og trykregulator og en større pumpe som jeg har til at liggende. Det jeg spørg om er hvordan den kan blive kølet på en nem måde ved at sprøjte noget i indsugningen, Methanol, vand eller hvad man nu kan bruge. Hvad pumpe, hvad tryk, hvad størrelse dyse osv. så bare et simpelt svar jeg kan bruge i praksis tak
Hvordan pokker kan man se det ud af dit første indlæg?
Anyway, std alting kan ikke rigtigt klare det problem på en rimelig måde uden en masse eksperiementering, så jeg tror ikke du kan få et simpelt svar på et "ikke-simpelt" problem....
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
HenrikGM skrev:Anyway, std alting kan ikke rigtigt klare det problem på en rimelig måde uden en masse eksperiementering, så jeg tror ikke du kan få et simpelt svar på et "ikke-simpelt" problem....
Ok troede bare der var nogen her inde der havde prøvet at rode med alternativ køling med væsker på turbo motore. En her fra byen lavede et lignene projekt men en kadett 1,6i 75hk, og den kom op på ca 180hk men org styring,dog med intercooler og 2 toppakninger, så nogen gange kan man være heldig.
lqs skrev:er det en DIESEL motor? MVH søren
Håber jeg sku ikke for så har jeg da hældt den forkerte suppe på Nej det en gammel benz Peugeot 309 1,4i KDZ (TU3M) med komp på ca 8,8:1.