Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:28

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2008, 20:13 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
2fat2fly skrev:
Hmm Blev jeg egentlig meget klogere af hvad jeg skulle gøre !

Hvad kan gøre for at holde den lidt kold og undgå for meget tændings banken, Skal jeg så lave noget vand sprøjt i stedet ?


Var målet ikke at slå den ihjel?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2008, 20:35 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 15 feb 2007, 22:30
Indlæg: 109
lidt off topic.


hvor for man fat i ethanol til billige penge :grin: , har søgt ALLE steder,

mvh

Martin


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2008, 20:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
Var målet ikke at slå den ihjel?


Så kunne jeg da bare tappe olien af :damn:
Den skal da få lov at vise hvad den kan holde til med turbo på :tooth:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2008, 21:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
2fat2fly skrev:
HenrikGM skrev:
Var målet ikke at slå den ihjel?


Så kunne jeg da bare tappe olien af :damn:
Den skal da få lov at vise hvad den kan holde til med turbo på :tooth:


Ok, så hedder det jo stor turbo, stor IC, bedre knaster, sandsynligvist skifte af plejlstænger, god udstødningsmanifold med en ordentligt gennemtænkt rørføring og dimension, rigeligt dimensioneret brændstofsystem i rustfri for at tåle methanolen og håndtere mængden, meget kraftigt tændingsanlæg da methanolen ikke er så let at tænde, fuld programerbart motorstyringssystem, tænding og sprøjt som abs. minimum.

Er du sikker på du vil gennemføre det på den bil?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2008, 22:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Indlæg: 502
Geografisk sted: 9000
TANDLÆGEGASSSSSS :up:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 17:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Henrik nu må du lige Spænde hjelmen lidt :wink:
Det bliver standart motor og styring og en gammel turbo (sat til 0,5bar) og trykregulator og en større pumpe som jeg har til at liggende.
Det jeg spørg om er hvordan den kan blive kølet på en nem måde ved at sprøjte noget i indsugningen, Methanol, vand eller hvad man nu kan bruge.
Hvad pumpe, hvad tryk, hvad størrelse dyse osv. så bare et simpelt svar jeg kan bruge i praksis tak


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 17:33 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
2fat2fly skrev:
Henrik nu må du lige Spænde hjelmen lidt :wink:
Det bliver standart motor og styring og en gammel turbo (sat til 0,5bar) og trykregulator og en større pumpe som jeg har til at liggende.
Det jeg spørg om er hvordan den kan blive kølet på en nem måde ved at sprøjte noget i indsugningen, Methanol, vand eller hvad man nu kan bruge.
Hvad pumpe, hvad tryk, hvad størrelse dyse osv. så bare et simpelt svar jeg kan bruge i praksis tak



Hvordan pokker kan man se det ud af dit første indlæg?

Anyway, std alting kan ikke rigtigt klare det problem på en rimelig måde uden en masse eksperiementering, så jeg tror ikke du kan få et simpelt svar på et "ikke-simpelt" problem....

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2008, 17:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
er det en DIESEL motor? MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 mar 2008, 20:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
HenrikGM skrev:
Anyway, std alting kan ikke rigtigt klare det problem på en rimelig måde uden en masse eksperiementering, så jeg tror ikke du kan få et simpelt svar på et "ikke-simpelt" problem....

Ok troede bare der var nogen her inde der havde prøvet at rode med alternativ køling med væsker på turbo motore.
En her fra byen lavede et lignene projekt men en kadett 1,6i 75hk, og den kom op på ca 180hk men org styring,dog med intercooler og 2 toppakninger, så nogen gange kan man være heldig.

lqs skrev:
er det en DIESEL motor? MVH søren

Håber jeg sku ikke for så har jeg da hældt den forkerte suppe på :damn:
Nej det en gammel benz Peugeot 309 1,4i KDZ (TU3M) med komp på ca 8,8:1.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team