Knastprofiler - Turbo
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
HAHAHAHAHAHAHA, ja det tænkte jeg nok du ville skrive.
Men du kan jo spørge otto, både ham og mig så på manometer da den blev rullet.
Ladetryk var faktisk højest lige da der blev opbygget tryk, og derefter lagde den sig på 2,1 bar hele vejen ud...
Men du kan jo spørge otto, både ham og mig så på manometer da den blev rullet.
Ladetryk var faktisk højest lige da der blev opbygget tryk, og derefter lagde den sig på 2,1 bar hele vejen ud...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Søren vi konstaterede bare at den T70 lavede flere hk ved samme tryk, du mener måske at det ikke var samme tryk?, om det gør den bedre, skal jeg ikke udtale mig om.
Søren du har jo spurgt rene om min motor, så ved ikke hvor du vil hen med det. Efter motor kode, og hvad toyota skriver, har min 90hk orginal, hvis du mere det ikke passer, vil jeg gerne se bevis på det?
Skal ikke kunne sige om den ikke har de 187 hk, men det er hvad otto's felt viste.
Jeg kan evt. komme over og få den målt igen, så kan vi jo prøve og måle trykket imens vi ruller den..
Men skal vi ikke bare sige at trykket er stigende ud til 9500, så behøver vi ikke diskutere det mere...
Søren du har jo spurgt rene om min motor, så ved ikke hvor du vil hen med det. Efter motor kode, og hvad toyota skriver, har min 90hk orginal, hvis du mere det ikke passer, vil jeg gerne se bevis på det?
Skal ikke kunne sige om den ikke har de 187 hk, men det er hvad otto's felt viste.
Jeg kan evt. komme over og få den målt igen, så kan vi jo prøve og måle trykket imens vi ruller den..
Men skal vi ikke bare sige at trykket er stigende ud til 9500, så behøver vi ikke diskutere det mere...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Hvad tryk snakker vi om nu?
Rene sagde i havde snakket om min motor, om det passede, der jeg har det fra...
Rene sagde i havde snakket om min motor, om det passede, der jeg har det fra...
Senest rettet af K-FINN 27 feb 2008, 20:20, rettet i alt 2 gange.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
- klyfax
- Mester Medlem
- Indlæg: 2525
- Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
- Geografisk sted: Sweden
lqs skrev:nu har jeg jo set du har brugt en lignende rulning som et slags bevis for at en turbo var bedre end en anden. samtidig kan man under dit indlæg se noget med 100% mere effekt ved 65% mere tryk. det er sådanne ting der gør at det var på sin plads at underbygge påstanden. MVH søren
Nu det jo ik svært at hente 25 hk på en 90 hk motor bare ved at optimere den, og så derefter tryk lade med 0.65 bar. Så 100% effekt forøgelse ved 0.65 bar er sku ikke svært...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
påstanden er ... en påstand! trykket lå mere end 0.1bar over hvad du sagde det ville være. ydelsen var hævet med samme %! hvad RENE angiveligt har fortalt kan undertegnede vel ikke stilles til ansvar for? er du sikker du ikke tager fejl af at wg stod på samme måde ved rulningen af BRILLES gorilla? men at trykket overraskende hade ændret sig?? nok om det. det er ikke andet end kævl! MVH søren
-
JPP
- Admin

- Indlæg: 2499
- Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Finn T Pedersen skrev:klyfax skrev:Finn har lige oplyst mig om tempo 1.
204 hk ved 5401 rpm. 1.2 bar
12v på 1 knast, 285 grader, løft 6,5mm
Kims med samme opsæt, laver 202hk ved 6014 rpm.
Tror dog begge ville lave flere hk længere ud,hvis man lavede ny manifold, da den standard manifold, ikke er særlig flow venlig...
Super med noget indspark, men godt nok ikke meget løft...