Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 jun 2025, 21:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 18:31 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
se... det ku jeg godt tænke mig vi prøvede at måle! MVH søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 18:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HAHAHAHAHAHAHA, ja det tænkte jeg nok du ville skrive.
Men du kan jo spørge otto, både ham og mig så på manometer da den blev rullet.
Ladetryk var faktisk højest lige da der blev opbygget tryk, og derefter lagde den sig på 2,1 bar hele vejen ud...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 19:23 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
nu har jeg jo set du har brugt en lignende rulning som et slags bevis for at en turbo var bedre end en anden. samtidig kan man under dit indlæg se noget med 100% mere effekt ved 65% mere tryk. det er sådanne ting der gør at det var på sin plads at underbygge påstanden. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 19:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Søren vi konstaterede bare at den T70 lavede flere hk ved samme tryk, du mener måske at det ikke var samme tryk?, om det gør den bedre, skal jeg ikke udtale mig om.
Søren du har jo spurgt rene om min motor, så ved ikke hvor du vil hen med det. Efter motor kode, og hvad toyota skriver, har min 90hk orginal, hvis du mere det ikke passer, vil jeg gerne se bevis på det?
Skal ikke kunne sige om den ikke har de 187 hk, men det er hvad otto's felt viste.
Jeg kan evt. komme over og få den målt igen, så kan vi jo prøve og måle trykket imens vi ruller den..

Men skal vi ikke bare sige at trykket er stigende ud til 9500, så behøver vi ikke diskutere det mere...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 19:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
trykket var IKKE det du påstod det ville være, altså ved det der ifølge dig skulle være en sammenligning af to turboer. ang spørge RENE om din motor... hvor fanden har du det fra? men nej der er ingen grund til at kævles om div påstande. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 19:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvad tryk snakker vi om nu?

Rene sagde i havde snakket om min motor, om det passede, der jeg har det fra...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Senest rettet af K-FINN 27 feb 2008, 20:20, rettet i alt 2 gange.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 19:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jo T70 og GT35R blev målt ved samme tryk...
Hvis du mener andet, vil jeg gerne se bevis for den påstand.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 19:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
lqs skrev:
nu har jeg jo set du har brugt en lignende rulning som et slags bevis for at en turbo var bedre end en anden. samtidig kan man under dit indlæg se noget med 100% mere effekt ved 65% mere tryk. det er sådanne ting der gør at det var på sin plads at underbygge påstanden. MVH søren


Nu det jo ik svært at hente 25 hk på en 90 hk motor bare ved at optimere den, og så derefter tryk lade med 0.65 bar. Så 100% effekt forøgelse ved 0.65 bar er sku ikke svært...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 20:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
påstanden er ... en påstand! trykket lå mere end 0.1bar over hvad du sagde det ville være. ydelsen var hævet med samme %! hvad RENE angiveligt har fortalt kan undertegnede vel ikke stilles til ansvar for? er du sikker du ikke tager fejl af at wg stod på samme måde ved rulningen af BRILLES gorilla? men at trykket overraskende hade ændret sig?? nok om det. det er ikke andet end kævl! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 feb 2008, 23:58 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Finn T Pedersen skrev:
klyfax skrev:
Finn har lige oplyst mig om tempo 1.

204 hk ved 5401 rpm. 1.2 bar

12v på 1 knast, 285 grader, løft 6,5mm


Kims med samme opsæt, laver 202hk ved 6014 rpm.
Tror dog begge ville lave flere hk længere ud,hvis man lavede ny manifold, da den standard manifold, ikke er særlig flow venlig...


Super med noget indspark, men godt nok ikke meget løft...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team