VVT kontra VVT-I

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#11 Indlæg af ae86 »

lqs skrev:momentet bliver IKKE målt, det bliver beregnet. det er derfor det går galt når der næste gang tastes en anden værdi ind for gearing. MVH søren


Tror du mener at Effekt el. HK og ikke moment ...

Hk /KW bliver jo beregnet på bagrund af moment og det er vel moment du "bremser" på et felt...

Nu indrømmer jeg gerne at det med rullefelter ikke er min stærkeste side men jeg har da set en del formuler der beregner kw/hk udfra det moment der er blevet "bremset" ...
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#12 Indlæg af ae86 »

Finn T Pedersen skrev:Det er en Toyota 3SGE Beams VVT-I


Pf..:hrmpf: ... med den effekt kan det kun være en readtop :roll:
Ha ha.. jeg har bare en blacktop :tooth: Dual VVT-i = dobbelt så meget der kan gå galt :| i det mindste var det før de gik over til VVTL-i eller hvad det nu hedder .. hvor de også har løft med...

Men jeg er ikke kommet længere med mit projekt end jeg var for ~1år siden :cry:

Hvordan er det egentigt lykkeds jer at forbinde motoren med ms... for der er da f..c..king mange ledninger til den orginale styreboks på en BT Beams ...og hvordan har i håndteret alle de sensore der sidder på motoren ???

PS.. for de uvidnende ignoranter :gnaek: så har Yamaha været med inde over designet af toppen på disse motore og BEAMS - står for "Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System" hvad så det Breakthrough så end betyder melder historien ikke rigtigt

Her er lidt VVT-i info:

http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i
http://www.youtube.com/watch?v=9A6S1NUjg_A
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#13 Indlæg af lqs »

lqs skrev:momentet bliver IKKE målt, det bliver beregnet. det er derfor det går galt når der næste gang tastes en anden værdi ind for gearing. MVH søren
mener det jeg skriver! MVH søren
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#14 Indlæg af ae86 »

lqs skrev:
lqs skrev:momentet bliver IKKE målt, det bliver beregnet. det er derfor det går galt når der næste gang tastes en anden værdi ind for gearing. MVH søren
mener det jeg skriver! MVH søren


Ok hvis Momentet ikke bliver målt hvad beregner du det så udfra ???
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#15 Indlæg af lqs »

hk! det er rullefelter vi skriver om her... info ligger bla dynomet.
MVH søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#16 Indlæg af K-FINN »

ae86 skrev:
Finn T Pedersen skrev:Det er en Toyota 3SGE Beams VVT-I


Pf..:hrmpf: ... med den effekt kan det kun være en readtop :roll:
Ha ha.. jeg har bare en blacktop :tooth: Dual VVT-i = dobbelt så meget der kan gå galt :| i det mindste var det før de gik over til VVTL-i eller hvad det nu hedder .. hvor de også har løft med...

Men jeg er ikke kommet længere med mit projekt end jeg var for ~1år siden :cry:

Hvordan er det egentigt lykkeds jer at forbinde motoren med ms... for der er da f..c..king mange ledninger til den orginale styreboks på en BT Beams ...og hvordan har i håndteret alle de sensore der sidder på motoren ???

PS.. for de uvidnende ignoranter :gnaek: så har Yamaha været med inde over designet af toppen på disse motore og BEAMS - står for "Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System" hvad så det Breakthrough så end betyder melder historien ikke rigtigt

Her er lidt VVT-i info:

http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i
http://www.youtube.com/watch?v=9A6S1NUjg_A



Kører på alle de orginale sensore, ikke den store hulumhej i det...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
larslaursen
Junior Medlem
Indlæg: 54
Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12

#17 Indlæg af larslaursen »

Enig med LQS - Altid HK der bliver målt på et felt - moment bliver udregnet ud fra en meget simpel formel (har lige haft undervisning i det i torsdags). Kan ikke lige huske formlen, men den har jeg nok mandag morgen igen!

- Lige en sidenote! Skræmmende så nemt det er at ligge 5-10-15hk eller mere oveni en måling uden at folk der læser den nødvendigvis ligger mærke til det. Nu har jeg bedre forståelse for hvordan mange tunere henter så mange hk på en chip, eller luftfilter + udst. :)
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#18 Indlæg af K-FINN »

larslaursen skrev:Enig med LQS - Altid HK der bliver målt på et felt - moment bliver udregnet ud fra en meget simpel formel (har lige haft undervisning i det i torsdags). Kan ikke lige huske formlen, men den har jeg nok mandag morgen igen!

- Lige en sidenote! Skræmmende så nemt det er at ligge 5-10-15hk eller mere oveni en måling uden at folk der læser den nødvendigvis ligger mærke til det. Nu har jeg bedre forståelse for hvordan mange tunere henter så mange hk på en chip, eller luftfilter + udst. :)


Ja derfor folk nogen gange får et chock når det får den målt andet sted, feks. hos natmekanikkeren...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Dalen
Medlem
Indlæg: 106
Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Geografisk sted: Norge

#19 Indlæg af Dalen »

man måler moment og regner ut kW.

formelen er slik:
torque x 2π x rpm/sek = Watt
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo
makzimuz
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 08 sep 2005, 00:10
Geografisk sted: Østjylland

#20 Indlæg af makzimuz »

lqs Skrevet: 16 feb 2008, 13:04 Emne:

--------------------------------------------------------------------------------

hk! det er rullefelter vi skriver om her... info ligger bla dynomet.
MVH søren


Hvor får du så hk fra?
Så vidt jeg ved måler man moment og ud fra det beregner man hk. Moment er jo selve vridnings krafterne motoren levere når den rotere...
You hav too lose kontrol, too find the edge...
Besvar