VVT kontra VVT-I
Redaktør: Moderatorer
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
VVT kontra VVT-I
Hvad er ideen med det I(intelligent), er det på grund af miljø og økonomi man bruger det, eller er det for og få bedre moment kurve...
Er tilbøjelig til og tro det kun er miljø og økonomi, da test hvor vi kun bruger VVT-I som almindelig VVT med MS, givet betydeligere bedre momentkurve end orginal ECU.
Orginal ECU: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1028080.jpg
Ms: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1028081.jpg
Er tilbøjelig til og tro det kun er miljø og økonomi, da test hvor vi kun bruger VVT-I som almindelig VVT med MS, givet betydeligere bedre momentkurve end orginal ECU.
Orginal ECU: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1028080.jpg
Ms: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1028081.jpg
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Alex_Reedtz
- Senior Medlem
- Indlæg: 293
- Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
- Geografisk sted: Juelsminde
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Re: VVT kontra VVT-I
Finn T Pedersen skrev:Hvad er ideen med det I(intelligent), er det på grund af miljø og økonomi man bruger det, eller er det for og få bedre moment kurve...
Er tilbøjelig til og tro det kun er miljø og økonomi, da test hvor vi kun bruger VVT-I som almindelig VVT med MS, givet betydeligere bedre momentkurve end orginal ECU.
Orginal ECU: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1028080.jpg
Ms: http://www.bilgalleri.dk/uploads_large_wm/1028081.jpg
Jeg tilslutter mig miljø og økonomi, hvornår har hr jensen været interesseret i moment, og Hk???
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
nu er lige netop den her motor ikke en helt alm hverdagsmotor!
hvis man vil sammenligne forskellige bokse eller andet, bør man beholde værdierne i rullefeltet. bla vil man få fejl ved at ændre gearing eller køre i andet gear.... eller sætte andre hjul på bilen! altså kun ændre værdier for vejret, hvis det vel at mærke ændrer sig. men hvorfor er det at motoren med MS ikke tager de samme rpm som den med oem box? blev i mere forsigtige? eller?? under alle omstændigheder er mine øjne/udskriften af så dårlig kvali at det er svært at se hvad der står!
MVH søren
hvis man vil sammenligne forskellige bokse eller andet, bør man beholde værdierne i rullefeltet. bla vil man få fejl ved at ændre gearing eller køre i andet gear.... eller sætte andre hjul på bilen! altså kun ændre værdier for vejret, hvis det vel at mærke ændrer sig. men hvorfor er det at motoren med MS ikke tager de samme rpm som den med oem box? blev i mere forsigtige? eller?? under alle omstændigheder er mine øjne/udskriften af så dårlig kvali at det er svært at se hvad der står!
MVH søren
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
lqs skrev:nu er lige netop den her motor ikke en helt alm hverdagsmotor!
hvis man vil sammenligne forskellige bokse eller andet, bør man beholde værdierne i rullefeltet. bla vil man få fejl ved at ændre gearing eller køre i andet gear.... eller sætte andre hjul på bilen! altså kun ændre værdier for vejret, hvis det vel at mærke ændrer sig. men hvorfor er det at motoren med MS ikke tager de samme rpm som den med oem box? blev i mere forsigtige? eller?? under alle omstændigheder er mine øjne/udskriften af så dårlig kvali at det er svært at se hvad der står!
MVH søren
Enig mht. motoren, men den skal stadig overholde nogle forurenings krav.
En Ms. eller anden styring ikke nødvendigvis behøver at overholde.
Finn har det med at komme med klare udtalelser, med uklare fakta.
Men moment kurven ser stadig meget anderledes ud, selv skrevet med kul.
Billederne er meget uklare ja man skulde tro de var tegnet i en kulmine, med et stykke kul.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Kan faktisk ikke forstå det med rpm, men da nemt, må bare prøve rulle den igen...
Selvom kvalitet af udskrift er dårligt, kan selv en flagermus se der er meget forskel på de 2.....
Finder det meget mærkeligt at det skulle ændre sig så meget bare ved og flytte rpm lidt ned....
Tror jeg vi må prøve næste gang vi er ovre ved otto, det er jo hurtigt og gøre...
Selvom kvalitet af udskrift er dårligt, kan selv en flagermus se der er meget forskel på de 2.....
Finder det meget mærkeligt at det skulle ændre sig så meget bare ved og flytte rpm lidt ned....
Tror jeg vi må prøve næste gang vi er ovre ved otto, det er jo hurtigt og gøre...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 