Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:08

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2008, 11:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
lqs skrev:
momentet bliver IKKE målt, det bliver beregnet. det er derfor det går galt når der næste gang tastes en anden værdi ind for gearing. MVH søren


Tror du mener at Effekt el. HK og ikke moment ...

Hk /KW bliver jo beregnet på bagrund af moment og det er vel moment du "bremser" på et felt...

Nu indrømmer jeg gerne at det med rullefelter ikke er min stærkeste side men jeg har da set en del formuler der beregner kw/hk udfra det moment der er blevet "bremset" ...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2008, 12:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Finn T Pedersen skrev:
Det er en Toyota 3SGE Beams VVT-I


Pf..:hrmpf: ... med den effekt kan det kun være en readtop :roll:
Ha ha.. jeg har bare en blacktop :tooth: Dual VVT-i = dobbelt så meget der kan gå galt :| i det mindste var det før de gik over til VVTL-i eller hvad det nu hedder .. hvor de også har løft med...

Men jeg er ikke kommet længere med mit projekt end jeg var for ~1år siden :cry:

Hvordan er det egentigt lykkeds jer at forbinde motoren med ms... for der er da f..c..king mange ledninger til den orginale styreboks på en BT Beams ...og hvordan har i håndteret alle de sensore der sidder på motoren ???

PS.. for de uvidnende ignoranter :gnaek: så har Yamaha været med inde over designet af toppen på disse motore og BEAMS - står for "Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System" hvad så det Breakthrough så end betyder melder historien ikke rigtigt

Her er lidt VVT-i info:

http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i
http://www.youtube.com/watch?v=9A6S1NUjg_A


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2008, 12:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lqs skrev:
momentet bliver IKKE målt, det bliver beregnet. det er derfor det går galt når der næste gang tastes en anden værdi ind for gearing. MVH søren
mener det jeg skriver! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2008, 12:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
lqs skrev:
lqs skrev:
momentet bliver IKKE målt, det bliver beregnet. det er derfor det går galt når der næste gang tastes en anden værdi ind for gearing. MVH søren
mener det jeg skriver! MVH søren


Ok hvis Momentet ikke bliver målt hvad beregner du det så udfra ???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2008, 13:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hk! det er rullefelter vi skriver om her... info ligger bla dynomet.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2008, 18:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
ae86 skrev:
Finn T Pedersen skrev:
Det er en Toyota 3SGE Beams VVT-I


Pf..:hrmpf: ... med den effekt kan det kun være en readtop :roll:
Ha ha.. jeg har bare en blacktop :tooth: Dual VVT-i = dobbelt så meget der kan gå galt :| i det mindste var det før de gik over til VVTL-i eller hvad det nu hedder .. hvor de også har løft med...

Men jeg er ikke kommet længere med mit projekt end jeg var for ~1år siden :cry:

Hvordan er det egentigt lykkeds jer at forbinde motoren med ms... for der er da f..c..king mange ledninger til den orginale styreboks på en BT Beams ...og hvordan har i håndteret alle de sensore der sidder på motoren ???

PS.. for de uvidnende ignoranter :gnaek: så har Yamaha været med inde over designet af toppen på disse motore og BEAMS - står for "Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System" hvad så det Breakthrough så end betyder melder historien ikke rigtigt

Her er lidt VVT-i info:

http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i
http://www.youtube.com/watch?v=9A6S1NUjg_A



Kører på alle de orginale sensore, ikke den store hulumhej i det...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2008, 20:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 18 nov 2007, 19:12
Indlæg: 54
Enig med LQS - Altid HK der bliver målt på et felt - moment bliver udregnet ud fra en meget simpel formel (har lige haft undervisning i det i torsdags). Kan ikke lige huske formlen, men den har jeg nok mandag morgen igen!

- Lige en sidenote! Skræmmende så nemt det er at ligge 5-10-15hk eller mere oveni en måling uden at folk der læser den nødvendigvis ligger mærke til det. Nu har jeg bedre forståelse for hvordan mange tunere henter så mange hk på en chip, eller luftfilter + udst. :)

_________________
Bravo HGT 20vt 6 speed
331 HK 405 NM
Brembo, Forge, Walbro, Bosch, Garrett etc.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2008, 20:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
larslaursen skrev:
Enig med LQS - Altid HK der bliver målt på et felt - moment bliver udregnet ud fra en meget simpel formel (har lige haft undervisning i det i torsdags). Kan ikke lige huske formlen, men den har jeg nok mandag morgen igen!

- Lige en sidenote! Skræmmende så nemt det er at ligge 5-10-15hk eller mere oveni en måling uden at folk der læser den nødvendigvis ligger mærke til det. Nu har jeg bedre forståelse for hvordan mange tunere henter så mange hk på en chip, eller luftfilter + udst. :)


Ja derfor folk nogen gange får et chock når det får den målt andet sted, feks. hos natmekanikkeren...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2008, 12:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Indlæg: 106
Geografisk sted: Norge
man måler moment og regner ut kW.

formelen er slik:
torque x 2π x rpm/sek = Watt

_________________
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 feb 2008, 17:17 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 sep 2005, 23:10
Indlæg: 59
Geografisk sted: Østjylland
Citat:
lqs Skrevet: 16 feb 2008, 13:04 Emne:

--------------------------------------------------------------------------------

hk! det er rullefelter vi skriver om her... info ligger bla dynomet.
MVH søren


Hvor får du så hk fra?
Så vidt jeg ved måler man moment og ud fra det beregner man hk. Moment er jo selve vridnings krafterne motoren levere når den rotere...

_________________
You hav too lose kontrol, too find the edge...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 39 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team