Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
momentet bliver IKKE målt, det bliver beregnet. det er derfor det går galt når der næste gang tastes en anden værdi ind for gearing. MVH søren

Tror du mener at Effekt el. HK og ikke moment ...

Hk /KW bliver jo beregnet på bagrund af moment og det er vel moment du "bremser" på et felt...

Nu indrømmer jeg gerne at det med rullefelter ikke er min stærkeste side men jeg har da set en del formuler der beregner kw/hk udfra det moment der er blevet "bremset" ...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Finn T Pedersen skrev:
Det er en Toyota 3SGE Beams VVT-I

Pf..:hrmpf: ... med den effekt kan det kun være en readtop :roll:
Ha ha.. jeg har bare en blacktop :tooth: Dual VVT-i = dobbelt så meget der kan gå galt :| i det mindste var det før de gik over til VVTL-i eller hvad det nu hedder .. hvor de også har løft med...

Men jeg er ikke kommet længere med mit projekt end jeg var for ~1år siden :cry:

Hvordan er det egentigt lykkeds jer at forbinde motoren med ms... for der er da f..c..king mange ledninger til den orginale styreboks på en BT Beams ...og hvordan har i håndteret alle de sensore der sidder på motoren ???

PS.. for de uvidnende ignoranter :gnaek: så har Yamaha været med inde over designet af toppen på disse motore og BEAMS - står for "Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System" hvad så det Breakthrough så end betyder melder historien ikke rigtigt

Her er lidt VVT-i info:

http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i
http://www.youtube.com/watch?v=9A6S1NUjg_A

Titel:
Mester Medlem

lqs skrev:
momentet bliver IKKE målt, det bliver beregnet. det er derfor det går galt når der næste gang tastes en anden værdi ind for gearing. MVH søren
mener det jeg skriver! MVH søren

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

lqs skrev:
lqs skrev:
mener det jeg skriver! MVH søren

Ok hvis Momentet ikke bliver målt hvad beregner du det så udfra ???

Titel:
Mester Medlem

hk! det er rullefelter vi skriver om her... info ligger bla dynomet.
MVH søren

Titel:
Mester Medlem

ae86 skrev:
Finn T Pedersen skrev:
Det er en Toyota 3SGE Beams VVT-I

Pf..:hrmpf: ... med den effekt kan det kun være en readtop :roll:
Ha ha.. jeg har bare en blacktop :tooth: Dual VVT-i = dobbelt så meget der kan gå galt :| i det mindste var det før de gik over til VVTL-i eller hvad det nu hedder .. hvor de også har løft med...

Men jeg er ikke kommet længere med mit projekt end jeg var for ~1år siden :cry:

Hvordan er det egentigt lykkeds jer at forbinde motoren med ms... for der er da f..c..king mange ledninger til den orginale styreboks på en BT Beams ...og hvordan har i håndteret alle de sensore der sidder på motoren ???

PS.. for de uvidnende ignoranter :gnaek: så har Yamaha været med inde over designet af toppen på disse motore og BEAMS - står for "Breakthrough Engine with Advanced Mechanism System" hvad så det Breakthrough så end betyder melder historien ikke rigtigt

Her er lidt VVT-i info:

http://en.wikipedia.org/wiki/VVT-i
http://www.youtube.com/watch?v=9A6S1NUjg_A

Kører på alle de orginale sensore, ikke den store hulumhej i det...

Titel:
Junior Medlem

Enig med LQS - Altid HK der bliver målt på et felt - moment bliver udregnet ud fra en meget simpel formel (har lige haft undervisning i det i torsdags). Kan ikke lige huske formlen, men den har jeg nok mandag morgen igen!

- Lige en sidenote! Skræmmende så nemt det er at ligge 5-10-15hk eller mere oveni en måling uden at folk der læser den nødvendigvis ligger mærke til det. Nu har jeg bedre forståelse for hvordan mange tunere henter så mange hk på en chip, eller luftfilter + udst. :)

Titel:
Mester Medlem

larslaursen skrev:
Enig med LQS - Altid HK der bliver målt på et felt - moment bliver udregnet ud fra en meget simpel formel (har lige haft undervisning i det i torsdags). Kan ikke lige huske formlen, men den har jeg nok mandag morgen igen!

- Lige en sidenote! Skræmmende så nemt det er at ligge 5-10-15hk eller mere oveni en måling uden at folk der læser den nødvendigvis ligger mærke til det. Nu har jeg bedre forståelse for hvordan mange tunere henter så mange hk på en chip, eller luftfilter + udst. :)

Ja derfor folk nogen gange får et chock når det får den målt andet sted, feks. hos natmekanikkeren...

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Norge
man måler moment og regner ut kW.

formelen er slik:
torque x 2π x rpm/sek = Watt

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Østjylland
Citat:
lqs Skrevet: 16 feb 2008, 13:04 Emne:

--------------------------------------------------------------------------------

hk! det er rullefelter vi skriver om her... info ligger bla dynomet.
MVH søren

Hvor får du så hk fra?
Så vidt jeg ved måler man moment og ud fra det beregner man hk. Moment er jo selve vridnings krafterne motoren levere når den rotere...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time