Fuel accumulator ??
Redaktør: Moderatorer
- Ravnen
- Mester Medlem
- Indlæg: 2340
- Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
- Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
- Kontakt:
Havneren skrev:Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i tyrkpulser i systemet).
Da ikke på en mekanisk indsprøjtning...
corvus terrae terror...

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”

_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
- Transitfar
- Mester Medlem
- Indlæg: 1901
- Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
Ravnen skrev:Havneren skrev:Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i trykpulser i systemet).
Da ikke på en mekanisk indsprøjtning...
Næh, sådan et anlæg virker lidt anderledes...
Men vi må tilgive Havneren, han er jo for ung til at vide den slags....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Transitfar skrev:Ravnen skrev:Havneren skrev:Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i trykpulser i systemet).
Da ikke på en mekanisk indsprøjtning...
Næh, sådan et anlæg virker lidt anderledes...![]()
Men vi må tilgive Havneren, han er jo for ung til at vide den slags....
Hvaad er formålet så?
I to kloge hoveder, jeg tror også jeg ved men vil ikke ytre min mening før jer
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
Re: holde trykket i k anlæg.
beyer skrev:fuel accumulator er , en man bruger i k-jetronic og i gamle k anlæg , den bruges til at lave et holde tryk til fordeler hoved, det hele er i forhold til et systemtryk og holde tryk , men du kan trygt fjerne den .........
Er det du siger at der ingen ventil er i pumpen på et k-anlæg? At man så i stedet for en kugleventil som på alle andre indsp. anlæg sætter en stor klods med membran og fjeder bare for at kunne holde trykket ved soppet motor (Holde tryk).
Jeg er ikke overbevist.
Flere andre indsp. anlæg kører med en slags "tryk udjævner". Nu er det lidt specielt med et k-anlæg da det som sådan ikke laver impulser OG trykket fra pumpen er konstant og højt (Trykket varieres først efter fordeleren), men hvor afgørende mon det er for det korrekte tryk ud til dyserne at pumpen laver et konstant tryk.
Jeg har dog en anden lille teori i det det hedder en accumulator -
Kører pumpen på sådan et anlæg når man sætter tænding på? Nok ikke vel? I så fald vil accumulatoren være i stand til at levere en lille mængde benzin op til dyserne (Som en hydralic acc.) inden pumpen når at få sugen benzin osv. I så fald har den stadig intet med holdetryk at gøre, men der i mod at kunne levere en lille start mængde.
Dette ville også retfærdiggøre ordet accumulator.
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
- saxo-power
- Nyt Medlem
- Indlæg: 39
- Tilmeldt: 29 aug 2007, 19:33
- Geografisk sted: Sønderjylland
(motor stoppet) fuel accumulator er der for at holde tryk i brændstof systemet i en hvis periode efter motoren er stoppet, så har den lettere ved at starte igen og skal ikke vente på at pumpen opbygger trykket.
ved startet motor skal fuel accumulatoren tage pumpe støj ( impulser fra pumpen) da et k anlæg skal bruge et (rent) tryk uden (støj).
tilbageløbs ventilen er bygget ind i pumpen.
Med andre ord ( smid den afh..... til
)
Tom
ved startet motor skal fuel accumulatoren tage pumpe støj ( impulser fra pumpen) da et k anlæg skal bruge et (rent) tryk uden (støj).
tilbageløbs ventilen er bygget ind i pumpen.
Med andre ord ( smid den afh..... til
Tom
2001 Citroen saxo 1.6 VTS (100hk)
2006 Toyota avensis st. 2.0 sol (150hk)
1992 Peugeot 205 gti 1.9 (122hk) projekt
1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt
2006 Toyota avensis st. 2.0 sol (150hk)
1992 Peugeot 205 gti 1.9 (122hk) projekt
1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
saxo-power skrev:(motor stoppet) fuel accumulator er der for at holde tryk i brændstof systemet i en hvis periode efter motoren er stoppet, så har den lettere ved at starte igen og skal ikke vente på at pumpen opbygger trykket.
ved startet motor skal fuel accumulatoren tage pumpe støj ( impulser fra pumpen) da et k anlæg skal bruge et (rent) tryk uden (støj).
tilbageløbs ventilen er bygget ind i pumpen.
Med andre ord ( smid den afh..... til)
Tom
Ja... Enig.
Støj for pumpen forstår jeg nu stadig ikke helt, men nok om det...
-
audi_claus
- Senior Medlem
- Indlæg: 349
- Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
- Geografisk sted: Ebeltoft
- Kontakt:
De gamle CIS indsprøjtningsanlæg som K-Tronic har en løs kontraventil ved pumpens trykstuds som "alle" andre pumper også har. Imidlertid er dyserne ikke aktiverede elektrisk - de udlader når der er et vist tryk over dem - og selv om det er efter fordelerhovedet antager jeg, at akkumulatoren - hvad den hedder på en gammel Audi - har til formål at undgå u-ønskede udladninger der lige tager trykket - for så at stå og mangle. Sikkert et problem ved lav belastning.
Hvis man skifter til moderne indsprøjtningsdyser er akkumulatoren ikke nødvendig.
Det var lige lidt orientering fra fortiden -
Hvis man skifter til moderne indsprøjtningsdyser er akkumulatoren ikke nødvendig.
Det var lige lidt orientering fra fortiden -
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) 
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
-
uno
- Senior Medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
- Geografisk sted: sydjylland
Ikke nødvendig korrekt men er der noget ond ved at lade den være??
Den udjævner nogle af trykspidserne og det synes jeg da lyder positivt.
Den udjævner nogle af trykspidserne og det synes jeg da lyder positivt.
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447