Fuel accumulator ??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

#11 Indlæg af cb »

sidder den i vejen ????
Brugeravatar
Ravnen
Mester Medlem
Indlæg: 2340
Tilmeldt: 21 jun 2007, 14:17
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Kontakt:

#12 Indlæg af Ravnen »

Havneren skrev:Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i tyrkpulser i systemet).


Da ikke på en mekanisk indsprøjtning...
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#13 Indlæg af Transitfar »

Ravnen skrev:
Havneren skrev:Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i trykpulser i systemet).


Da ikke på en mekanisk indsprøjtning...

Næh, sådan et anlæg virker lidt anderledes... :wink:
Men vi må tilgive Havneren, han er jo for ung til at vide den slags.... :lol:
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#14 Indlæg af Morten VJ »

Transitfar skrev:
Ravnen skrev:
Havneren skrev:Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i trykpulser i systemet).


Da ikke på en mekanisk indsprøjtning...

Næh, sådan et anlæg virker lidt anderledes... :wink:
Men vi må tilgive Havneren, han er jo for ung til at vide den slags.... :lol:


Hvaad er formålet så?
I to kloge hoveder, jeg tror også jeg ved men vil ikke ytre min mening før jer :ha:

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

Re: holde trykket i k anlæg.

#15 Indlæg af Havneren »

beyer skrev:fuel accumulator er , en man bruger i k-jetronic og i gamle k anlæg , den bruges til at lave et holde tryk til fordeler hoved, det hele er i forhold til et systemtryk og holde tryk , men du kan trygt fjerne den .........


Er det du siger at der ingen ventil er i pumpen på et k-anlæg? At man så i stedet for en kugleventil som på alle andre indsp. anlæg sætter en stor klods med membran og fjeder bare for at kunne holde trykket ved soppet motor (Holde tryk).

Jeg er ikke overbevist.

Flere andre indsp. anlæg kører med en slags "tryk udjævner". Nu er det lidt specielt med et k-anlæg da det som sådan ikke laver impulser OG trykket fra pumpen er konstant og højt (Trykket varieres først efter fordeleren), men hvor afgørende mon det er for det korrekte tryk ud til dyserne at pumpen laver et konstant tryk.

Jeg har dog en anden lille teori i det det hedder en accumulator -

Kører pumpen på sådan et anlæg når man sætter tænding på? Nok ikke vel? I så fald vil accumulatoren være i stand til at levere en lille mængde benzin op til dyserne (Som en hydralic acc.) inden pumpen når at få sugen benzin osv. I så fald har den stadig intet med holdetryk at gøre, men der i mod at kunne levere en lille start mængde.

Dette ville også retfærdiggøre ordet accumulator.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#16 Indlæg af Saab-Daniel »

På et k-jet anlæg på en Saab opbygges der kort tryk når der sættes tænding på. Et sekund eller to efter stopper pumpen, da der nu er opbygget systemtryk. Pumpen kører først igen når der kommer omdrejningssignal til relæet.
Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
saxo-power
Nyt Medlem
Indlæg: 39
Tilmeldt: 29 aug 2007, 19:33
Geografisk sted: Sønderjylland

#17 Indlæg af saxo-power »

(motor stoppet) fuel accumulator er der for at holde tryk i brændstof systemet i en hvis periode efter motoren er stoppet, så har den lettere ved at starte igen og skal ikke vente på at pumpen opbygger trykket.

ved startet motor skal fuel accumulatoren tage pumpe støj ( impulser fra pumpen) da et k anlæg skal bruge et (rent) tryk uden (støj).

tilbageløbs ventilen er bygget ind i pumpen.

Med andre ord ( smid den afh..... til :D )

Tom
2001 Citroen saxo 1.6 VTS (100hk)
2006 Toyota avensis st. 2.0 sol (150hk)
1992 Peugeot 205 gti 1.9 (122hk) projekt
1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#18 Indlæg af Havneren »

saxo-power skrev:(motor stoppet) fuel accumulator er der for at holde tryk i brændstof systemet i en hvis periode efter motoren er stoppet, så har den lettere ved at starte igen og skal ikke vente på at pumpen opbygger trykket.

ved startet motor skal fuel accumulatoren tage pumpe støj ( impulser fra pumpen) da et k anlæg skal bruge et (rent) tryk uden (støj).

tilbageløbs ventilen er bygget ind i pumpen.

Med andre ord ( smid den afh..... til :D )

Tom


Ja... Enig.

Støj for pumpen forstår jeg nu stadig ikke helt, men nok om det...
audi_claus
Senior Medlem
Indlæg: 349
Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Geografisk sted: Ebeltoft
Kontakt:

#19 Indlæg af audi_claus »

De gamle CIS indsprøjtningsanlæg som K-Tronic har en løs kontraventil ved pumpens trykstuds som "alle" andre pumper også har. Imidlertid er dyserne ikke aktiverede elektrisk - de udlader når der er et vist tryk over dem - og selv om det er efter fordelerhovedet antager jeg, at akkumulatoren - hvad den hedder på en gammel Audi - har til formål at undgå u-ønskede udladninger der lige tager trykket - for så at stå og mangle. Sikkert et problem ved lav belastning.
Hvis man skifter til moderne indsprøjtningsdyser er akkumulatoren ikke nødvendig.
Det var lige lidt orientering fra fortiden - :tooth:
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#20 Indlæg af uno »

Ikke nødvendig korrekt men er der noget ond ved at lade den være??

Den udjævner nogle af trykspidserne og det synes jeg da lyder positivt.
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447
Besvar