Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2008, 20:48 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
sidder den i vejen ????


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2008, 20:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Havneren skrev:
Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i tyrkpulser i systemet).


Da ikke på en mekanisk indsprøjtning...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2008, 23:00 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Ravnen skrev:
Havneren skrev:
Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i trykpulser i systemet).


Da ikke på en mekanisk indsprøjtning...

Næh, sådan et anlæg virker lidt anderledes... :wink:
Men vi må tilgive Havneren, han er jo for ung til at vide den slags.... :lol:

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2008, 22:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Transitfar skrev:
Ravnen skrev:
Havneren skrev:
Det er ikke impulser fra pumpen den skal tage, men der i mod impulser fra dyserne (Det er dysernes åbningstid der resulterer i trykpulser i systemet).


Da ikke på en mekanisk indsprøjtning...

Næh, sådan et anlæg virker lidt anderledes... :wink:
Men vi må tilgive Havneren, han er jo for ung til at vide den slags.... :lol:


Hvaad er formålet så?
I to kloge hoveder, jeg tror også jeg ved men vil ikke ytre min mening før jer :ha:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 feb 2008, 08:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
beyer skrev:
fuel accumulator er , en man bruger i k-jetronic og i gamle k anlæg , den bruges til at lave et holde tryk til fordeler hoved, det hele er i forhold til et systemtryk og holde tryk , men du kan trygt fjerne den .........


Er det du siger at der ingen ventil er i pumpen på et k-anlæg? At man så i stedet for en kugleventil som på alle andre indsp. anlæg sætter en stor klods med membran og fjeder bare for at kunne holde trykket ved soppet motor (Holde tryk).

Jeg er ikke overbevist.

Flere andre indsp. anlæg kører med en slags "tryk udjævner". Nu er det lidt specielt med et k-anlæg da det som sådan ikke laver impulser OG trykket fra pumpen er konstant og højt (Trykket varieres først efter fordeleren), men hvor afgørende mon det er for det korrekte tryk ud til dyserne at pumpen laver et konstant tryk.

Jeg har dog en anden lille teori i det det hedder en accumulator -

Kører pumpen på sådan et anlæg når man sætter tænding på? Nok ikke vel? I så fald vil accumulatoren være i stand til at levere en lille mængde benzin op til dyserne (Som en hydralic acc.) inden pumpen når at få sugen benzin osv. I så fald har den stadig intet med holdetryk at gøre, men der i mod at kunne levere en lille start mængde.

Dette ville også retfærdiggøre ordet accumulator.

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2008, 08:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
På et k-jet anlæg på en Saab opbygges der kort tryk når der sættes tænding på. Et sekund eller to efter stopper pumpen, da der nu er opbygget systemtryk. Pumpen kører først igen når der kommer omdrejningssignal til relæet.
Daniel

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2008, 19:54 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 aug 2007, 18:33
Indlæg: 39
Geografisk sted: Sønderjylland
(motor stoppet) fuel accumulator er der for at holde tryk i brændstof systemet i en hvis periode efter motoren er stoppet, så har den lettere ved at starte igen og skal ikke vente på at pumpen opbygger trykket.

ved startet motor skal fuel accumulatoren tage pumpe støj ( impulser fra pumpen) da et k anlæg skal bruge et (rent) tryk uden (støj).

tilbageløbs ventilen er bygget ind i pumpen.

Med andre ord ( smid den afh..... til :D )

Tom

_________________
2001 Citroen saxo 1.6 VTS (100hk)
2006 Toyota avensis st. 2.0 sol (150hk)
1992 Peugeot 205 gti 1.9 (122hk) projekt
1977 vw golf gti 1.6 (110hk) projekt


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2008, 20:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
saxo-power skrev:
(motor stoppet) fuel accumulator er der for at holde tryk i brændstof systemet i en hvis periode efter motoren er stoppet, så har den lettere ved at starte igen og skal ikke vente på at pumpen opbygger trykket.

ved startet motor skal fuel accumulatoren tage pumpe støj ( impulser fra pumpen) da et k anlæg skal bruge et (rent) tryk uden (støj).

tilbageløbs ventilen er bygget ind i pumpen.

Med andre ord ( smid den afh..... til :D )

Tom


Ja... Enig.

Støj for pumpen forstår jeg nu stadig ikke helt, men nok om det...

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2008, 21:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 feb 2007, 10:13
Indlæg: 349
Geografisk sted: Ebeltoft
De gamle CIS indsprøjtningsanlæg som K-Tronic har en løs kontraventil ved pumpens trykstuds som "alle" andre pumper også har. Imidlertid er dyserne ikke aktiverede elektrisk - de udlader når der er et vist tryk over dem - og selv om det er efter fordelerhovedet antager jeg, at akkumulatoren - hvad den hedder på en gammel Audi - har til formål at undgå u-ønskede udladninger der lige tager trykket - for så at stå og mangle. Sikkert et problem ved lav belastning.
Hvis man skifter til moderne indsprøjtningsdyser er akkumulatoren ikke nødvendig.
Det var lige lidt orientering fra fortiden - :tooth:

_________________
1140 Hk er hjemme (2 biler 3 styreboxe) :-)
Heraf tegner det Blå Bæst sig for 600 and counting
PS: aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 mar 2008, 17:58 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
Ikke nødvendig korrekt men er der noget ond ved at lade den være??

Den udjævner nogle af trykspidserne og det synes jeg da lyder positivt.

_________________
Maskinmester! Nyuddannet! Er meget intereseret hvis nogen kender til et ledigt job!! http://dk.linkedin.com/pub/bent-oksen/48/a55/447


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 40 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team