det er ikke så retfærdig at bringe en MIS indsugning på banen.. det er jo en lækker lille sag.. og så vejer den nix..Morten VJ skrev:Her er en ide.
http://www.fmcs.nu/forum/attachment.php ... 1103893655
Skulle efter sigende fordele luften meget fornuftigt.
mvh
morten
Indsugnings manifold??
Redaktør: Moderatorer
-
møffe
- Mester Medlem
- Indlæg: 2507
- Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
- Geografisk sted: i midten af midtjylland
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Andy skrev:Det ser godt nok fint ud....
Næste spørgsmål: Hvor meget forskel vil der være hvis jeg lavede en manifold som på billedet kontra det orginale som fatisk bare er et fælles rør boltet direkte på toppen..
Forventet lade tryk blive ca. 5-5,5 bar
Mvh
Andy
Det er vel et spørgsmål der er umuligt at besvare.
Men du kan umuligt tabe effekt, med et bedre udformet indsug end det originale.
I din signatur står der jo dette citat:
Anyone who thinks a diesel engine is a crude machine that will tolerate crude solutions is mistaken!
Og da en traktormotor faktisk er en meget grov motor, hvor moment er det viktige ikke topeffekt.
Så må der være riktigt meget at hente ved at optimere luftvejene ind og ud af motoren.
Istedet for at voldtage den med tryk, indtil der er noget der sprænger.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Andy
- Senior Medlem
- Indlæg: 315
- Tilmeldt: 12 jul 2006, 16:58
Grunden til spørgsmålet er om det kan betale sig og bruge tiden på manifolden, for det kommer til og tage tid og lave den...
Det forventet ladetryk på ca 5 bar er ikke voldtægt, det kommer af sig selv, hvis turboen er for lille sprænger den, så når man har fundet den rigtige størrelse giver det ca de 5 bar....
Wastegate er selvføldig en mulighed...
Ang manifolden som på billedet...vil det være et minus og lave den i rustfri istedet for alu??
Og ang. rørene med den runde krave, kan det ikke gøres ved og valse en ring af en 12 mm aksel og så svejse den på og pusse det fint af??
Mvh
Andy
PS: citatet skal forståes på den måde at brændstof systemet er meget følsomt..
Det forventet ladetryk på ca 5 bar er ikke voldtægt, det kommer af sig selv, hvis turboen er for lille sprænger den, så når man har fundet den rigtige størrelse giver det ca de 5 bar....
Wastegate er selvføldig en mulighed...
Ang manifolden som på billedet...vil det være et minus og lave den i rustfri istedet for alu??
Og ang. rørene med den runde krave, kan det ikke gøres ved og valse en ring af en 12 mm aksel og så svejse den på og pusse det fint af??
Mvh
Andy
PS: citatet skal forståes på den måde at brændstof systemet er meget følsomt..
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det vil nok være en fordel hvis den var i stål, hvis den skal kunne holde til 5 bar.
I stedet for at sprænge turboer, så kunne man jo prøve at regne lidt og begynde at studere kompressor maps.
Ring løsningen lyder fornuftig, den vil jo bare veje mere, men vægten er vel ikke et problem
MVh
Morten
I stedet for at sprænge turboer, så kunne man jo prøve at regne lidt og begynde at studere kompressor maps.
Ring løsningen lyder fornuftig, den vil jo bare veje mere, men vægten er vel ikke et problem
MVh
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
En anden type indsug, meget populær på Audi's trykladede race motorer.
http://www.bufkinengineering.com/intake%20manifolds.htm
Jeg vil nok gå den vej hvis jeg nogensinde skulle bygge mit eget indsug.
MVH
Morten
http://www.bufkinengineering.com/intake%20manifolds.htm
Jeg vil nok gå den vej hvis jeg nogensinde skulle bygge mit eget indsug.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
JDJ
- Medlem
- Indlæg: 234
- Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
- Geografisk sted: Brædstrup
- Kontakt: