Måske et dumt BOV spørgsmål

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#11 Indlæg af JPP »

Hvis ventilen er bygget til højere ladetryk er den spændt hårdere op. Dermed åbner den ikke så meget ved dit nuværende 0.4 ladetryk. Har vi den omvendte situation, åbner ventilen helt op og bliver der i længere tid. Er den justeret helt løst kan man opleve at stemplet nærmest hopper oven på ladetrykket. Det var det jeg mente lange og flere "åbninger". Det er specielt ved skift mellem gear ved lave belastninger at jeg har kunne frembringe en sådan "trappe" udluftning, når ventilen var stillet helt løst.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#12 Indlæg af klyfax »

JakobM skrev:Inden jeg æder mine ord, skal jeg lige høre hvordan du styrer dit ladetryk?


Intregretet (Stavekursus) WG, med slange direkte fra kompressorhuset orig. udtag.

Hvis du vil må du gerne drikke dem, mens du læser på lektien... :coffee:
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#13 Indlæg af Saab-Daniel »

Klyfax, vil det sige du har positivt tryk (over atmosfærisk) i tomgang? For ellers vil bilen jo lege sugemotor på det tidspunkt, og dermed suge luft ind... Det gjorde min, da jeg køre med recirkulerende Bosch-bov der blæste ud i det fri... Ellers kan jeg ikke se hvordan det skal kunne lade sige gøre, men er da åben for dine argumenter :)
Hvilken turbo kører du med?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#14 Indlæg af klyfax »

Nej ik tryk, da tryk kræver modstand. Men mere flow end hvad motor kan suge...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#15 Indlæg af JPP »

Ikke overbevist :wink: Suger du luft uden om systemet i tomgang eller har en utæthed, kan du godt have overskud bag gasspjældet på tryksiden. Hvordan er din tomgangsmotor/styring, sat op? Hvad er størrelsen på turbo (turbine og kompressor) ....samt motorstørrelse?

En log fil med map taget bag gasspjælet fra 1200 rpm og op...det kunne være interessant....
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#16 Indlæg af klyfax »

JakobM skrev:Ikke overbevist :wink: Suger du luft uden om systemet i tomgang eller har en utæthed, kan du godt have overskud bag gasspjældet på tryksiden. Hvordan er din tomgangsmotor/styring, sat op? Hvad er størrelsen på turbo (turbine og kompressor) ....samt motorstørrelse?

En log fil med map taget bag gasspjælet fra 1200 rpm og op...det kunne være interessant....


Tomgangsventilen sidder under gasspjældet, med et hul på hverside af gasspjældet. Altså suger den fra "tryksiden". Da jeg "mangler" 40 HK på motoren, har jeg testet om den var utæt i manifolden, både med og uden tryk rør monteret. Ingen utætheder, da den blev testet. Nu er den nok utæt, da tomgangen står tit og ofre på 2200 rpm, og MS ik kan styre det. Men har ik haft tid til at teste den efter den er begyndt på det.

Tomgangsmotor styres af MS, og MS klare det rigtig godt. Det sådan noget step halløj. Den er ik påvirket af vandets temp.

Ingen idé om hvad størrelse turboen har, den er hentet fra en 200zx (mener jeg) og skulle vist nok lave 250 hvis det passede den.
Motoren er en 1.5'er.

Kan ik lave log filer, har ik execl på den computer, og skal heller ik have det. HD'en er på 1.2 GB og windows tager det meste, så der er ik ret meget plads. Men den virker, og holder strøm i 2 timer...

Ellers kan du jo salve lidt her :
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=78918 :D
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#17 Indlæg af Runesm »

Jeg har også oplevet 3 biler nu, der gjorde det samme med en Bosch bov, altså pustede ud i tomgang.

Det er ganske simpelt, motoren suger mindre luft, end turboen flytter, og derved vil der være en lille bitte smule højere tryk i dine trykrør end udenfor, og derfor vil luften suse ud.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#18 Indlæg af klyfax »

Rune, tror stadige der skal mere til at overbevise Jakob...
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#19 Indlæg af JPP »

Nej, bøjer mig i støvet og æder mine ord

Billede
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#20 Indlæg af klyfax »

Fuck den er grim den frø, meeen hellere den end en peugeot... :D
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar