Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 22:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2007, 23:22 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Hvis ventilen er bygget til højere ladetryk er den spændt hårdere op. Dermed åbner den ikke så meget ved dit nuværende 0.4 ladetryk. Har vi den omvendte situation, åbner ventilen helt op og bliver der i længere tid. Er den justeret helt løst kan man opleve at stemplet nærmest hopper oven på ladetrykket. Det var det jeg mente lange og flere "åbninger". Det er specielt ved skift mellem gear ved lave belastninger at jeg har kunne frembringe en sådan "trappe" udluftning, når ventilen var stillet helt løst.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 06:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
JakobM skrev:
Inden jeg æder mine ord, skal jeg lige høre hvordan du styrer dit ladetryk?


Intregretet (Stavekursus) WG, med slange direkte fra kompressorhuset orig. udtag.

Hvis du vil må du gerne drikke dem, mens du læser på lektien... :coffee:

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 08:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Klyfax, vil det sige du har positivt tryk (over atmosfærisk) i tomgang? For ellers vil bilen jo lege sugemotor på det tidspunkt, og dermed suge luft ind... Det gjorde min, da jeg køre med recirkulerende Bosch-bov der blæste ud i det fri... Ellers kan jeg ikke se hvordan det skal kunne lade sige gøre, men er da åben for dine argumenter :)
Hvilken turbo kører du med?
Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 09:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Nej ik tryk, da tryk kræver modstand. Men mere flow end hvad motor kan suge...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 16:40 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Ikke overbevist :wink: Suger du luft uden om systemet i tomgang eller har en utæthed, kan du godt have overskud bag gasspjældet på tryksiden. Hvordan er din tomgangsmotor/styring, sat op? Hvad er størrelsen på turbo (turbine og kompressor) ....samt motorstørrelse?

En log fil med map taget bag gasspjælet fra 1200 rpm og op...det kunne være interessant....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 nov 2007, 17:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
JakobM skrev:
Ikke overbevist :wink: Suger du luft uden om systemet i tomgang eller har en utæthed, kan du godt have overskud bag gasspjældet på tryksiden. Hvordan er din tomgangsmotor/styring, sat op? Hvad er størrelsen på turbo (turbine og kompressor) ....samt motorstørrelse?

En log fil med map taget bag gasspjælet fra 1200 rpm og op...det kunne være interessant....


Tomgangsventilen sidder under gasspjældet, med et hul på hverside af gasspjældet. Altså suger den fra "tryksiden". Da jeg "mangler" 40 HK på motoren, har jeg testet om den var utæt i manifolden, både med og uden tryk rør monteret. Ingen utætheder, da den blev testet. Nu er den nok utæt, da tomgangen står tit og ofre på 2200 rpm, og MS ik kan styre det. Men har ik haft tid til at teste den efter den er begyndt på det.

Tomgangsmotor styres af MS, og MS klare det rigtig godt. Det sådan noget step halløj. Den er ik påvirket af vandets temp.

Ingen idé om hvad størrelse turboen har, den er hentet fra en 200zx (mener jeg) og skulle vist nok lave 250 hvis det passede den.
Motoren er en 1.5'er.

Kan ik lave log filer, har ik execl på den computer, og skal heller ik have det. HD'en er på 1.2 GB og windows tager det meste, så der er ik ret meget plads. Men den virker, og holder strøm i 2 timer...

Ellers kan du jo salve lidt her :
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=78918 :D

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2007, 16:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jeg har også oplevet 3 biler nu, der gjorde det samme med en Bosch bov, altså pustede ud i tomgang.

Det er ganske simpelt, motoren suger mindre luft, end turboen flytter, og derved vil der være en lille bitte smule højere tryk i dine trykrør end udenfor, og derfor vil luften suse ud.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 nov 2007, 17:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Rune, tror stadige der skal mere til at overbevise Jakob...

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 nov 2007, 19:08 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Nej, bøjer mig i støvet og æder mine ord

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 nov 2007, 21:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 maj 2005, 09:08
Indlæg: 2525
Geografisk sted: Sweden
Fuck den er grim den frø, meeen hellere den end en peugeot... :D

_________________
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 43 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team