Danmarks vildeste 4agte ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

#11 Indlæg af Cos4x4 »

Ja det er virkelig imponerende....

Meget høj liter-effekt! Dog kan man godt se der ikke sker meget under de 6000 rpm. hvilket jo selvfølgelig også er klart med den mølle.... !

Kan den stå fast? Og taber den ikke totalt pusten ved gearskift?
efterz
Mester Medlem
Indlæg: 601
Tilmeldt: 11 apr 2006, 11:15
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Kontakt:

#12 Indlæg af efterz »

Rigtig nice effekt!!!

Det lød også for vildt da den blev brændt af på rullefeltet til blackrace arrangementet :)
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#13 Indlæg af lqs »

den kan stå fast. bilen kørte den hurtigste tid i DK sidste år. altså af alle forhjulstrækkere. der er en del biler der enten er tæt på, eller kører alt for hurtigt til DASUs streetrace...... luksusproblem?
ja måske... men bestemt noget både bilejerne samt løbsarr. må forholde sig til. MVH søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#14 Indlæg af K-FINN »

Jimmy Elkjær skrev:Ja det er virkelig imponerende....

Meget høj liter-effekt! Dog kan man godt se der ikke sker meget under de 6000 rpm. hvilket jo selvfølgelig også er klart med den mølle.... !

Kan den stå fast? Og taber den ikke totalt pusten ved gearskift?


Den kan ikke stå fast med gade slicks, der laver den streger helt op til 180km/t i 3 gear, men med rigtige slicks og på en bane med trackbite, bider den fint..
Der var ingen turbotøven imellem gear sidst den kørte, og som søren skriver, lavede den en 11,31 sidste år med kun 465 hk..
Så muligheden for en 10.xx er tilstede..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#15 Indlæg af lqs »

der b liver sandsynligvis kun et løb i DK i år med de forhold. omtalte bil skal bygges lidt om for at deltage der. hvis altså den skal have lov at køre under 11.00. det er derfor jeg nu gør opmærksom på problemet! MVH søren
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#16 Indlæg af K-FINN »

Fik taget et billede, og lidt mere info om motor...
Søren går jo meget op i at man ikke behøver at købe dyre HKS og div. dele for at de laver mange hk, og holder...
Det er standard toyota plejllejer og bolte, standard trykfod(dog strammet af www.turbomotor.dk), belægning er dog en sintermetal..
Den kører med den orginale strømfordeler, ret imponerende at den kan tænde igennem, men igen, der skal jo kun en gnist til at tænde benzin :tooth:
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#17 Indlæg af JPP »

Giver lidt stof til eftertange...
Går ud fra stage2 topstykke ikke omfatter større ventiler, men hvad er standard størrelsen på indsugningsventilerne på sådan en motor?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#18 Indlæg af K-FINN »

- Inlet valve diameter - 29.5mm
- Exhaust valve diameter - 25.5mm

Efter hvad jeg har fået oplyst...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#19 Indlæg af JPP »

Takker
supramk2
Nyt Medlem
Indlæg: 41
Tilmeldt: 29 mar 2007, 23:15

#20 Indlæg af supramk2 »

Det lyder da som om det er en ganske styg maskine den corolla... Må jeg spørge hvad kompresionen er på den?

Mvh Carsten
Besvar