Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 05:46

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2007, 21:24 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jul 2004, 16:00
Indlæg: 242
Ja det er virkelig imponerende....

Meget høj liter-effekt! Dog kan man godt se der ikke sker meget under de 6000 rpm. hvilket jo selvfølgelig også er klart med den mølle.... !

Kan den stå fast? Og taber den ikke totalt pusten ved gearskift?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2007, 22:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Rigtig nice effekt!!!

Det lød også for vildt da den blev brændt af på rullefeltet til blackrace arrangementet :)

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2007, 22:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
den kan stå fast. bilen kørte den hurtigste tid i DK sidste år. altså af alle forhjulstrækkere. der er en del biler der enten er tæt på, eller kører alt for hurtigt til DASUs streetrace...... luksusproblem?
ja måske... men bestemt noget både bilejerne samt løbsarr. må forholde sig til. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2007, 08:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jimmy Elkjær skrev:
Ja det er virkelig imponerende....

Meget høj liter-effekt! Dog kan man godt se der ikke sker meget under de 6000 rpm. hvilket jo selvfølgelig også er klart med den mølle.... !

Kan den stå fast? Og taber den ikke totalt pusten ved gearskift?


Den kan ikke stå fast med gade slicks, der laver den streger helt op til 180km/t i 3 gear, men med rigtige slicks og på en bane med trackbite, bider den fint..
Der var ingen turbotøven imellem gear sidst den kørte, og som søren skriver, lavede den en 11,31 sidste år med kun 465 hk..
Så muligheden for en 10.xx er tilstede..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2007, 11:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
der b liver sandsynligvis kun et løb i DK i år med de forhold. omtalte bil skal bygges lidt om for at deltage der. hvis altså den skal have lov at køre under 11.00. det er derfor jeg nu gør opmærksom på problemet! MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2007, 17:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Fik taget et billede, og lidt mere info om motor...
Søren går jo meget op i at man ikke behøver at købe dyre HKS og div. dele for at de laver mange hk, og holder...
Det er standard toyota plejllejer og bolte, standard trykfod(dog strammet af www.turbomotor.dk), belægning er dog en sintermetal..
Den kører med den orginale strømfordeler, ret imponerende at den kan tænde igennem, men igen, der skal jo kun en gnist til at tænde benzin :tooth:
MVh Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2007, 18:57 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Giver lidt stof til eftertange...
Går ud fra stage2 topstykke ikke omfatter større ventiler, men hvad er standard størrelsen på indsugningsventilerne på sådan en motor?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2007, 19:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
- Inlet valve diameter - 29.5mm
- Exhaust valve diameter - 25.5mm

Efter hvad jeg har fået oplyst...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2007, 19:41 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Takker


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2007, 19:49 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 29 mar 2007, 22:15
Indlæg: 41
Det lyder da som om det er en ganske styg maskine den corolla... Må jeg spørge hvad kompresionen er på den?

Mvh Carsten


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 112 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 28 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team