Fra 3sfe til 3sgte??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#11 Indlæg af klyfax »

Jimmy Elkjær skrev:Er ikke helt grøn, så ved godt at det kræver anden motorstyring eller at man tager den styring der hører til turbo-motoren. Det samme gælder selvfølgelig benzinpumpen mm.

Det jeg er interesseret i var om de mekaniske ting passer sammen ligemeget hvilken en model de kommer fra.

Der findes feks. 2 slags 3S-FE motorer, den i den gamle Carina 2 er i hvert fald ikke 100% magen til den i en Carina E...


Toyotas motor kan deles op i familiere, de har alle deres helt egen motor kode. Motor og gearkasse med samme kode passer sammen. Hvordan man så finder ud af hvilken model man har, kigger man på det første bogstav i motor koden. I dit tilfælde "S", og da 3sgten også hedder "S" i motor modellen, passer disse 2 motor i samme ophæng og gearkasser.

3 tallet står for at det er en trejde gen. af motoren. FE/GTE er udstyrs modellen. Gen. og udstyrs modellerne passer ikke sammen rent motor indholds messigt. Knaster, indsug, udst. topstykke osv. kan variere. fra model til model.
FE er en motor med milde knaster og elektiktronisk indsprøjtning.
GTE er en motor med skarpere knaster, turbo og elektiktronisk sprøjt.

Men for at svare kort. Motoren som helhed passer i dine påhæng og på gearkassen.

Extra læsning, men der står næsten det samme som skrevet...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Toyota_engines
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

#12 Indlæg af Cos4x4 »

klyfax skrev:
Jimmy Elkjær skrev:Er ikke helt grøn, så ved godt at det kræver anden motorstyring eller at man tager den styring der hører til turbo-motoren. Det samme gælder selvfølgelig benzinpumpen mm.

Det jeg er interesseret i var om de mekaniske ting passer sammen ligemeget hvilken en model de kommer fra.

Der findes feks. 2 slags 3S-FE motorer, den i den gamle Carina 2 er i hvert fald ikke 100% magen til den i en Carina E...


Toyotas motor kan deles op i familiere, de har alle deres helt egen motor kode. Motor og gearkasse med samme kode passer sammen. Hvordan man så finder ud af hvilken model man har, kigger man på det første bogstav i motor koden. I dit tilfælde "S", og da 3sgten også hedder "S" i motor modellen, passer disse 2 motor i samme ophæng og gearkasser.

3 tallet står for at det er en trejde gen. af motoren. FE/GTE er udstyrs modellen. Gen. og udstyrs modellerne passer ikke sammen rent motor indholds messigt. Knaster, indsug, udst. topstykke osv. kan variere. fra model til model.
FE er en motor med milde knaster og elektiktronisk indsprøjtning.
GTE er en motor med skarpere knaster, turbo og elektiktronisk sprøjt.

Men for at svare kort. Motoren som helhed passer i dine påhæng og på gearkassen.

Extra læsning, men der står næsten det samme som skrevet...
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Toyota_engines


Nyttig info! Tak for det...
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#13 Indlæg af K-FINN »

Det er som beskrevet, den passer over i, kun lave ledningsnet om, og lidt mere benzin...
Er set flere gange, saadan en sportsvan traekker godt med 265 hk GEN4 3sgte motor i, og lidt ekstra tryk...
:tooth:
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Henrik RST
Medlem
Indlæg: 167
Tilmeldt: 17 maj 2005, 17:01

#14 Indlæg af Henrik RST »

Mange tak for de gode svar.
Findes der et sted hvor man kan hente et diagram/forklaring over hvordan man laver ledningsnettet om??

På forhånd tak. Mvh Henrik
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#15 Indlæg af K-FINN »

:?
Senest rettet af K-FINN 01 apr 2007, 07:01, rettet i alt 1 gang.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#16 Indlæg af K-FINN »

Endten flytter du 3sgte ledningsnet med, eller og monter megasquirt...
MVh Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Besvar