Fra 3sfe til 3sgte??
Redaktør: Moderatorer
-
Henrik RST
- Medlem
Fra 3sfe til 3sgte??
Jeg vil gerne hører fra folk som har kendskab til sådan en ombygning???
Der er tale om en Carina e fra 93. Født med en 3sfe.
Motoren jeg påtænker at smide i er en 3sgte fra en (japansk) celica.
Nogen som har prøvet???
Mvh Henrik
Der er tale om en Carina e fra 93. Født med en 3sfe.
Motoren jeg påtænker at smide i er en 3sgte fra en (japansk) celica.
Nogen som har prøvet???
Mvh Henrik
-
Jesper H
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Sønderjylland
- klyfax
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Sweden
- Cos4x4
- Medlem
-
Jesper H
- Senior Medlem
- Geografisk sted: Sønderjylland
Jimmy Elkjær skrev:Jesper H skrev:Hvis du mener om den passer, så ja, den passer lige over i.
Hvad så med gearkasse? Kan man bruge begge slags på begge motorer? Og passer alle 3S-GTE over i alle modeller der er født med en 3S-FE, eller der der også forskel på det?
Gearkasse passer over på, og alle 3sgte passer over, men du skal have ledningsnet og styreboks med (eller bare sætte ms på
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
- Cos4x4
- Medlem
Jesper H skrev:Jimmy Elkjær skrev:Jesper H skrev:Hvis du mener om den passer, så ja, den passer lige over i.
Hvad så med gearkasse? Kan man bruge begge slags på begge motorer? Og passer alle 3S-GTE over i alle modeller der er født med en 3S-FE, eller der der også forskel på det?
Gearkasse passer over på, og alle 3sgte passer over, men du skal have ledningsnet og styreboks med (eller bare sætte ms på)
Okay, var godt klar over det med motorstyringen...
Det vil altså sige at man godt kan lægge en 242 hk GT-FOUR motor i en sportsvan eller en carina 2 uden at skulle tilpasse noget på nær motorstyringen? Lyder nemt...
- klyfax
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Sweden
Jimmy Elkjær skrev:Okay, var godt klar over det med motorstyringen...![]()
Det vil altså sige at man godt kan lægge en 242 hk GT-FOUR motor i en sportsvan eller en carina 2 uden at skulle tilpasse noget på nær motorstyringen? Lyder nemt...
Yep hvis altså lednings nettet også passer...
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
-
carsten rs turbo
- Nyt Medlem
- Cos4x4
- Medlem
Er ikke helt grøn, så ved godt at det kræver anden motorstyring eller at man tager den styring der hører til turbo-motoren. Det samme gælder selvfølgelig benzinpumpen mm.
Det jeg er interesseret i var om de mekaniske ting passer sammen ligemeget hvilken en model de kommer fra.
Der findes feks. 2 slags 3S-FE motorer, den i den gamle Carina 2 er i hvert fald ikke 100% magen til den i en Carina E...
Det jeg er interesseret i var om de mekaniske ting passer sammen ligemeget hvilken en model de kommer fra.
Der findes feks. 2 slags 3S-FE motorer, den i den gamle Carina 2 er i hvert fald ikke 100% magen til den i en Carina E...