Ford V6 - Hvilken oktan/tænding?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

kab. indstilling ????

#11 Indlæg af cb »

har du indstillet din kab. rigtig så den får det benzin som den skal have ????

har kørt med de V6 motor i mere end 20 år og har ikke nogen prob. med at køre på 95 oktan heller ikke på turbomotor

jeg har ALDRIG kørt med originale tændrør og det går nu også fint
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#12 Indlæg af Volvo-Dennis »

Karb har jeg også lige indstillet, begge skruer helt ind og et par omgange ud. Starte den op, lade blive driftvarm, og så begge skruer lige meget ud til den var oppe på lidt over 3%.. for så får den da nok. Men nej, den banker stadig en lille smule ved sejtræk. Jeg fatter det ikke!
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

just

#13 Indlæg af cb »

det er ikke den rigtige måde at just. den karburator på

er ikke sikker på jeg kan huske den korrekte måde men ved det ikke er sådan.

du må have fat i en forviring til det
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#14 Indlæg af Volvo-Dennis »

Okay, det kunne jeg godt forestille mig. Skal man man have noget flowmåler lige som til justering af noget dobbeltkarb.? Eller er det helt i skoven?
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

#15 Indlæg af cb »

nej der skal ikke bruges noget ud over den rigtig metode

du skal have fat i en beskrivelse af hvordan man gør det
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#16 Indlæg af JPP »

Er du helt sikker på det er tændingsbanken?

Det har før været oppe at vende at en revne i udstødningsmanifolden kan have helt samme karakteristiske lyd.

Hvornår er der tændingsbanken? - hele tiden, kold/varm motor, tomgang, i max momentområdet, høje rpm....
Brugeravatar
Volvo-Dennis
Senior Medlem
Indlæg: 422
Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
Geografisk sted: Syddjurs

#17 Indlæg af Volvo-Dennis »

Ja, jeg er 100% sikker. Der er intet når den en kold, men når den er godt driftvarm kommer det. Ved sejtræk og rpm op til ca. 3000..

Er der nogle af jer der har et forslag til et ideelt tændingstidspunkt på sådan en "YYP" motor?
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
Besvar