Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 09:37

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
Indlæg: 28 jan 2007, 15:06 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
har du indstillet din kab. rigtig så den får det benzin som den skal have ????

har kørt med de V6 motor i mere end 20 år og har ikke nogen prob. med at køre på 95 oktan heller ikke på turbomotor

jeg har ALDRIG kørt med originale tændrør og det går nu også fint


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 feb 2007, 17:23 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Karb har jeg også lige indstillet, begge skruer helt ind og et par omgange ud. Starte den op, lade blive driftvarm, og så begge skruer lige meget ud til den var oppe på lidt over 3%.. for så får den da nok. Men nej, den banker stadig en lille smule ved sejtræk. Jeg fatter det ikke!

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel: just
Indlæg: 01 feb 2007, 23:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
det er ikke den rigtige måde at just. den karburator på

er ikke sikker på jeg kan huske den korrekte måde men ved det ikke er sådan.

du må have fat i en forviring til det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 feb 2007, 09:03 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Okay, det kunne jeg godt forestille mig. Skal man man have noget flowmåler lige som til justering af noget dobbeltkarb.? Eller er det helt i skoven?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2007, 17:12 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 06 sep 2003, 20:48
Indlæg: 290
Geografisk sted: Midtjylland
nej der skal ikke bruges noget ud over den rigtig metode

du skal have fat i en beskrivelse af hvordan man gør det


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2007, 18:04 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Er du helt sikker på det er tændingsbanken?

Det har før været oppe at vende at en revne i udstødningsmanifolden kan have helt samme karakteristiske lyd.

Hvornår er der tændingsbanken? - hele tiden, kold/varm motor, tomgang, i max momentområdet, høje rpm....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 feb 2007, 19:25 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Ja, jeg er 100% sikker. Der er intet når den en kold, men når den er godt driftvarm kommer det. Ved sejtræk og rpm op til ca. 3000..

Er der nogle af jer der har et forslag til et ideelt tændingstidspunkt på sådan en "YYP" motor?

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 42 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team