tinasmartin skrev:tror du skal bruge mere end det kære klyfax...
havde engang en sierra som knasgede lejer med 1200km mellemrum der snakkede turboDK om at der var for stort forskels tryk på tryk vs. udstødnings siden så akslen blev skubbet sidelæns og vi prøvede med 360graders lejer istedet det gav et par hundrede km mere men det kan være dette som de vil undgå ved ikke at have voldsomt overbelastning af lejerne sideværs fra h.daughbjergs side af.... (eller fra turboladerns fabrikant af)...
Tror ikke der skal mere til at spole den på. Det kræver faktisk ikke så meget.
Hmm... Hvem har snakket om holdbarhed? Men nu det jo også en sierra
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
klyfax skrev:Hmm... Hvem har snakket om holdbarhed? Men nu det jo også en sierra
hmm kan se det nok bare er mig der har misforstået tråden mente den gik på hvorfor en turbo var opgivet til max 2bars tryk og om hans kunne klare det...
må desværre bedrøve dit toyboata hjerte med at det var en eftermonteret rotomaster turbo så den havde intet med ford at gøre...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
Hmm, turboer kan da også godt tåle mange bar. Bare modtrykket er højt i udst. siden. Det er ikke særligt effekt mæssigt korrekt men det for turboen til at holde.
Så de data der skrives om er altså kun vejledene i tilfælde af at man har bygget alt, så det er super lækkert.
Toyboata... Den måtte jeg lige tænke over, det er første gang jeg støder på den. Hehe den var sku meget god.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
klyfax skrev:Hmm, turboer kan da også godt tåle mange bar. Bare modtrykket er højt i udst. siden. Det er ikke særligt effekt mæssigt korrekt men det for turboen til at holde.
Så de data der skrives om er altså kun vejledene i tilfælde af at man har bygget alt, så det er super lækkert.
.
Hvad er det så der sker når der bliver skiftet gear?
(det er et vejledende spørgsmål, ikke sarkasme)
Henrik
http://boost-it.dk Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
klyfax skrev:Hmm, turboer kan da også godt tåle mange bar. Bare modtrykket er højt i udst. siden. Det er ikke særligt effekt mæssigt korrekt men det for turboen til at holde.
Så de data der skrives om er altså kun vejledene i tilfælde af at man har bygget alt, så det er super lækkert.
.
Hvad er det så der sker når der bliver skiftet gear? (det er et vejledende spørgsmål, ikke sarkasme)
Så kommer forsvinder trykket på kompressor siden, kort efter forsvinder trykket på turbine siden, det er en meget stor belastning, men meget kort varig. Det skal jo ikke mere end 4-5 omgange så er der vakum i indsugnings manifolden, og så er der ikke noget stort tryk på turbine siden.
Men kender jeg dig, så var der noget du ville af med, siden du stille dette spørgsmål... Så kom med det, og så må vi jo se om jeg ændre mening.
Skal dog lige siges, at jeg ikke har læst om dette, kan ikke finde nogle tekniske beviser, dette er kun taget fra min hjerne som mener at dette er logisk.
MVH
Magnusssen
"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."