klyfax skrev:Der vil jeg godt nok give morten ret. Du siger bare at der er smidt turbostempler i, færdig arbejde...
Ideen er god. Man står godt over for importøren i forhold til godkendelspapirer af emission. MEN T&S anser som udgangspunkt skift af stempler som konstruktiv ændring, og vurderer ud fra en hedsvurdering. Og den hedder jo turbo her.
Det kan dog hurtig undersøges. Hør først om importøren ændrer mening og om emissionspapirene kan laves med de stempler. Hvis ja og de vælger at påføre stemplerne i godkendelsen, så er du næsten nød til lave en ny forspørgsel til t&s hvis det skal være efter bogen. Er du heldig at få godkendespapirene uden anførsel af stemplerne, så ville jeg bare køre i synshallen.
Jeg tror måske jeg har fundet ud af hvordan jeg skal få den synet.
Jeg skruer den ned på GLT (0,4 bar), og siger det er standardstempler. Derudover piller jeg ic og blow-off af, og så skal jeg lige ha kringlet noget med en ekstra dæmper. Men så bør den fanme smutte lige igennem syn ?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
Men kan jeg godt "bare" smide en kat på? Jeg har jo ikke lambda-regulering, ville det ikke ende med at give en for varm eller kold kat hvis jeg ikke får den rigtige blanding?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
Ikke nok med så skal bilen faktisk være født med katten, men jeg har da kendskab til eksempler på biler, som er blevet syntes med eftermonteret (stadig med sonde).
Nå, men så må jeg jo bare gå til en tilfældig synshal på 0,4bars glt, uden intercooler og blow off og med en mellempotte i 2" så den slet intet siger, og så håbe på han ikke har noget at indvende på min 85'er.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i Legetøj: BMW E36 316i325i Turbo
Hvis din saab er "opgraderet" til en anden model saab dvs en med turbo og du har bygget din motor op med den samme indsprøjtning osv kan du henvise til den pågældende model, er modellen af samme årgang eller nyere så er der ingen problemer og bilinspektionen vil syne den, bedst er det i dette tilfælde hvis du kan få fat i typegodkendelsen
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor