Tunede biler og syn, hvad gør I?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
JPP
Admin
Admin
Indlæg: 2499
Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54

#11 Indlæg af JPP »

klyfax skrev:Der vil jeg godt nok give morten ret. Du siger bare at der er smidt turbostempler i, færdig arbejde...


Ideen er god. Man står godt over for importøren i forhold til godkendelspapirer af emission. MEN T&S anser som udgangspunkt skift af stempler som konstruktiv ændring, og vurderer ud fra en hedsvurdering. Og den hedder jo turbo her.

Det kan dog hurtig undersøges. Hør først om importøren ændrer mening og om emissionspapirene kan laves med de stempler. Hvis ja og de vælger at påføre stemplerne i godkendelsen, så er du næsten nød til lave en ny forspørgsel til t&s hvis det skal være efter bogen. Er du heldig at få godkendespapirene uden anførsel af stemplerne, så ville jeg bare køre i synshallen.
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#12 Indlæg af Runesm »

Jeg tror måske jeg har fundet ud af hvordan jeg skal få den synet.

Jeg skruer den ned på GLT (0,4 bar), og siger det er standardstempler. Derudover piller jeg ic og blow-off af, og så skal jeg lige ha kringlet noget med en ekstra dæmper. Men så bør den fanme smutte lige igennem syn ?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
wbx manden
Junior Medlem
Indlæg: 64
Tilmeldt: 27 aug 2005, 13:54
Geografisk sted: Valby
Kontakt:

#13 Indlæg af wbx manden »

Er motoren præcis 2000 ccm?
Hvad dato er den inregistreret 1. gang ?

Ellers smid en kat på, så er der ingen krav om dokumenter og skidt :P
VW Transporter T3, 2.1 vandkølet boxer std. 112hk.
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse

Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#14 Indlæg af Runesm »

Arh, tror nok den er 1985cm3

Men kan jeg godt "bare" smide en kat på? Jeg har jo ikke lambda-regulering, ville det ikke ende med at give en for varm eller kold kat hvis jeg ikke får den rigtige blanding?
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#15 Indlæg af Havneren »

Nej det kan du ikke....

Den skal vær reguleret med en sonde.

Ikke nok med så skal bilen faktisk være født med katten, men jeg har da kendskab til eksempler på biler, som er blevet syntes med eftermonteret (stadig med sonde).

V/h Chr
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#16 Indlæg af Slavteren »

skal bilen være født med kat i dk? for rigtig mange sidst firser biler har jo kat i staterne f. eks...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Runesm
Mester Medlem
Indlæg: 1664
Tilmeldt: 25 jun 2006, 20:06

#17 Indlæg af Runesm »

Nå, men så må jeg jo bare gå til en tilfældig synshal på 0,4bars glt, uden intercooler og blow off og med en mellempotte i 2" så den slet intet siger, og så håbe på han ikke har noget at indvende på min 85'er.
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#18 Indlæg af Havneren »

Slavteren skrev:skal bilen være født med kat i dk? for rigtig mange sidst firser biler har jo kat i staterne f. eks...


Import biler er slet ingen dårlig ting :wink:
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#19 Indlæg af Slavteren »

hehe, nice... 8)
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#20 Indlæg af RSV »

Hej Rune

Hvis din saab er "opgraderet" til en anden model saab dvs en med turbo og du har bygget din motor op med den samme indsprøjtning osv kan du henvise til den pågældende model, er modellen af samme årgang eller nyere så er der ingen problemer og bilinspektionen vil syne den, bedst er det i dette tilfælde hvis du kan få fat i typegodkendelsen
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Besvar