Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 05:47

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2006, 13:32 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
klyfax skrev:
Der vil jeg godt nok give morten ret. Du siger bare at der er smidt turbostempler i, færdig arbejde...


Ideen er god. Man står godt over for importøren i forhold til godkendelspapirer af emission. MEN T&S anser som udgangspunkt skift af stempler som konstruktiv ændring, og vurderer ud fra en hedsvurdering. Og den hedder jo turbo her.

Det kan dog hurtig undersøges. Hør først om importøren ændrer mening og om emissionspapirene kan laves med de stempler. Hvis ja og de vælger at påføre stemplerne i godkendelsen, så er du næsten nød til lave en ny forspørgsel til t&s hvis det skal være efter bogen. Er du heldig at få godkendespapirene uden anførsel af stemplerne, så ville jeg bare køre i synshallen.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2006, 19:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Jeg tror måske jeg har fundet ud af hvordan jeg skal få den synet.

Jeg skruer den ned på GLT (0,4 bar), og siger det er standardstempler. Derudover piller jeg ic og blow-off af, og så skal jeg lige ha kringlet noget med en ekstra dæmper. Men så bør den fanme smutte lige igennem syn ?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2006, 00:34 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 27 aug 2005, 12:54
Indlæg: 64
Geografisk sted: Valby
Er motoren præcis 2000 ccm?
Hvad dato er den inregistreret 1. gang ?

Ellers smid en kat på, så er der ingen krav om dokumenter og skidt :P

_________________
VW Transporter T3, 2.1 vandkølet boxer std. 112hk.
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse

Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 nov 2006, 16:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Arh, tror nok den er 1985cm3

Men kan jeg godt "bare" smide en kat på? Jeg har jo ikke lambda-regulering, ville det ikke ende med at give en for varm eller kold kat hvis jeg ikke får den rigtige blanding?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2006, 19:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Nej det kan du ikke....

Den skal vær reguleret med en sonde.

Ikke nok med så skal bilen faktisk være født med katten, men jeg har da kendskab til eksempler på biler, som er blevet syntes med eftermonteret (stadig med sonde).

V/h Chr

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 nov 2006, 21:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
skal bilen være født med kat i dk? for rigtig mange sidst firser biler har jo kat i staterne f. eks...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 nov 2006, 20:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Nå, men så må jeg jo bare gå til en tilfældig synshal på 0,4bars glt, uden intercooler og blow off og med en mellempotte i 2" så den slet intet siger, og så håbe på han ikke har noget at indvende på min 85'er.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2006, 12:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Slavteren skrev:
skal bilen være født med kat i dk? for rigtig mange sidst firser biler har jo kat i staterne f. eks...


Import biler er slet ingen dårlig ting :wink:

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 nov 2006, 23:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
hehe, nice... 8)

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2006, 22:41 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
Hej Rune

Hvis din saab er "opgraderet" til en anden model saab dvs en med turbo og du har bygget din motor op med den samme indsprøjtning osv kan du henvise til den pågældende model, er modellen af samme årgang eller nyere så er der ingen problemer og bilinspektionen vil syne den, bedst er det i dette tilfælde hvis du kan få fat i typegodkendelsen

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team