Trigger hjul

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
MiniLuffe
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 08 maj 2005, 17:15
Kontakt:

#11 Indlæg af MiniLuffe »

KANIN!!!!

Det med følgere har jeg styr på.
& det med EDIS var altsår mig der hade fået noget forkert i halsen.
Nogle hade bare fået bildt mig ind af sådan en dobbelt spole VAR et EDIS.

Jeg har som trigger sensor fundet nogle stykker fra Peuget &så.
Det skulle være (efter hvad jeg har fået at vide) være induktions giver.

noget med den "kun" giver et svagt signal fra sig (ca 100mv) & den skal
efter hvad jeg ved op på ca 5v (til MS) & til SMT6 skal den op på det samme mener jeg men der er indbygget pull up.
Mini Clubman 1275GT
1312ccm A+(fra MG Metro),Cooper S gearkasse,276 kentcam,portet top,Mega pistons,45DOCE Weber,elektronisk tænding fra Record E, front monteret køler fra Astra F, generator fra "PUG" 607, externt oliefilter (før olie pumpe)
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#12 Indlæg af Wildert »

Det er formentlig indugiver ja - men det er så bøvlet. Til MS skal du bygge et specielt kredsløb - alt efter hvor dine evner ligger så ville jeg nok overveje at købe den rigtige sensor - den koster en go' plovmand.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
MiniLuffe
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 08 maj 2005, 17:15
Kontakt:

#13 Indlæg af MiniLuffe »

her i første omgang skal jeg bare have 60-2 til at give signal til min SMT6 i stedet for at tage det fra strømfordeleren.

Men når jeg skifter til MSnS (version 1.0) hade jeg tænke mig at købe
dette print, så jeg kan køre med indugiver (har nemlig nogle stykker af dem efterhånden, så det ville jo være billigere at gå den vej)

http://www.loddekolben.dk/lm1815.asp
Mini Clubman 1275GT
1312ccm A+(fra MG Metro),Cooper S gearkasse,276 kentcam,portet top,Mega pistons,45DOCE Weber,elektronisk tænding fra Record E, front monteret køler fra Astra F, generator fra "PUG" 607, externt oliefilter (før olie pumpe)
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#14 Indlæg af Wildert »

Eller du kan selv bygge det på noget hulprint for omkring 100 kr. i komponenter hvis du køber helt vildt ind ;-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
MiniLuffe
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 08 maj 2005, 17:15
Kontakt:

#15 Indlæg af MiniLuffe »

ja det lyder jo ikke så tosset.
Du har vel ikke lige et link eller en lille quick guide til hvordan den
smækkes sammen & hvad der skal bruges vel??? :D
Mini Clubman 1275GT
1312ccm A+(fra MG Metro),Cooper S gearkasse,276 kentcam,portet top,Mega pistons,45DOCE Weber,elektronisk tænding fra Record E, front monteret køler fra Astra F, generator fra "PUG" 607, externt oliefilter (før olie pumpe)
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#16 Indlæg af Wildert »

Jeg vil generelt anbefale dig at læse hele dette site:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/

Men den conditioner du snakker om finder du mere om her:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra ... wheel.html
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#17 Indlæg af Wildert »

Her er et link til den referenceliste jeg fik fra min kammerat:
http://files.lbrt.dk/pics/div/Reference_List.pdf

Han brugte - og jeg citerer fra hans email:
Hella 5DA 006 623-601 modul jeg fik hos FTZ. Normalprisen er 380,- +moms
.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
MiniLuffe
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 08 maj 2005, 17:15
Kontakt:

#18 Indlæg af MiniLuffe »

For lige at være HELT sikker så jeg ikke laver kage i den, så skal føleren side uden for tand nr 11 ikke??

Altsår vi siger at cyl1 er i top.
& at jeg fx vælger at lade de 2 manglende tænder stå lige op.
så skal føleren side 11 tænder FØR eller EFTER de 2 manglende tænder???

Hvis i ikke helt forstår hvad jeg mener må jeg jo igang med at tegne.. :wink:
Mini Clubman 1275GT
1312ccm A+(fra MG Metro),Cooper S gearkasse,276 kentcam,portet top,Mega pistons,45DOCE Weber,elektronisk tænding fra Record E, front monteret køler fra Astra F, generator fra "PUG" 607, externt oliefilter (før olie pumpe)
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#19 Indlæg af Morten VJ »

Den skal stå på tand nr 11 efter hullet.

Og det er ligegyldigt om hullet er ved tdc eller x grader forskudt iforhold til dette.
Det vigtige er at styringen ved at signal nr 11 efter hullet er TDC.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
MiniLuffe
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 08 maj 2005, 17:15
Kontakt:

#20 Indlæg af MiniLuffe »

ok.

Så skal jeg bare have hakket ca lige ned...
Mini Clubman 1275GT
1312ccm A+(fra MG Metro),Cooper S gearkasse,276 kentcam,portet top,Mega pistons,45DOCE Weber,elektronisk tænding fra Record E, front monteret køler fra Astra F, generator fra "PUG" 607, externt oliefilter (før olie pumpe)
Besvar