omregning af g-tech målin

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#11 Indlæg af lqs »

tag med i overvejelserne. at Gtec målingen altid er rigtige/nu og her hk.... rullefelt er altid justeret efter det vejr, der er lige det tidspunkt målingen laves..... ved din. norm temp. og lufttryk.... ved øef. norm også luftfugtighed.... lige som vejret er nu trækker eøf. ca. 6% FRA! tabet gennem trans. vil meget ofte være ret lige i %.... ca. 15-18%...... ting som meget lav/højt dæktryk kan rykke mange %.... har endnu aldrig set en rullefelts udskrift fra DK. hvor rullefelts programmet har lagt til....! MVH. søren
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#12 Indlæg af RollaGTi »

hvis i læser på g techs side står der at man skal lægge ca 12 % til og lægge yderligere 30-35 hk oven i ( efter vindmodstanden ) og der efter har du motorens hk. Det passer også meget fint med de målinger jeg har lavet med min.
steendp
Nyt Medlem
Indlæg: 31
Tilmeldt: 24 jul 2005, 00:41

#13 Indlæg af steendp »

Min 210hk TS6'er måles til 110kw af GTech. Der er 60hk til forskel..

Bruger man RollaGTi's tal, så passer det faktisk meget godt.
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#14 Indlæg af Havneren »

Eksempel på effekttab i gearkasse...

Lqs kunne ikke selv finde ud af at ligge billedet ing og han ville jo så gerne -
Vedhæftede filer
p100002.jpg
p100002.jpg (75.41 KiB) Vist 1937 gange
p100002.jpg
p100002.jpg (75.41 KiB) Vist 1901 gange
p100002.jpg
p100002.jpg (75.41 KiB) Vist 1898 gange
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#15 Indlæg af Havneren »

Jeg har så lige demonstret, hvordan man gør det tre gange i træk! :shock:
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#16 Indlæg af lqs »

be drengen om at gøre noget, husk ham på det, nævn det for ham igen... resultat=han gør det tre gange!
ud over det, så bemærk at der er en del over 100hk forskel på hjul og motorheste... tror det var 119? lidt mere end 27!!! MVH. søren ps.kurverne (kurven!) er hentet ud af et rullefelt med dynomet program
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#17 Indlæg af uno »

i ren nysgerrighed....
Hvad er det for en bil du rykker de heste ud af havner?

Det er jo da en effekt der er til at forstå...
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#18 Indlæg af Havneren »

Supra mk4 3.0 turbomotor...

Har lagt det ind for lqs
Brugeravatar
RollaGTi
Medlem
Indlæg: 160
Tilmeldt: 03 maj 2004, 23:41
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Kontakt:

#19 Indlæg af RollaGTi »

Jammen søren, hvis du læser efter hvad jeg skriver, er det 27 hk du mister pga vindmodstaden. Som jeg skrev var det 12 % i transmisionstab der blevet regnet med. Så 12 % af 909hk er 109 hk. det er da rimlig tæt på de 103 hk du taber i din gearkasse osv. Der til kommer de meget utilregnlige 30-35 hk du har i din vindmodstand som også skal ligges til. ( dette er forud sat at der bliver målt ved max 120kmt. ) Så en g tech måler aflæse 562 kw på din vogn. Bare for og sikre jeg havde forklaret mig ordentligt.
Mvh Daniel
PS: Kører du stadig med std indmad i den supra motor ?!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#20 Indlæg af lqs »

man kan ikke måle sådan noget med Gtec, altså de hjulheste med så lidt greb..... 350hk... så er grænsen ved at være nået, på alm. vej og alm dæk.
ang. 2jz motor, standard på nær knaster. utroligt synes jeg selv. MVH. søren PS. et par billeder af hill billy racer...
Vedhæftede filer
rulletest_small.jpg
rulletest_small.jpg (36.53 KiB) Vist 1929 gange
05.04.06 091.jpg
05.04.06 091.jpg (54 KiB) Vist 1950 gange
Besvar