omregning af g-tech målin
Redaktør: Moderatorer
-
gsi16
omregning af g-tech målin
Har søgt på forum, men kan ikke finde nogen steder der står hvordan man omregner de heste man måler på hjulene til ca de heste den har på motoren.. håber i kan hjælpe.. mvh
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
det sgu næsten umuligt..... hvis du har en god gearkasse, hårdere dæk, gode hjul lejer = et lavet tab og omvendt = stort tab
Jeg har læst en del om HK på nissan 200sx og det svinger vildt meget, selv på 2 biler som har ca det samme HK på motoen.
Jeg kan også huske fra min tid son peu køre at da jeg skiftede gearkasse fik jeg 10hk mindre tab..... det skal lige siges den gamle kørte som en mis og blev kun skiftet for at få en anden gearing.
Men hva fan.... vil du også bruge HK på motoren til..... det er jo dem på hjulene der får bilen fremad
Jeg har læst en del om HK på nissan 200sx og det svinger vildt meget, selv på 2 biler som har ca det samme HK på motoen.
Jeg kan også huske fra min tid son peu køre at da jeg skiftede gearkasse fik jeg 10hk mindre tab..... det skal lige siges den gamle kørte som en mis og blev kun skiftet for at få en anden gearing.
Men hva fan.... vil du også bruge HK på motoren til..... det er jo dem på hjulene der får bilen fremad
-
gsi16
Skal heller ikke bruge det til noget vigtigt, var bare for at se om det passede sådan ca med standard opgivelsen, testede en 106 gti, der har gået 80tk den havde kun 70 hk på hjulene og 90 nm, hvor den er opgivet til 118 hk og 145 nm på motoren.. mener bare engang at ha hørt man skulle gange hk med et tal, så fik man et ca tal på motoren.. men kan jo huske forkert..
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
prøv at gange med 1.17!
endelig er der lige det med vejret....læs grebet..... hvis i begynder at måle i 3. gear, vil luftmodstanden stjæle en god del af ydelsen. så længe grebet ikke er et problem, og i kører begge veje, uden at rette på indstillingen....er Gtec meget præcis. måske der for mange ikke kan lide den? MVH. søren
endelig er der lige det med vejret....læs grebet..... hvis i begynder at måle i 3. gear, vil luftmodstanden stjæle en god del af ydelsen. så længe grebet ikke er et problem, og i kører begge veje, uden at rette på indstillingen....er Gtec meget præcis. måske der for mange ikke kan lide den? MVH. søren
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
lqs skrev:og i kører begge veje, uden at rette på indstillingen.... MVH. søren
tror tit der er her mange laver fejl med dem fordi de ikke tænker på vejen kan hælde lidt den ene eller anden vej (op/ned af bakke i forhold til vandret) og som du selv siger søren vinden har en stor indflydelse i forhold til medvind og modvind så man skal bestemt lave gennemløb i begge retninger på en god lige vej men så har man også et rimeligt præcist indstrument i forhold til det den koster i indkøb...
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
Prøv denne artikkel efter min mening meget seriøst bud på en forklaring.
http://www.superstang.com/horsepower.htm
http://www.superstang.com/horsepower.htm
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
De målte biler har ligget fra 75 til 210hk og alle har det passet inden for 5hk sammen lignet med org data og rullefelt målinger der var på bilerne.
Biler på under 45hk måler man ikke
og biler på over 300hk er ikke så interasant at måle med G-Tech for målingen laves i 2 gear og de færeste 2wd biler kan overeføre det uden spind 
Biler på under 45hk måler man ikke
