Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 07:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 19 feb 2006, 19:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
tag med i overvejelserne. at Gtec målingen altid er rigtige/nu og her hk.... rullefelt er altid justeret efter det vejr, der er lige det tidspunkt målingen laves..... ved din. norm temp. og lufttryk.... ved øef. norm også luftfugtighed.... lige som vejret er nu trækker eøf. ca. 6% FRA! tabet gennem trans. vil meget ofte være ret lige i %.... ca. 15-18%...... ting som meget lav/højt dæktryk kan rykke mange %.... har endnu aldrig set en rullefelts udskrift fra DK. hvor rullefelts programmet har lagt til....! MVH. søren


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2006, 20:43 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
hvis i læser på g techs side står der at man skal lægge ca 12 % til og lægge yderligere 30-35 hk oven i ( efter vindmodstanden ) og der efter har du motorens hk. Det passer også meget fint med de målinger jeg har lavet med min.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 feb 2006, 22:11 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 23 jul 2005, 23:41
Indlæg: 31
Min 210hk TS6'er måles til 110kw af GTech. Der er 60hk til forskel..

Bruger man RollaGTi's tal, så passer det faktisk meget godt.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2006, 21:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Eksempel på effekttab i gearkasse...

Lqs kunne ikke selv finde ud af at ligge billedet ing og han ville jo så gerne -


Vedhæftede filer:
p100002.jpg
p100002.jpg [ 75.41 KiB | Vist 1301 gange ]
p100002.jpg
p100002.jpg [ 75.41 KiB | Vist 1304 gange ]
p100002.jpg
p100002.jpg [ 75.41 KiB | Vist 1340 gange ]

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2006, 21:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Jeg har så lige demonstret, hvordan man gør det tre gange i træk! :shock:

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2006, 07:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
be drengen om at gøre noget, husk ham på det, nævn det for ham igen... resultat=han gør det tre gange!
ud over det, så bemærk at der er en del over 100hk forskel på hjul og motorheste... tror det var 119? lidt mere end 27!!! MVH. søren ps.kurverne (kurven!) er hentet ud af et rullefelt med dynomet program


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2006, 10:47 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 23 aug 2005, 19:25
Indlæg: 484
Geografisk sted: sydjylland
i ren nysgerrighed....
Hvad er det for en bil du rykker de heste ud af havner?

Det er jo da en effekt der er til at forstå...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 mar 2006, 12:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Supra mk4 3.0 turbomotor...

Har lagt det ind for lqs

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 apr 2006, 18:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Jammen søren, hvis du læser efter hvad jeg skriver, er det 27 hk du mister pga vindmodstaden. Som jeg skrev var det 12 % i transmisionstab der blevet regnet med. Så 12 % af 909hk er 109 hk. det er da rimlig tæt på de 103 hk du taber i din gearkasse osv. Der til kommer de meget utilregnlige 30-35 hk du har i din vindmodstand som også skal ligges til. ( dette er forud sat at der bliver målt ved max 120kmt. ) Så en g tech måler aflæse 562 kw på din vogn. Bare for og sikre jeg havde forklaret mig ordentligt.
Mvh Daniel
PS: Kører du stadig med std indmad i den supra motor ?!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 apr 2006, 19:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
man kan ikke måle sådan noget med Gtec, altså de hjulheste med så lidt greb..... 350hk... så er grænsen ved at være nået, på alm. vej og alm dæk.
ang. 2jz motor, standard på nær knaster. utroligt synes jeg selv. MVH. søren PS. et par billeder af hill billy racer...


Vedhæftede filer:
05.04.06 091.jpg
05.04.06 091.jpg [ 54 KiB | Vist 1353 gange ]
rulletest_small.jpg
rulletest_small.jpg [ 36.53 KiB | Vist 1332 gange ]
Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team