850 GLT motor i 240
Redaktør: Moderatorer
-
KennethS
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
En b 21a motor er helt fin, den har lavere kompressio end en b23a.
De har dog svage plejlstænger op til 1981, jvf. KG trimnings katalog.
Derefter blev de opgradere.
De bedste er markeret med et M, og findes i turbomotoren, og i mange b23 motore.
Der er størst sandsynlighed for at finde dem i motorer fra 82 til 84.
MVH
Morten
De har dog svage plejlstænger op til 1981, jvf. KG trimnings katalog.
Derefter blev de opgradere.
De bedste er markeret med et M, og findes i turbomotoren, og i mange b23 motore.
Der er størst sandsynlighed for at finde dem i motorer fra 82 til 84.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Morten VJ skrev:En b 21a motor er helt fin, den har lavere kompressio end en b23a.
De har dog svage plejlstænger op til 1981, jvf. KG trimnings katalog.
Derefter blev de opgradere.
De bedste er markeret med et M, og findes i turbomotoren, og i mange b23 motore.
Der er størst sandsynlighed for at finde dem i motorer fra 82 til 84.
MVH
Morten
jojo, men hvis han kun skal matche en 850maskine, så er det intet problem.
Igen, så er det lidt uvist hvilke ambitioner manden har.
Klart at en B23 med Mstænger og ET stempler er ret bullit proof, men han behøver vel ikke lave 300hk på den?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
En lille opsumering
Den billige variant
En B21a fra 81-84 9,3/1 kompforhold.
Turbo-manifold-ic fra en 240-740 turbo
Indsugnings manifold fra en f motor
300 ml/min dyser
Megasquirt
Kobling fra en 240 turbo.
Forventet effekt ca. 220 hk
Pris tja lyder små 12 000 kr. helt forkert?
Alle opgraderinger derefter koster mange penge.
En lidt dyrere variant
En komplet b230ft motor 91 og frem
Pris mellem 12-15 000 kr.
En chip eller 2
Igen ca. 220 hk
Og en samlet pris på ca. 18-20 000 kr.
Fordelen er at bunden holder til ca. 300 hk
Min variant kan ses her
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=11806
Samlet pris ca. 40.000 kr.
Effekt ca. 220 hk.
For at nå mit endelige mål omkring 350 hk.
Skal der nok kastes ca. 25.000 kr. mere i bilen.
Men så burde det også blive en relativ hurtig pålidelig bil der kan køre til daglig.
MVH
Morten
Den billige variant
En B21a fra 81-84 9,3/1 kompforhold.
Turbo-manifold-ic fra en 240-740 turbo
Indsugnings manifold fra en f motor
300 ml/min dyser
Megasquirt
Kobling fra en 240 turbo.
Forventet effekt ca. 220 hk
Pris tja lyder små 12 000 kr. helt forkert?
Alle opgraderinger derefter koster mange penge.
En lidt dyrere variant
En komplet b230ft motor 91 og frem
Pris mellem 12-15 000 kr.
En chip eller 2
Igen ca. 220 hk
Og en samlet pris på ca. 18-20 000 kr.
Fordelen er at bunden holder til ca. 300 hk
Min variant kan ses her
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=11806
Samlet pris ca. 40.000 kr.
Effekt ca. 220 hk.
For at nå mit endelige mål omkring 350 hk.
Skal der nok kastes ca. 25.000 kr. mere i bilen.
Men så burde det også blive en relativ hurtig pålidelig bil der kan køre til daglig.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten Lunde
- Medlem
- Indlæg: 210
- Tilmeldt: 23 jul 2003, 18:22
- Geografisk sted: Vestjylland
Hej.
Jeg kender en som har flere turbo-motorer til at stå, hvis det stadig har en interesse?
Mvh Morten
Jeg kender en som har flere turbo-motorer til at stå, hvis det stadig har en interesse?
Mvh Morten
Volvo for life
-Volvo 855 T5 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=276354
-Volvo 240 turbo --Nu med B23ET--
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=34308
-Volvo PV 544 http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=328848
-
KennethS
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
Volvo godkender kun 220 hk i en 240. Den turbomotor du skriver om, er vist den med 225 hk standard, man kan selvfølgelig fuske og påstå det er en med 193 hk, det er bare at hugge et nyt nummer i blokken, alternativt kan synsmanden måske ikke se hvilken motor man har.
Kan man få bilen igennem syn ved at "snyde" lidt med oplysningerne er det helt fint med mig, men jeg synes det hører med til historien.
Kan man få bilen igennem syn ved at "snyde" lidt med oplysningerne er det helt fint med mig, men jeg synes det hører med til historien.