hvad gør "man" når man både har kompressor & t

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#11 Indlæg af grydesvamp »

fedt! :twisted:
Ang opel den er for strid den motor der!
Ang vw fåårk hvor ejg glæder mig til at se den motor ! og se hvad de3n bil kan!
Fri bane fuld hane! :-)
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#12 Indlæg af Slavteren »

uh, glemte at skrive at opels er diesel men stadig smider 212 hk (mener jeg)
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
s@g
Mester Medlem
Indlæg: 621
Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#13 Indlæg af s@g »

skou skrev:VW lancerer til foråret en ny Golf GT med 1,4 liters motor med både kompresser og turbo. 170 hk og et stort moment helt fra bunden af! Efter sigende skulle den sagtens kunne holde helt op til 7-8000 omdr.

:D

forestil jer en 2.0 med den udrustning :shock:

skou

Der er en artikel om den i det sidst FDM-blad. 200Nm v. 1200 omdr. og 240Nm v. 1750 omdr. Momentet er ved ethvert omdrejningstal højere end 1.8T, 2.0FSI, 2.3 V- og 2.3 rækkemotore. Og så sku den oficielle økonomi hedde 13.9 km/l. Den kommer til at hedde TSI hvor T´et står for Twincharger.

Mere info: http://www.fdm.dk/motor/pdf/10-2005/66-67.pdf
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Besvar