Volvo som forurener formeget

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Gæst

#11 Indlæg af Gæst »

zky skrev:hvis det er den bil jeg tror det er, så har den fået skiftet NÆSTEN alt hos volvo i hillerød, inc. topstykket har været af og fået slebet ventiler, alle følere og boksen er skiftet og lige lidt har det hjulpet


Det er den, men jeg har fået den så billigt at jeg sagtens kan smide en ny motor i og stadig vil jeg være langt under en normal købspris :)

Men er det noget du har videre kendskab til udover det man har læst i bladende? for jeg kender jo den tidlige ejer og har en lidt anden side af sagen end det de fortæller, men kunne være sjovt at se hvad der er hold i.

Til jer andre

Indtil videre kan jeg se at i har foreslået:
Lambdasonden(Lambdareguleringen).

Revnet udstødningsmanifold ( det er den ikke, men jeg skal ha tjekket den for utætheder).

Fejl på vandtemperatur føleren.

Olieskift.

Køre en tank med kaburatorsprit(blir nok et aditiv fra Barhdal jeg har som renser for sod.

Jeg prøver det hele iløbet af den næste uge og melder tilbage ;)
zky
Senior Medlem
Indlæg: 310
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Kontakt:

#12 Indlæg af zky »

Anonymous skrev:

Men er det noget du har videre kendskab til udover det man har læst i bladende?


Nej det er det ikke, jeg læste bare en artikel om den og har hørt værkføren hos volvo brokke sig over den - ikke andet

Men jeg ville gerne kigge på den, den lyder sjov
Mvh Kenneth

Alt under 800Nm burde være 2 takt
Jon

#13 Indlæg af Jon »

Hej drenge, jeg er efterhånden meget sikker på at det er lambda sonden som der er et eller andet med. Det er meget min intuition, men efter hvad jeg kan se så melder den fejl på den. Og jeg lagde mærke til at når man køre fx.80( og andre hastigheder ) men hvis man har holdt en hastighed og så slipper gassen, så hakker den nærmest ca. 4-5 gange før den motorbremser regelmæssigt. er det ikke os et tegn på lambda sonden?
nibdk
Medlem
Indlæg: 196
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Frederikssund

#14 Indlæg af nibdk »

Jon skrev:Hej drenge, jeg er efterhånden meget sikker på at det er lambda sonden som der er et eller andet med. Det er meget min intuition, men efter hvad jeg kan se så melder den fejl på den. Og jeg lagde mærke til at når man køre fx.80( og andre hastigheder ) men hvis man har holdt en hastighed og så slipper gassen, så hakker den nærmest ca. 4-5 gange før den motorbremser regelmæssigt. er det ikke os et tegn på lambda sonden?


Hvordan ser du der er meldt fejl på lambdasonden?
Lyser der en lambdalampe i instrumentbordet, betyder det der er lagret en fejlkode i motorstyringen. Ved du hvordan man aflæser koden vha. lysdioden i motorrummet?

Niels
Jon

#15 Indlæg af Jon »

Hej Drenge :) nu er det et stykke tid siden at jeg skrev herinde, så nu vil jeg lige give jer en opdatering.

Indtil videre så er det Lambda sonden som er den jeg er mest mistænksom på. Og jeg kan med det samme sige jeg har min tvivl om hvor meget de forskellige forhandler har lavet.

Så sent som idag fandt jeg ud af at de har taget mit luftfilter, så har kørt rundt på prøveplader nu uden filter :evil: . en anden ting er at stel ledningen til Lambda sonden var taget fra, og så vidt jeg kan regne ud får det ihvertfald ikke ligefrem Lambda sonden til at virke bedre.

Nå men jeg skal have den målt her snart, skal bare lige ha lånt en måler, men den får sikkert stadig for fed blanding.

Manifold osv. er testet og er tæt, MEN Her idag skulle jeg smide min nyindkøbte Remus udstødning på og komplet 2½" rør i skulle jeg jo lige hørre svinet uden potte :lol: Det lød fint nok, Men jeg fandt det meget besynderligt at den gamle potte var fyldt af benz tror jeg det var, selvom det ikke var antændeligt, og når jeg starter den uden bagpotten så er det som om at det sprøjter ud med at eller andet væske, hvilken væske det er har jeg ikke identificeret, men i må meget gerne lige fortælle om det er normalt. Jeg ved godt at der er uforbrændt benzin men det her syntes jeg er lidt for overdrevet.

tak for hjælpen so far!

MVH Jon
makzimuz
Junior Medlem
Indlæg: 59
Tilmeldt: 08 sep 2005, 00:10
Geografisk sted: Østjylland

#16 Indlæg af makzimuz »

jeg kan sige så meget som hvis det ikk kan brænde så er det ikk benz... Og så kommer vi til udelukkelses metoden... hva væsker har vi i en motor? ca 4 stk...
1. benz(som det jo ikk er eftersom det ikk kan brænde)
2. olie, er det meget tykt flydende?
3. sprinklervæske... Håber ikk det kommer med gennem motoren for så er den da først helt gal...
4. kølervæsk, som jeg vil gætte på det er og det er heller ikk særlig smart at have med gennem motoren, kunne godt tyde til på en toppakning der skulle skiftes.
Er der grå slam i olien? for så er det toppakningen...
You hav too lose kontrol, too find the edge...
Brisse
Mester Medlem
Indlæg: 504
Tilmeldt: 15 jul 2003, 12:34
Geografisk sted: Stevns
Kontakt:

#17 Indlæg af Brisse »

Kan det ikke bare være kondensvand? Min gamle Fiat sprutter også en den fra udstødningen, men når den har været godt gennemvarm i potterne så er det væk.

Kan være det samme du oplever?
- If it aint broken, I did'nt touch it...
Billede
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#18 Indlæg af Slavteren »

vil også mene at det er kondensvand.. det er helt naturligt.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Dagooz
Senior Medlem
Indlæg: 450
Tilmeldt: 03 maj 2004, 00:37
Geografisk sted: Vejle

#19 Indlæg af Dagooz »

Jeg følger trup og siger kondensvand. Nogle biler har stors set ikke kondens i udstødningen mens andre nærmest åbner for en brandhane når motoren starter...
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#20 Indlæg af martin306xsi »

Har Volvo skiftede olietyve da de sleb ventilerne?
Mvh Martin
Besvar