Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 10:17

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
zky skrev:
hvis det er den bil jeg tror det er, så har den fået skiftet NÆSTEN alt hos volvo i hillerød, inc. topstykket har været af og fået slebet ventiler, alle følere og boksen er skiftet og lige lidt har det hjulpet

Det er den, men jeg har fået den så billigt at jeg sagtens kan smide en ny motor i og stadig vil jeg være langt under en normal købspris :)

Men er det noget du har videre kendskab til udover det man har læst i bladende? for jeg kender jo den tidlige ejer og har en lidt anden side af sagen end det de fortæller, men kunne være sjovt at se hvad der er hold i.

Til jer andre

Indtil videre kan jeg se at i har foreslået:
Lambdasonden(Lambdareguleringen).

Revnet udstødningsmanifold ( det er den ikke, men jeg skal ha tjekket den for utætheder).

Fejl på vandtemperatur føleren.

Olieskift.

Køre en tank med kaburatorsprit(blir nok et aditiv fra Barhdal jeg har som renser for sod.

Jeg prøver det hele iløbet af den næste uge og melder tilbage ;)

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
Anonymous skrev:

Men er det noget du har videre kendskab til udover det man har læst i bladende?

Nej det er det ikke, jeg læste bare en artikel om den og har hørt værkføren hos volvo brokke sig over den - ikke andet

Men jeg ville gerne kigge på den, den lyder sjov

Alt under 800Nm burde være 2 takt

Titel:
Hej drenge, jeg er efterhånden meget sikker på at det er lambda sonden som der er et eller andet med. Det er meget min intuition, men efter hvad jeg kan se så melder den fejl på den. Og jeg lagde mærke til at når man køre fx.80( og andre hastigheder ) men hvis man har holdt en hastighed og så slipper gassen, så hakker den nærmest ca. 4-5 gange før den motorbremser regelmæssigt. er det ikke os et tegn på lambda sonden?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Frederikssund
Jon skrev:
Hej drenge, jeg er efterhånden meget sikker på at det er lambda sonden som der er et eller andet med. Det er meget min intuition, men efter hvad jeg kan se så melder den fejl på den. Og jeg lagde mærke til at når man køre fx.80( og andre hastigheder ) men hvis man har holdt en hastighed og så slipper gassen, så hakker den nærmest ca. 4-5 gange før den motorbremser regelmæssigt. er det ikke os et tegn på lambda sonden?

Hvordan ser du der er meldt fejl på lambdasonden?
Lyser der en lambdalampe i instrumentbordet, betyder det der er lagret en fejlkode i motorstyringen. Ved du hvordan man aflæser koden vha. lysdioden i motorrummet?

Niels

Titel:
Hej Drenge :) nu er det et stykke tid siden at jeg skrev herinde, så nu vil jeg lige give jer en opdatering.

Indtil videre så er det Lambda sonden som er den jeg er mest mistænksom på. Og jeg kan med det samme sige jeg har min tvivl om hvor meget de forskellige forhandler har lavet.

Så sent som idag fandt jeg ud af at de har taget mit luftfilter, så har kørt rundt på prøveplader nu uden filter :evil: . en anden ting er at stel ledningen til Lambda sonden var taget fra, og så vidt jeg kan regne ud får det ihvertfald ikke ligefrem Lambda sonden til at virke bedre.

Nå men jeg skal have den målt her snart, skal bare lige ha lånt en måler, men den får sikkert stadig for fed blanding.

Manifold osv. er testet og er tæt, MEN Her idag skulle jeg smide min nyindkøbte Remus udstødning på og komplet 2½" rør i skulle jeg jo lige hørre svinet uden potte :lol: Det lød fint nok, Men jeg fandt det meget besynderligt at den gamle potte var fyldt af benz tror jeg det var, selvom det ikke var antændeligt, og når jeg starter den uden bagpotten så er det som om at det sprøjter ud med at eller andet væske, hvilken væske det er har jeg ikke identificeret, men i må meget gerne lige fortælle om det er normalt. Jeg ved godt at der er uforbrændt benzin men det her syntes jeg er lidt for overdrevet.

tak for hjælpen so far!

MVH Jon

Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Østjylland
jeg kan sige så meget som hvis det ikk kan brænde så er det ikk benz... Og så kommer vi til udelukkelses metoden... hva væsker har vi i en motor? ca 4 stk...
1. benz(som det jo ikk er eftersom det ikk kan brænde)
2. olie, er det meget tykt flydende?
3. sprinklervæske... Håber ikk det kommer med gennem motoren for så er den da først helt gal...
4. kølervæsk, som jeg vil gætte på det er og det er heller ikk særlig smart at have med gennem motoren, kunne godt tyde til på en toppakning der skulle skiftes.
Er der grå slam i olien? for så er det toppakningen...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Stevns
Kan det ikke bare være kondensvand? Min gamle Fiat sprutter også en den fra udstødningen, men når den har været godt gennemvarm i potterne så er det væk.

Kan være det samme du oplever?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Maribo
vil også mene at det er kondensvand.. det er helt naturligt.

www.slavteren.tk

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg følger trup og siger kondensvand. Nogle biler har stors set ikke kondens i udstødningen mens andre nærmest åbner for en brandhane når motoren starter...

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Har Volvo skiftede olietyve da de sleb ventilerne?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time